Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 March 2019

Risiko Keselamatan

Bhai/DeeDee semua...

Kalu semua urusan keselamatan negara ni asik nak ikut telunjuk bangang orang politik yang giler nak kuasa... alamat Malaysia nih takkan aman tenteram macam sekarang ni.... dimana lu dan semua orang boleh keluar jalan-jalan keliling Malaysia dengan aman....  Memang la ader jenayah... bunuh dan rompak.... tapi takder la sampai keganasan kaum dan agama sampai jadi perang saudara kat Malaysia nie...

Nih gua nak bagitau....

Kalu ikut sikap rasis dan sentimen agama yang dibawak oleh pemimpin politik.... tambah-tambah lagi macam sekarang nih... rasanya tak perlu tunggu sampai PRU15... sure dah jadi tiap2 hari insiden bodoh macam kes Kuil Hindu di Seafield tue...

Kerja dibuat oleh gengster yang diupah... akhirnya dibakar sentimennya oleh pemimpin politik yang macam lahanat tak kira la dari belah mana pon... sampaikan ader yang nyawa terbang dan kerosakan harta benda...... walhal benda ni kes jenayah sivil ja... tapi pasai bodoh.... kalu yang kafir tue dah tentu lah memang bodoh... ini yang pakai serban jubah pon nak ikut jadi bodoh gak....

Pasukan keselamatan memang dah lama tau.... yang lahanat mengapi-apikan sentimen agama dan bangsa ni adalah orang politik.... pemimpin politik... biler jadi huru-hara ka aper ka... mereka-mereka nih la yang akan lari dulu maybe sampai ke luar negara atau menyorok dalam negara.... konon mereka bukan penyebab.....  Walhal kerja lahanat diorang ni la penyebab semua benda jadi...

Gua malas nak citer la.... sebab berapa banyak taik-taik celaka ni yang anggota keselamatan terpaksa cover.... kalu tangkap karang... pengikut diorang ni akan mengamuk macam setan terlepas..... macam hantu raya terlepas tuan..... tu yang cuma mampu pantau ja.... Adoyailah...

Ader paham ka???




*** suka baca la komen awak.... mak sihat... ada masa jengah la dier...

1 comment:

  1. memang ada masnusia boddoooo kat dunia ni
    apa nak helan
    lagi Allah tak hancurkan alam ni
    selagi tu ada haru biru buatan mansuia ynag engkarrrr

    mana dalang yang upah tu?????
    tak kan sorokkk

    tpm kata susah nak pulih sistem yang rosak sejak 60 tahun lalu
    itu maknanya termasukla 22 thaun pm4
    matde tak terasa ka atau buat boddo aja

    kadang kadang kita pun ada boddo jugak
    bukan pandai selalu

    ngaku saja la kita hamba Allah ynag banayk engkar suruhan nYa

    kita hidup bukan sendiri hidup Allah yang bagi kita hidup
    kita kuat Allah yang bagi kita kudrat

    ramai ngaku hamba Allah tapi perangai macam haram bejadah

    Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa

    apa itu taqwa?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1