Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

02 April 2022

Shahbaz Sharif - Bakal Pengganti PM Pakistan

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua kenal siapa Imran Khan. Perdana Menteri Pakistan yang dahulunya adalah pemain kriket ternama di dunia. Kini Imran Khan sedang mengalami krisis politik yang agak berat. Kemungkinan besar pada Isnin ini Imran Khan akan digulingkan.

Jadi mari kita kenal siapa Shahbaz @ Shehbaz Sharif ini.

Shehbaz Sharif - The man in the running to replace Imran Khan

#ShahbazSharif #Pakistan #ImranKhan #PakistanPrimeMinister #KrisisPolitik #Parlimen #Pilihanraya #CipanTapirTenuk #SocialCritics

3 comments:

  1. Wahai Tun Mahathir pembunuhan karakter dah out dated dan sangat kuno... Rakyat tak bodoh Tun. Kau sorang saja yang perasan bagus..!!

    Tun Dr Mahathir masih percaya, bahawa pendekatan pembunuhan karakter masih mendapat sokongan rakyat.

    Negarawan itu, mungkin terlepas pandang, pasca PRU-14, rakyat telah menolak pendekatan itu dengan kata lain tidak laku lagi.

    Di berbagai PRK pasca PRU-14, PRN Melaka dan Johor, pendekatan pembunuhan karakter dengan jelas ditolak rakyat. Outdated sudah lapuk dan berfikiran sangat kuno..!!

    Pun demikian, pendekatan itu masih cuba disegarkan oleh pemimpin parti Pejuang, apabila menyerang Najib Tun Razak Presiden parti Bersatu/Pengerusi Perikatan Nasional.

    Sebagai pemimpin TIKAM BELAKANG, kononnya punca utama, Kerajaan Pakatan Harapan (PH) tumbang, sedangkan cerita sebenar bukan lah demikian. Tertebuk muka sendiri akibat takut bayang bayang nya.

    Rakyat negara ini, masih segar dengan kejadian pada 24 Februari, 2020, apa tah lagi dibantu oleh google sebagai penyimpan fakta, yang mana sesiapapun boleh mengakses dan menelusuri kronologi, satu persatu, punca, mengapa PH tumbang.

    Tindakan pembunuhan karakter bukan lah pendekatan baharu Pengerusi Parti Pejuang itu, kerana ianya sudah menjadi sinonim dengan beliau sejak dahulu kala, termasuk 22 tahun sebagai Perdana Menteri.

    Jika dahulu, tindakan pembunuhan karakter boleh mempengaruhi rakyat, tetapi tidak lagi pada masa sekarang. Pemikiran kuno macam ini masih diminati pada mahacai dan walaun Tun saja.

    Pada PRN Melaka dan Johor, terbukti, pendekatan pembunuhan karakter, tidak menyebabkan parti yang mana pemimpinnya dibebani dengan kaedah itu, terhalang diberi mandat oleh rakyat.

    Rakyat negara ini sudah terbeban dengan pendekatan seumpama ini, mungkin atas sebab itu, mereka yang tidak berafiliasi pada mana-mana parti.

    Rakyat yang tergolong pasif atau atas pagar, enggan keluar mengundi, seperti mana ditunjukkan pada beberapa pilihan raya pasca PRU-14 sebab tak ada yang menarik dari pemikir kuno ini.

    Politik negara dipenuhi dengan isu-isu peribadi, bukannya menggunakan politik untuk kemajuan, pembangunan, dan kesejahteraan rakyat dan politik matang.

    KHALAS

    ReplyDelete
  2. Bhai lu kata yang tak ada telor lu tak layan, ni komen mamat tak ada telor lu kasi lepas, lepas tu komen tak ikut tajuk, mamat ni askar upahan untuk hentam Tun, kalau berani pergi jumpa Tun hentam depan depan...ada berani ka? Ada tulur ka?

    ReplyDelete
  3. Malaysia dan pakistan dua negara rakyat majoriti Islam TAPI rakyat elit2nya AMAT KORUP!!! Jadi Tak heranlah masalah politiknya pun serupa. Inilah masalahnya bila Islam bukan jadi panduan tetapi jadi TUNGGANGAN

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1