Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 September 2009

Nilai Sebenar Ringgit Malaysia

Okeh... gua nak bagi lu orang semua terkejut...

Lu tau dak RM1 yang lu ada tue sebenarnya bernilai cuma RM0.02 jer... kira macam tak ader nilai langsung... dua sen la bhai...

Okeh... ini rasional yang gua nak bagi...

Lu orang tau kan duit kita sepatutnya disandarkan dengan nilai rizab emas yang Bank Negara Malaysia (BNM) ader ... ikut logiknyer la... dan ikut apa yang diberitahu kepada kita sejak dulu...

Sekarang nie.. nilai rizab emas Bank Negara Malaysia (BNM) cuma 12 tan lebih sahaja... iaitu lebih kurang USD$0.4 bilion (RM1 Bilion) jer ... kita ambik kiraan mudah..

Okeh... ini yang mengejutkan gua nak citer...

Nilaian wang yang berada dalam pusingan matawang di Malaysia (circulation) pula adalah pada nilai RM50,212,892,013 (RM50 bilion) ...

Oleh itu.... hahahaha...

RM50 bilion ini kita bahagikan kepada nilaian RM1 bilion rizab emas yang akhirnya kita akan dapat nilaian RM1 = RM0.02 jer (kiraan mudah pada perpuluhan yang ringkas).

So... kesimpulannya.... hahahaha... duit Malaysia (RM) nih takder harga la bhai.... hahahaha... macam mana la kita boleh terkena macam nih...

Dulu rizab emas negara ader sekitar 72 tan ... la nie dah tinggal 12 tan jer.... mana pergi yang lain... sapa jual... duit jual tue pi mana...... senyap jer ka.... ingat orang 1Malaysia tka boleh nak tau ka.... nie sapa punya kerja nih....

Semak : Statistik Kewangan BNM
Semak : Kerja Gila Main Dengan Rizab Emas

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1