Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 September 2023

Bila Kena Pada Mereka

Bhai/DeeDee semua...

Bila kena pada mereka... tahu pulak mereka meroyan... bising .... konon depa jugak la penjawat awam.... Kah Kah Kah..... berkhidmat pun 5 tahun... mau pencen penuh seumur hidup... ajer bajang lar...

Patut setkan ja pencen depa pada RM1500 sebulan.... sebab ikut kadar gaji minima yang ditetapkan Kerajaan... satu pencen jer.. walaupun depa ader banyak jawatan dan kedudukan masa berkhidmat... takder pencen bertingkat-tingkat...

Baru la tepat.... supaya depa tahu yang macam mana nak hidup dengan RM1500 sebulan....  

Kita tengok ader tak yang lain nak jadi wakil rakyat.... hahahaha

=================
DAFTAR PERCUMA: Income bulanan Affiliate minima RM5 secara pasif : https://bit.ly/3UoWYX1
Buat konten video YouTube anda dengan mudah dalam masa 5 minit : https://bit.ly/3KEuTHL
Bisnes Online Guna Whatsapp? Mudahkan proses dengan : https://bit.ly/3Kp3RTD
Dapatkan Bitcoin Percuma Setiap Saat Anda Melayari Internet Browser : https://bit.ly/44xF74S
Dapatkan MoneroCoin FREE sekarang : https://bit.ly/3MaSQaJ 

Pandai pulak meroyan?


4 comments:

  1. Macam zaman dulu lah bhai, dia lah ketua kampung dia lah juga pak imam. Jawatan ketua kampung pun bertolo2 tak mahu tapi terpaksa jadi sebab tak dapat tepis kehendak penduduk kampung kena jadi ketua kampung. Zaman la ni berebut2 nak jadi ketua kampung tapi bab jadi pak imam, jauh panggang dari api.

    ReplyDelete
  2. Bila kena pada mereka.... tarik baliiiik tarik baliiiik

    ReplyDelete
  3. Dlm bab pencen ahli politik yg pernah berkhidmat sbgi adun/ AP dll, ini kita ken rasionallah sikit. Kerja sbgi adun/ AP bukan kira masa, boleh dikatakan 24 jam kena berkhidmat kpd rakyat, kalau menteri kena berkhidmat utk seluruh negara. Kecuali yg jadi adun/AP atau menteri itu tak buat kerja tapi mkn gaji buta mcm kerajaan PN sebelum ini. Lantikan duta timur tengah tapi tak tahu buat apa, gaji bertaraf menteri. Nak pergi Mekah pun kerajaan Saudi larang.

    Cuma apa yg perlu dikaji balik ialah pencen yg bertindih-tindih, spt bekas adun, AP, MB, menteri, TPM, PM dll. Sepatutnya hanya pencen jawatan tertinggi sahaja dibayar kpd mereka, bukan pernah pegang 3-5 jawatan semua berpencen. Akibatnya kerajaan menangung kos pencen jawatan politik yg tinggi.Pencen pun dibayar bila umur mereka dah 55 tahun, banyak ahli politik yg menang adu/AP pun 50 tahun keatas. Ada yg sampai umur 70an pun tak pencen2 lagi. Penjawat awam umur 55 tahun dah boleh pencen tanpa perlu buat apa2, mkn hasil pencen tetapi pemimpin politik tak pencen2- tiada rehat bagi mereka.

    Abuamir

    ReplyDelete
  4. boleh beri contoh pencen yang bertindih?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1