Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 February 2011

Sindrom Perasan

Dulu.... 50 tahun lebih.... Barisan Nasional dok kena penyakit nih... penyakit Sindrom Perasan..... Sindrom Perasan bagus.... perasan hebat... perasan disokong... perasan macam-macam lagi....

Tapi.... dalam punya hebat Barisan Nasional nih selama lebih 50 tahun dalam arena Politik di Malaysia..... hanya satu jer Sindrom Perasan yang dier tak pernah dapat...

Sindrom Perasan yang gua maksudkan tue adalah Sindrom Perasan Menang..... hahaha...

Habis tue... kalu Barisan Nasional tak dapat Sindrom tue... saper plak yang dapat.... hahaha.... ala... macam la lu orang tak tau.... aper lagie.... kalu tak Pakatan Rakyat la..... terutamanya terkena teruk pada PKR dan PAS.... DAP cuma kena sipi-sipi jer....

Sori la.... Sindrom Perasan Menang nih la yang akan menyebabkan Pakatan Rakyat ditolak nanti secara besar-besaran pada PRU13.... tak caya takper.... relaks... masa masih ader... lu ngan gua boleh tengok punya... sejarah akan berulang... hahaha..

Disebabkan sindrom nih la..... maka aper-aper kritikan atau teguran langsung tak boleh kasik kat Pakatan Rakyat terutamanya pada PKR dan PAS ... lagi kitorang kasi kritikan dan teguran... lagi kuat melenting juak-juak bangang yang ader dikeliling pimpinan atasan PKR dan PAS...

Pandangan dari pihak "atas pagar" langsung tak dilayan... diorang dah rasa terlalu hebat.. dah rasa yang mesti rakyat marhaen akan bersama dengan diorang.... tapi diorang nih lupa... bahawa ... diorang menang itu hari pon pasai banyak undi orang "atas pagar" yang masuk.... kalu nak harapkan undi dari ahli.... mampuih kering la...

Entah biler la nak sedar diorang nih... juak-juak bangang nih makin hari makin bercambah.... dalam PKR khabarnya dah sampai kalu kiter baling batu tue dalam satu crowd... mesti kena kapla seploh doploh orang juak-juak bangang nih..... kalu dalam PAS plak... mungkin boleh kena beratus kot... hahaha....

Kitorang "bloggers" nih yang lu orang benci sangat nih.... bukan ader aper agenda pon..... sekadar nak menasihatkan... sebelum nasik menjadi bubur..... kalu dah jadi bubur... nak buat nasik goreng pon tabley.....

Tapi yerla.... juak-juak bangang nih mana suka sama "bloggers" ... siap kata takder "bloggers" yang sokong depa pon depa konpiden boleh menang besar..... tolong habaq mai.... masa biler yang dapat menang besar tue tanpa sokongan propaganda dari "bloggers" yang pro Pakatan Rakyat...

Kalu nak citer pasai kemenangan tahun 1990 dulu.... itu baru menang sikit jer... belum besar pon..... Kelantan memang dari dulu lagi memang lubuk bagi PAS...... tolong aaaa....

Lagi satu... kalu belum jadi PM dan TPM pon dah belagak nak mampus.... camana la kalu ditakdirkan dapat jadi PM atau TPM .... hancuss la.... hidung lagi la tinggi.... juak-juak bangang kat sekeliling tue lagi la hebat... semua timing tinggi punya... percaya la.... hahaha... semua sudah kena Sindrom Perasan Menang.... hahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja