Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 August 2010

Doa Antara Dua Khutbah Jumaat

Bhai.... semalam gua solat Jumaat di Masjid Bukit Kuang, Kemaman.... selepas solat Jumaat selesai... gua seperti biasa lepak di bangku luar masjid... hari Jumaat adalah hari cuti di Terengganu... jadi gua takder la nak terkejar-kejar kemana-mana.... biasanyer gua akan celah dari Masjid sekitar pukul 3... hehehehe...

Tetiba.. datang sorang member... bagi salam pastue lepak sekali ngan gua... dier hulur rokok kat gua... gua tolak pasai gua tak merokok la bhai... tak baik untuk kesihatan... hahaha.... Dier ajak berborak macam-macam isu... cuma tetiba jer dier pandang muka gua semacam jer... dier tanya gua... pasai aper masa doa antara dua Khutbah Jumaat tue gua tak tadah tangan biler tiba ayat untuk doakan raja dan sultan....

Hah... soalan macam nih memang gua dah lama tunggu sesapa yang biasa semayang sebelah gua untuk tanya ..... ntah camana plak mamat nih diberikan kekuatan untuk tanya soalan maut nih....

Gua bagitau kat dier... permulaan doa tue... memang pasti gua akan angkat tangan tadah ... pasai ayat doa tue ditujukan untuk puji-pujian bagi Allah S.W.T dan salawat keatas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w ..... so.. gua pasti akan tadah tangan untuk doa...

Cuma biler tiba ayat mendoakan raja, sultan dan kaum kerabat dier jer yang sama ader gua tak tadah tangan atau gua terlungkupkan tadah tangan gua tue.... sebabnyer.... errr... ader aper keperluan untuk gua doakan kesejahteraan diorang nih... sedangkan tak pernah pon diorang nih nak mendoakan kesejahteraan rakyat dibawah pimpinan diorang.... aper ker jadahnyer gua nak doakan raja, sultan dan kaum kerabatnyer jika gua pasti diorang memang tak pernah amik port pasai masalah rakyat.... so what....

Gua akan tadah tangan balik biler sampai ayat mendoakan kesejahteraan semua umat Islam tak kira bangsa dan kaum.... yang ini gua pasti... cuma bab nak angkat tadah tangan berdoa untuk raja, sultan dan kaum kerabatnyer ... sori aaa.. gua takkan buat selagi gua tak jumpa seorang raja, sultan dan kaum kerabatnyer yang menyayangi rakyatnyer lebih dari dier menyayangi harta, pangkat dan kuasanyer...

So ... selagi gua tak jumpa camtue... sampai kesudah ler gua haramkan tangan gua nih menadah doa untuk raja, sultan dan kaum kerabatnyer yang zalim terhadap "subjek" (rakyatnyer) ... tak kira la dier tu raja negeri gua ker negeri lain ker... ... gua tak kira... sebab hak gua untuk mendoakan sesapa tue tak boleh sesapa cabar di mana-mana Mahkamah.... so what...

So... kepada sesapa yang rasa gua tak adil sebab taknak mendoakan raja, sultan dan kaum kerabatnyer .. dan gua patut dikenakan tindakan dan hukuman konon atas sebab tidak menghormati institusi beraja.... gua nak kasitau lu orang... urusan doa adalah urusan gua... selagi gua rasa raja, sultan dan kaum kerabatnyer tak amik port pasai kesejahteraan rakyat... selagi itu la gua rasa gua tak perlu untuk mendoakan diorang nih... saper diorang nih... sampai perlu asik gua jer nak doakan diorang... biler plak diorang nih nak mendoakan rakyat plak...

Biler abis gua cerita camtue kat member gua... gua nampak muka dier macam masam mencuka... terkedu tak terkata... cuma dier kata...sebagai anak Melayu... kita patut berpegang kepada kata-kata hikmat "Pantang Anak Melayu Menderhaka" katanyer....

So ... sebagai balasan penutup bicara gua ngan member gua tue... gua bawak ayat nih "Raja yang adil, Raja disembah, Raja yang zalim, Raja disanggah" .... ayat glamer oleh Nordin Ahmad dalam cerita Sultan Mahmud Mangkat Dijulang ..... cerita tentang Laksamana Megat Sri Rama (Laksamana Bentan)...

3 comments:

  1. betul la bai..gua pun kalau bab doa yang tuk sultan2 bagai tu x amek port lah

    ReplyDelete
  2. Aku pun x angkat tangan. Cuma amin je. Sampai kat sultan(sultan kedah) aku x amin.
    Kat malaysia ni s..t.n ni cuma simbol je. Bla3. Baik doa mb/km, Depa yg berkuasa n pegang pentadbiran agama
    Tulis2 byk2 kang dikatakan menghasut palak...

    ReplyDelete
  3. awalnya dia nak fire lu sebenarnya.. tapi hujah2 lu buat dia terkedu dia pun x leh nak bidas. so terpaksa lah tarik muka masam..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja