Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

07 January 2022

Mudahnya PAS Membuat Justifikasi

Bhai/DeeDee semua...

Dulu masa bermulanya kes 1MDB... PAS dengan mudah jer menerima sepenuhnya penjelasan dari Arul Kandasamy tentang perjalanan dan pengurusan 1MDB... dan PAS berpuas hati dengan semua apa yang dibentangkan dalam satu perjumpaan dan sesi penerangan..

Tanpa apa-apa penelitian terhadap dokumentasi dan aliran kewangan ... dengan mudahnya PAS terus memperakui apa yang diperkatakan... malah mengesahkan bahawa 1MDB dijalankan secara teratur...

Giler... 

Kini benda yang sama juga dibuat oleh PAS ... bilamana mereka menerima sahaja dengan mudah penjelasan Azam Baki terhadap isu terkait dengan Saham dan Kewangan peribadinya... Tanpa PAS ada membuat semak silang (cross check) dan audit kewangan serta "financial trail" yang menyeluruh.... hanya sekadar mendengar sahaja penjelasan sudah cukup...

Patutlah pun kewangan dalaman PAS sendiri pun banyak yang mengarut dalam bab audit... terutamanya dalam Pemuda PAS yang mengawal dana infak untuk Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) .... dan juga dana-dana infak mereka yang lain...

Adoilah...

Payah bila bermudah-mudah dengan audit kewangan nih... tak takutkah PAS dengan amaran Allah Taala bab amanah nih? Dalam kes Azam Baki nih... kita dapat lihat betapa tiada amanahnya Azam Baki untuk memastikan ketulusan pelaporan kewangannya kepada pihak berwajib. Bayangkan benda-benda macam ini tiada pemakluman... Dan tentunya yang lebih besar mungkin lagi teruk tiada permakluman.

Allahuakbar...



8 comments:

  1. KWAP dan KWSP fakta sebenarnya tak pernah dimusnahkan. Celah mana di fitnah KWAP dan KWSP akan musnah..!? - Bossku.. AMIN

    Malah dalam tempoh Bossku jadi PM, nilai aset KWAP naik dari RM52 bilion pada akhir tahun 2008 ke RM141 bilion pada tahun 2017 sebelum jatuh ke RM136 bilion pada tahun 2018 bawah kerajaan PH.

    Ya. Naik 3 kali ganda – bukan dimusnahkan. AMIN

    “The fund’s total assets under management (AUM) now total a record RM150 billion, more than triple its initial size in 2007. KWAP is the country’s third largest fund manager by asset size. Its audited 2019 and 2020 financial results have yet to be tabled in parliament, but the fund size stood at RM136.5 billion as at December 2018.”
    https://www.theedgemarkets.com/article/cover-story-protecting-retired-civil-servants-nest-eggs

    KWAP juga tidak rugi satu sen pun dari pinjaman RM4 bilion kepada SRC. KWAP juga tetap dibayar balik pokok dan faedah pinjaman tersebut. AMIN

    Dana RM4 bilion SRC juga tak “lesap”. Seperti didedahkan dalam perbicaraan SRC, dana sebanyak US$1.2 bilion SRC telah dibekukan di Switzerland dan Hong Kong setelah dipindah ke sana pada tahun 2012 semasa US$1 = RM3.00 akibat orang Tun Mahathir ke sana untuk membuat laporan.

    Jika dibawa balik sekarang, nilai tersebut sudah cecah RM5 bilion sebelum mengira faedah yang diterima semasa dibeku – iaitu lebih tinggi dari RM4 bilion yang dipinjam KWAP kepada SRC.

    "Namun ianya tidak pernah dibawa balik oleh kerajaan PH dibawah Tun Mahayhir dan kerajaan PN sebab bila dibawa balik maka tuduhan Bossku mencuri wang pencen RM4 bilion akan terbongkar sebagai fitnah." AMIN

    Baiknya si pencuri tu kan, dah dituduh fitnah mencuri dipulangkan balik duit curi semula. AMIN

    Ada yang kena bailout sampai sekarang buat bodoh bangang tak bayar balik duit rakyat yang bailout syarikat anak beranak itu.

    Dana berhubung RM42 juta di mana bossku dijatuhkan hukuman pula sebenarnya dana yang diluluskan daripada keuntungan SRC untuk tujuan CSR yang dibayar kepada Ihsan Perdana yang dilantik SRC untuk melakukan CSR.

    Dana itu dipindah tanpa pengetahuan Bosskudan juga pengatahuan CEO Ihsan Perdana kepada akaun atas nama Najib dan turut dibelanjakan untuk CSR.

    “Hari ke-18: Bekas pengarah Ihsan Perdana kata tak tahu akaun Ambank milik Najib”
    https://www.malaysiakini.com/news/476168

    Melingkup boboi maka melingkup lah Tun dan PejWang..AMIN

    KHALAS

    kah kah kah

    #LingkupkanSiFitnahMelingkupBoboiAMIN

    ReplyDelete
  2. Adakah penyokong dan ahli Pas setuju dgn pendirian pemimpin2 mrk. Aku tak sebut walaun/ta sbb kerja mrk semata2 wala' membabi buta. Zaman pimpinan arwah TGNA, aku sokong Pas.

    ReplyDelete
  3. Aku nak peringatkan ust wadi annuar. Makin nak dekat kiamat. Rasuah/korupsi berleluasa di negara yg diperintah oleh melayu isle dan pengamalnya majoriti melayu isle. Dia lupa nak masuk senarai.

    ReplyDelete
  4. Mcm mne org bahalol mcm ni boleh jadi menteri, ngalahkn bodo menteri kt zimbakwe

    ReplyDelete
  5. Jangan jadi Pukimak sangat..AMIN

    Jangan Lupa Kes Rasuah Guan Eng Yang Bernilai RM6 Billion Ini… AMIN

    Kes Azam Baki SPRM Cuma Namanya DiGuna Untuk Saham Bernilai RM300,000.00 Sahaja Tahun 2016… AMIN

    Jangan Lupa Kes Rasuah Guan Eng Yang Bernilai RM6 Billion Ini… Kes Azam Baki SPRM Cuma Namanya DiGuna Untuk Saham Bernilai RM300,000.00 Sahaja Tahun 2016…

    Anjing Anjing PHaprak Menyalak Macam Nak Runtuh Langit… AMIN

    DAP, PKR, Amanah, NGO Yang Bersama PHaprak… AMIN

    Jangan Nampak Kuman Sahaja… AMIN

    Gajah Tepi Mata Buat Buta, Pekak dan Bisu... KHALAS

    kah kah kah

    ReplyDelete
  6. Ctt tolonglah....lain kali jangan letak gambar muka dia ni, meluat tengok gambar dia ni, dia ni otak kat kepala lutut kut....bila dah dapat jadi menteri hilang segala galanya....

    ReplyDelete
  7. Apek Sohai lansung tak bunyi bila keluarga penyamun Zety mencuri RM700 juta duit rakyat.

    Serangan demi serangan oleh Apek Sohai Lim Kit Siang lakukan terhadap Ketua Pengarah Suruhanjaya Pencegah Rasuah , Datuk Azam Baki.

    Apek tua celaka ini lansung tak bunyi bunyi seperti juga macam orang tua celaka itu sama perangai kedua dua celaka tua itu.

    Apek tua itu bukan atas sebab mahukan kebenaran , tetapi lebih kepada hendak meletak “pressure” dan juga membalas dendam terhadap kes rasuah yang dikenakan oleh SPRM terhadap anak nya Lim Guan Eng.

    Kes Guan Eng yang didakwa bawah Seksyen 16(a)(A) Akta SPRM 2009 iaitu meminta atau menerima suapan dan juga bawah Seksyen 403 Kanun Keseksaan – Criminal Misappropriation of property.

    Menyerang berulang kali terhdap KP SPRM , Apek tua ini berharap imej dan reputasi SPRM rosak dan ini membawa erti anak nya di dakwa oleh sebuah agensi yang tiada kredibiiti dan rosak.

    Apek tua ini juga 'Cina Apek Mudah Lupa' juga ini adalah agensi yang tidak dan belum ambil tindakan terhadap kes keturunan keluarga pencuri dan penyamun yang menjaga hal ehwal wang negara iaitu bekas Gabenor dan keturunan penyamun nya yang melesapkan curi wang dari Jho Low sebanyak RM700 juta wang 1MDB.

    Tidak kah itu menunjukan bahawa Bossku didakwa oleh sebuah kerajaan yang tiada kredibiliti pimpinan Atok dan Dinasti Apek Tua ini?

    Kerajaan Apek Tua 22 bulan itu juga telah menguggurkan sejumlah 15 kes puak mereka , dan menyembunyikan banyak maklumat berkenaan kes keluarga Zeti.

    Maka ringkasnya, Bossku didakwa oleh kerajaan yang di pimpin oleh perasuah, pesalah forex, peliwat dan juga pensemburit dan penzina isteri orang hatta rakyat kini mendapat banyak bala banjir besar.

    Bossku tetap konsisten membalun Apek Tua dan orang tua celaka ini dalam entri di laman Facebook nya di mana pendirian hipokrit Atok dan Apek Tua dengan begitu jelas,

    Bayangkan wang haram dalam akaun bekas Gabenor yang masuk di akaun keturunan keluarga penyamun ini langsung tidak di minta untuk disiasat atau di segerakan buka kes oleh Atok dan Apek Tua celaka ini, tapi terpekik terlolong berulangkali minta KP SPRM di siasat pula.

    ReplyDelete
  8. Dont racialize corruption stupid. Aku kecam si korup walau pun dia melayu islam ESPECIALLY jika dia melayu islam!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1