Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 February 2024

Perancang Bandar Kuantan Yang Bengap

Bhai/DeeDee semua...

Kuantan Bypass memang satu laluan yang bagoosh dan sepatutnya lancar perjalanannya.

Tapi kerana ada satu persimpangan berlampu isyarat di Permatang Badak je yang akan spoilkan keseluruhan expressway nih. Betapa bodohnya perancang rekabentuk jalanraya ini. Patut kat sini ada satu flyover terus yang smoothkan perjalanan. Tapi dia blockkan dengan persimpangan lampu isyarat.

Jem dari sebelum Kuantan Central sampai ke Permatang Badak lebih 5 km. Jem yang tak wajar dan sebenarnya boleh dielakkam.



1 comment:

  1. lampu isyarat dibuat untuk apa ?
    untuk jaga nyawa harta kecedraan pergaduhan dll
    yang utama nak jaga keamanan pengguna jalan raya
    dalam Quran tak ada hukum lampu isyarat
    tapi ada hukum jaga keamanan

    Barang siapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarah pun, niscaya dia akan melihat (balasan) nya.

    Dan barang siapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarah pun, niscaya dia akan melihat (balasan) nya pula.

    ada ka 1 kerja buat manuais ynag Allah tak ambil kira?
    semua ynag berkaitan jinyah/kerja jahat ada/termasuk dalam islam
    macam mana pulak bolih ada peringkat tu hukum lain dari hukum Allah
    jangan buat buat buta
    islam ugama ynag sempurna dari Allah

    Pada hari ini orang-orang kafir telah putus asa untuk (mengalahkan) agamamu, sebab itu janganlah kamu takut kepada mereka dan takutlah kepada-Ku.
    Pada hari ini telah Ku sempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku-ridai Islam itu jadi agama bagimu.

    mai bab hukum ada pulak hukum Allah pi bagi rendah dari hukum kapir
    apa dah jadi ni
    ada juga prof berani ynag membela hukum Allah syabasss
    tak selidah ngan gomen dunya

    yang Allah bagi kuasa ynag islam lani jngan sibuk nak kata tu ni
    pakat pakat bagi sumbnagna macam nak tegak hukum hukum Allah ynag tersekat selama ini
    kalau ni pun tak mau buat tok sah sembang bab nak jaga islam la
    buat orang tambah meluatttt
    bab jalan raya pun dah bocai

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1