Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

02 November 2021

Jangan Double Standard Sudahlah

Bhai/DeeDee semua...

Pada pandangan gua... benda yang nak dibawak nih aderlah benda baik... sungguh lar ianya adalah baik.. tapi... jangan sampai benda yang baik macam nih... jadi tak baik sebab ader sikap double standard.... ikan bilis kena.. jerung dan paus tak kena...

Orang biasa kena... tapi kroni dan saing sendiri lepas...  Dewata lepas....

Itu tidak adil.... harap kalu nak laksanakan semua ini kena buat betul-betul lah... jangan sambalewa ...  Jadi... kena buat betul-betul lar..



3 comments:

  1. Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu. Jika ia kaya atau pun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya. Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutar balikkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjakan.

    memang kena buat betoi betoi
    nanti dapat azab di akhirat kalau tak betoi

    kalau kita pukoi orang tak lama lepas tu orang tu mati
    maka kita akan dihukum apa?

    sebab kematian atau kes bunoh
    ramai telepas seronok bnayak la depa
    dunya bukan temapt harap keadilan yang sebenar
    ramai perintah dunia tak ikut perintah Allah n Rosul
    jnagan tertipu

    Hai orang-orang yang beriman, jagalah dirimu; tiadalah orang yang sesat itu akan memberi mudarat kepadamu apabila kamu telah mendapat petunjuk. Hanya kepada Allah kamu kembali semuanya, maka Dia akan menerangkan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.



    ReplyDelete
  2. Perangai Tun dan boboi sama saja. Terpekik terlolong tiada siapa yang peduli... kesiannn..!!

    Sakit hati orang tua yang makin lama makin menjadi sangat parah dalam sesi Parlimen. Nyawa dah penghujung sakarat sakit hati makin menjadi jadi parah.

    Mahathir Mohamad mengkritik keputusan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob menubuhkan jawatankuasa khas bagi menyemak semula permohonan semakan dan pentafsiran dalam kes Pulau Batu Puteh di Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ).

    Mahathir sekali lagi menegaskan Malaysia terikat dengan keputusan ICJ yang menurutnya muktamad.

    Imej terjejas kunun... yg Jho Low lesap Justo lesap depan lubang hidung orang Tua celaka tu kira imej negara naik mencanak...!?

    Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dengan marah marah hari ini mempersoalkan situasi yang membenarkan Datuk Seri Najib Razak seolah-olah bebas ke sana ke mari, biarpun didapati bersalah atas kesalahan pengubahan wang haram.

    Dalam catatan terbaharu di blognya, Dr Mahathir berkata, sepanjang kes rayuan Najib berlangsung bermula April tahun ini, Ahli Parlimen Pekan itu bebas seperti orang tidak bersalah, dan kes juga tidak didengari kerana pelbagai alasan.

    Nampaknya sakit hati orang tua celaka ini masih tak kebah lagi. Justo hilang depan lubang hidung dia orang tua tu buat bodoh bangang saja tiada seko pun yang nak pertikaikan.

    Pelbagai lebel digunakan dulu Pencuri sekarang Penjenayah VVIP Banduan VIP dan memacam lagi..!! Strategi lapuk tapi masih menyengat dari si fitnah jijik..!!

    Malah, kata Ahli Parlimen Langkawi itu lagi, Najib boleh hadir ke Dewan Rakyat, tetapi tidak ke Mahkamah kerana menggunakan alasan sakit. Yang kau dengar peguam asing memberikan pandangan kepentingan hal negara tak ke bangang nama nya tu..!

    Jho Lo lansung tak jumpa sebab alasan Jho Lo dah jadi beruang. Yang pelik lagi Aljezera boleh pulak wawancara Jho Low sambil gentel gentel telo lagi. Ke mana kau nak campak imej negara masa tu..!?

    “Bila negara lain kata kita ada perdana menteri penyamun, sehingga digelar kleptokrasi, itu tidak jadi isu. Kita curi berbilion, itu bukan isu. Cium tangan dan panggil dia Bossku.

    https://dialograkyat.blogspot.com/2021/11/mukhriz-cadang-hutang-1mdb-dijenamakan.html?m=1

    Link kat atas saja kopi pes boboi sarankan hutang '1MDB' di tukaq pada nama baru Hutang 'NTR' (Hutang Najib Tun Razak...)

    Kikiki camne komen kat atas camner apak yang hujung menunggu nak goll masih marah marah sampai hujung sakarat. Sampai mati hidup penuh dendam dan maeah marah bila hajat tak sampai.. tak cukup beri berbagai bagai nama buruk pada musuh sekarang penyakit dendam kasumat di warisi pulak oleh anak nya 'the boboi'

    Kikikiki... jangan serang orang tua tu tak berbaloi biar kan dua marah marah tiada siapa yang peduli pun... terpekik terlolong dalam dewan marah marah tapi sekor pun tak nak sambut dan sambung marah marah orng tua itu di luaq dewan kecuali 'the boboi'... kesiannn..!!

    Pedulikan lupakan sja barua DAP@Lee Kwan Yew itu.... marah marah lah kau anak beranak sampai hujung nyawa.. kesiannn tiada siapa yang peduli sekarang ini..!!

    macam kita yang perlu dibuat pada barua DAP@ Lee Kwn Yew ini pedulikan Singapura, tinggalkan Singapura dan lupakan Singapura dan barua barua nya.

    Eratkan hubungan kita dengan jiran terangga serumlun sebangsa yg lebih menguntungkan iaitu jiran kita Indonesia..

    Jangan serang orang tua ni... serang boboi melingkup boboi maka melingkup lah PejWang dan legasi ini...

    Pada boboi Ingat fakta kat bawah ini

    2. P5 JERLUN

    Mukhriz Mahathir (PH - PPBM) = 18,695
    Abd Ghani Ahmad (PAS) =12,829
    Othman Aziz (BN - UMNO) = 12,413
    Majority: 5,866 - pada boboi lu fikir lah sendiri..!!

    Boss ku dah berhujah di mahkamah sudah bersoal jawb di mahkamah dan sudah bersumpah laknat di dalam masjid. Kes Zety sampai sekarang tak abis lagi apa dah jadi..!?

    Selagi kes Zety tak abis, Justo lesap tak jumpa, Nik Faisal lesap dan Jho Low tak jumpa dan jadi beruang kes 1MDB adalah cacat, tidak adil, bacul dan membuang masa...!!!

    #kasilunyaiboboisampaijadi

    ReplyDelete
  3. Minta maaf. Aku tak yakin depa boleh berlaku adil.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1