Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 August 2020

Maaflah... Gua Sedikit Kedekut ...

 Bhai/DeeDee semua...

Maaflah... gua sedikit kedekut bab nak bagi sumbangan kat ahli politik nih... Tak kisah lah belah mana pon... Itu jer nak khabor... 

So tak payah la nak bawak sentimen bangsa, negara atau agama time nak buat tabung sumbangan nih....




6 comments:

  1. sapa mau bagi bagi la
    tak mau bagi diam
    sama saja bn pn ph bila ada kuasa
    terbukti sudah perangai haprak
    penegak kedailan konon

    ReplyDelete
  2. PARTI BARU TIADA KEPENTINGAN, WALAUN TERKINJA KINJA BERGUMBIRA.

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-Undang), Datuk Takiyuddin Hassan, mendakwa ada salinan surat menunjukkan campur tangan Tun Dr Mahathir Mohamad, Lim Guan Eng dan dan bekas peguam negara yang mengarahkan pembatalan pembekuan aset taikun hartanah, Tan Sri Lim Soon Peng berkaitan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Perkara itu didedahkan Takiyuddin ketika menggulung perbahasan usul menjunjung kasih titah diraja di Dewan Rakyat hari ini.

    Takiyuddin mendedahkan beberapa salinan surat membabitkan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas menteri kewangan, Guan Eng dan bekas peguam negara, Tan Sri Tommy Thomas kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada tahun 2018 dan tahun lalu.

    "Saya nak sebut satu kes, Tan Sri Lim Soon Peng, dia terbabit dalam penggubahan wang haram daripada 1MDB sebanyak RM4 juta tetapi apabila dia dihadapkan oleh SPRM, beliau meminta peguamnya membuat surat representasi kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM pada 20 Oktober 2018 semasa pemerintahan Pakatan Harapan (PH).

    "Apa yang berlaku, surat daripada peguam ini diminitkan oleh Perdana Menteri ketujuh (Tun Dr Mahathir Mohamad) pada masa itu. Minit itu berbunyi, 'saya berpendapat, penyelewengan oleh mantan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) tidak boleh disalahkan (kepada) Tan Sri Lim (Soon Peng).

    "Oleh itu pembekuan akuan peribadinya atau syarikatnya tidak boleh dikekalkan'. Ditandatangani, 5 Disember 2018, siap dengan cop perdana menteri," katanya.

    Pendedahan Takiyudin mesti disiasat secara telus dan terperinci oleh SPRM dan PDRM kerana ini melibatkan salah guna kuasa dan pencabulan undang-undang di peringkat tertinggi.

    Walaun unta kena tanya Dr Mahathir, dengar cerita parti baharu yang bakal Dr Mahathir tubuhkan tetap berpegang kepada prinsip membenteras rasuah dan salah guna kuasa, tapi pendedahan Takiyudin nie, walaun unta nak kira macam mana tu..!?

    kalu rasa tak betul jangan jadi bacol saman jamgan x saman... kikkkk

    ReplyDelete
  3. DARI KAU MENYALAK ISU KASHMIR LEBIH BAIK KAU MENYALAK KAT SINGAPURA (NEGARA JIRAN) SEPERTI DALAM BAIT BAIT PUISI KAU TU...!!

    SEKURANG KURANGNYA ADA JUGA RAKYAT RASA HORMAT KAT ATOK.

    Menteri Dalam Negeri Singapura K Shanmugam mempersoalkan dua baris kenyataan Dr Mahathir Mohamad yang ditulis dalam gaya sajak semalam, yang menyebut "negara jiran".

    Dalam kenyataan di media sosialnya, Shanmugam petang semalam memetik baris berkenaan yang turut menyebut "Melayu lagikah negara mereka?"

    "Tertanya negara mana yang dimaksudkan Dr Mahathir," katanya di Facebook.

    Baris berkenaan adalah sebahagian daripada 36 baris lain yang ditulis dalam gaya sajak oleh Ahli Parlimen Langkawi itu yang juga bekas pengerusi Bersatu ketika mendedahkan nama parti politik barunya - Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) konon..!!

    Bila kau dah tak ada power di tangan setakat nak acah acah power ajer, baik kau lupakan saja retorik bait bait "negara jiran" kau tu..!!

    Buat menyemak jer..!!

    saya ulanggg..!!

    ps : Walaun saja yang terkinja kinja keriangan... Retorik bodoh tektik lapok dah tak boleh pakai lagi dah 2 kali kau jadi PM jambatan bengkok kau buat buat lupa.. poodahh puiii...!!

    ReplyDelete
  4. TANGKAP DAN DAKWA TUN LIM GUAN ENG TOMMY TOMAS SEGERA

    Pertubuhan Gerakan Pembela Ummah (UMMAH), Majlis Perundingan Melayu (MPM) dan NGO-NGO Islam mengingatkan ahli-ahli politik berhenti mencampuri urusan politik dalam perundangan negara.

    Ini termasuk amalan pendakwaan terpilih di dalam badan perundangan negara.

    Pengerusi Biro Politik MPM, Shahbudin Embun berkata, sekiranya sistem perundangan negara dikawal oleh ahli birokrat.

    Malah katanya, sistem perundangan negara merupakan Badan Perundangan dan Sistem Kehakiman Negara yang sepatutnya bebas dari sebarang campur tangan politik (Separation Of Power). Bila Executive campuri urusan Legalslatif kesalahan dalam Perlembagaan Negara

    “Tidak pernah berlaku dalam sejarah perundangan negara bahawa kuasa politik mencampuri urusan mahkamah secara terang-terangan,” ujarnya dalam sidang media khas di Wisma Majlis Perundingan Melayu di sini, petang tadi.

    Beliau berkata demikian susulan pendedahan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang) Dato’ Takiyuddin Hassan pada 10 Julai lalu di Dewan Rakyat berhubung dua pemimpin Pakatan Harapan (PH)dan seorang bekas pemimpin PH dipercayai menyalahgunakan kuasa sewaktu menjadi kerajaan.

    Mereka adalah bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan bekas Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas dikatakan terlibat dalam campur tangan kes 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) pada tahun 2018.

    Menurut Takiyuddin, terdapat beberapa pucuk surat diminitkan oleh Tun, Guan Eng dan Tommy kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya membatalkan pembekuan aset taikun hartanah, Tan Sri Lim Soon Peng yang mempunyai kaitan dengan kes berkenaan.

    Berhubung perkara itu, Shahbudin dari MPM, UMMAH dan NGO-NGO Islam berhasrat menyerahkan satu memorandum khas kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin pada 19 Ogos depan.

    Beliau juga memohon pihak berkuasa menjalankan siasatan salahguna kuasa yang membabitkan tiga individu bekenaan tanpa rasa gentar dan pilih kasih.

    Katanya turut menegaskan sekiranya berlaku salahguna kuasa tindakan pendakwaan hendaklah dilakukan dengan segera.

    “Perdana Menteri pada waktu itu diberi kuasa sebagai Perdana Menteri Malaysia menggunakan kedudukannya untuk mengatasi arahan atau peruntukan undang-undang iaitu mempunyai kepentingan dalam sesuatu perkara,” kata Mohd Zai.

    Justeru itu katanya, perkara ini hendaklah disiasat mengikut Sesyen 23 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), 2009 iaitu salahguna kuasa

    “Jadi kita akan serahkan kepada SPRM supaya perkara ini disiasat tanpa terpilih dan disiasat dengan telus,

    ReplyDelete
  5. Selain Tun didesak letak jawatan Perbalahan kroni siapa yang ambil alih PLUS punca PH pecah. Hapuskan tol

    Konflik dalam kalangan pemimpin Pakatan Harapan (PH) berkait rancangan Dr Mahathir Mohamad untuk menerima bidaan syarikat konglomerat Maju Holdings mengambil alih PLUS Malaysia Bhd disebut oleh Bloomberg sebagai salah satu sebab gabungan politik itu berpecah minggu lepas.

    Cadangan itu ditentang oleh DAP “berikutan rekod lampau Maju Group dan hubungan rapatnya dengan Mahathir”.

    “Akhirnya Lim Guan Eng di Kementerian Kewangan masa itu menolak semua bidaan ke atas PLUS dan menstruktur semula konsesi tersebut untuk mengurangkan kadar tol lebuh raya, bukan menghapuskannya,” kata laporan itu.

    Pada Januari, Putrajaya membuat keputusan untuk tidak menjual lebuh raya sepanjang lebih 800km yang dimiliki oleh PLUS, termasuk Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE), lebuh raya ELITE dan jambatan Pulau Pinang.

    Sebaliknya Mahathir mengumumkan bahawa PLUS akan kekal dengan 2 pemiliknya, iaitu dana pelaburan kerajaan Khazanah Nasional yang menguasai 51% melalui UEM Group dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang memiliki 49% kepentingan, sementara kadar tol dikurangkan sebanyak 18% dengan jaminan tiada kenaikan untuk tempoh 30 tahun lagi.

    Akhirnya rakyat jadi mangsa, sistem gatery yang tidak efficiant, lembab dan sesak disemua laluan keluar masuk tol.

    Sistem gatery lorong smart tag yang tidak efficent dan out dated. Kerajaan ada dana yang sangat besar seperti yang dinyatakan oleh menteri Kewangan Zafrul di sidang parlimen.

    Tak perlukan bon samurai atau bon panda. Ternyata Tun dan Lim Guan Eng penipu.

    Hapuskan tol..!!

    ReplyDelete
  6. PULIS SAHKAN AKUAN SUMPAH KES LIWAT TIGA
    SAPA LAH GERANGAN SI BACOL MANA PUNYA ANGKARA.?
    RECYCLE SELAGI BOLE ORANG YANG SAMA.?
    KAMI TEPOK MKN POPKON KO ORANG GULING2 JLN RAYA YERR..!!


    KIKIKIKI.. HAAHHH GADOH LAH SAMPAI MAMPOS... ADA KAMI KISAH..


    ALJUB TERUK SANGAT KO KENA MAIN KAT ORANG YANG SAMA...

    BERAPA BANYAK MAU KENA TAJI HAAAHH..!!


    KESIAN KAU..!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1