Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 February 2018

Haram Rosakkan Undi?

Bhai/DeeDee semua...

Hahahaha.... Gua tak tahan nak gelak biler Abdul Hadi Awang bawak kuar ayat Al Quran yang katanya sabit dengan hukum haram merosakkan undi.... Hahaha.... Dulu gua ingat lagi yang Abdul Hadi Awang jugak lah yang mengatakan bahawa Perlembagaan Malaysia adalah Perlembagaan Penjajah... jadi.... ianya sekular... dan Demokrasi itu bukan dari cara Islam untuk mentadbir...

Hahahaha....

La ni... orang yang sama jugak kata Haram rosakkan undi..... Hahahaha

Pada gua simple jer..... Mana boleh Abdul Hadi Awang jatuhkan hukum haram merosakkan undi.... Wei... merosakkan undi itu adalah satu cara untuk pengundi mengambil sikap BERKECUALI....

So.... #UNDIROSAK itu sendiri adalah satu inisiatif BERKECUALI.....

Sama la macam lebai-lebai yang jadi PASU BUNGA kat Parlimen tu.... yang depa kata berkecuali......

So kalu jadi PASU BUNGA tu kira berkecuali..... maka sama la dengan #UNDIROSAK....  oleh itu kalu Abdul Hadi Awang ni kata #UNDIROSAK itu HARAM.... maka.... jadi PASU BUNGA pun kira haram lar..... tak pon lebih Haram dari Haram..... kira macam HARAM JADAH la.....

Hahaha.... HARAM JADAH....

Ader paham ka???

4 comments:

  1. Haram jadah tu perkara haram dibuat atas sejadah?
    Maknanya alim/lebai dan solat lekuk dahi, tidak pun hitam dahi tapi perangai dan mulutnya setaraf mala'un

    ReplyDelete
  2. orang politik memang lah akan kata #UndiRosak HAREM. CarMa (Cari Makan) der...

    ReplyDelete
  3. Jangan bro nanti walaaunta kata lu sudah bikin fitnah / mana ada hadi kata itu macam

    ReplyDelete
  4. Anak dara org pon kita rosakkan inikan pule undian. Biaq p la mcm la dorg rosakkan undi kome yg nk emo bagai. Btw abang ade anak dara x?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja