Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 October 2020

7 November 2020 Sesi Pembentangan Bajet 2021

Bhai/DeeDee semua...

Agak-agak lu orang la... Muhyiddin Yassin akan buat apa pada tarikh tue? Aderkah dier akan buat sesi pembentangan bajet 2021? Atau aderkah akan ader penangguhan?? Beranikah Muhyiddin Yassin nak buat sesi pembentangan bajet?

Pada sesi sidang Parlimen sebelum ini... tempoh untuk bersidang telah dihadkan... dan tak sampai 3 hari kalu gua tak silap aa... sori ... gua tak semak pon sesi persidangan Parlimen yang berlaku pada Julai... kalu tak silap... 

Aper pon ... kalu masa tu pon disingkatkan... sebab Muhyiddin Yassin tahu dier takder cukup majoriti... ader kah dier akan buat perkara yang sama kali ini... pada 2 November 2020... sidang akan dimulakan...

Aderkah KKM akan diarahkan memanipulasi data statistik pesakit Covid-19 seperti yang kita sedia maklum sekarang ni? Aderkah KKM masih lagi akan mengikut arahan Muhyiddin Yassin atau KKM akan keluarkan data statistik yang sebenar??

Aper pon.... Memang situasi ini lebih kepada telur di hujung tanduk.... Muhyiddin Yassin memang dah kritikal dah... tunggu masa ja nak jatuh...

3 comments:

  1. Beza antara Mahyuddin dan Mahathir bila berhadapan dengan Raja Raja Melayu.

    Perlembagaan Negara Perkara 40 Jelas Menyebutkan YDPAgung Di Kehendaki Bertindak Menurut Nasihat Perdana Menteri….

    Perlembagaan Negara Perkara 40 Jelas Menyebutkan YDP Agung Di Kehendaki Bertindak Menurut Nasihat Perdana Menteri….

    Malangnya Perdana Menteri Mahyuddin pula yang mendapat tunjuk ajar dan nasihat Yang Dipertuan Agong.

    Maka segala otai macai dan walaun dari PejWang, PH DAP PAN dan Otai Reformasi bersahut sahutan dari satu bukit ke satu bukit menghentam dan melekehkan Mahyuddin.

    Tapi yang nyata Mahyuddin relex dan tenang seadanya.

    Katakan Tun yang jadi Perdana Menteri dan nasihat ditolak oleh Yang Dipertuan Agong. Apa kah agaknya reaksi dari Tun..!?

    Sudah dikenalpasti sikap Tun ini yang suka bergaduh, mencaci maki, menuduh tuduhan buruk , memfitnah jijik dengan lidah bercabang dan memburuk burukkan Raja Raja Melayu sekiranya perkara yang sama berlaku pada Tun Mahathir.

    Ingatkah kita kes Prebet Adam bila Tun berhadapan dengan Sultan Johor dulu. Segala fitnah dan caci maki serta menarik segala kuasa Raja Raja dilakukan oleh Tun. Akhirnya bila informasi dihujung jari apa yg tersembunyi kini jadi nyata dan terbukti kes Perebet Adam adalah fitnah jijij si lidah bercabang.

    Ini lah bezanya contohhhh..!! sikap dan perangai pemimpin Utara dan Selatan bila berhadapan dengan kes kes berat melibat kan raja raja Melayu.

    …Darurat Covid Yang DiNasihatkan Oleh PM Selepas Mesyuarat Khas Kabinet Bersama Panglima ATM,Ketua Polis Negara DLL..YDPAgung dan Majlis Raja Raja TOLAK…walau ditolak oleh Agong PM ke 8 tetap kool dan tenang.

    Nampak Sangat Kebodohan dan Kejahilan PM Utara spt Tun dalam situasi kes yang berat berat dengan raja raja Melayu bila diberi Memerintah Negara..

    Apatah lagi kes kes berat melibatkan pulau strategik seperti Singapura yg pemimpin sebelah atas sana sedekah pada Lee Kwan Yew, P.Pinang sedekah pada Francis Light, elok cantik akidah dan iman digadai dng pluralisma, COMANGO LGBT yang mirip Syiah asyik nak lelong harta Tabung Haji. Ini semuanya kerja pemimpin dari sebelah atas sana.

    Ternyata Tun Bodoh Piang bila berhadapan kes berat dengan Raja Raja Melayu..!! Dengan senjata lidah bercabang fitnah jijik caci maki akan didendang semahu mahunya.

    Melayu tak mudah lupa apa yang terjadi dalam kes Prebet Adam.. Segala yg terjadi dituduh semuanya salah orang lain. Sebab apa...!? Sebab perangai mudah lupa ada dalam dirinya sendiri.

    ReplyDelete
  2. Yidin PM paling lemah, walaupun ada kabinet sampai 70 orang! Segala perkara yg nak dibuatnya kena ada pelindung. Nak bentang bajet pun kena lindung, bimbang dipersoal oleh pembangkang. Nasib baik dia dapat perlindungan pihak tertentu(tst!) Anwar pula terpaksa berkuntau dgn pelbagai pihak.....macam2 mehnah terpaksa dihadapinya. Dahlah dipenjara 2 kali. Kalau dah lemah sangat, bersaralah saja. Awak pun bukan dilantik rakyat utk jadi PM.

    ReplyDelete
  3. masalah muhyidin ni bukannya sebab dia ibarat buah durian yang tunggu masa gugur tapi ibarat pokok yang dah reput tunggu masa tumbang je. Durian yang gugur ada gak faedah tapi pokok yang reput ni bila tumbang ada risiko akan menimpa dan merbahaya pada sesiapa yang lalu lalang.

    Nick.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1