Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 November 2021

Tak Cukup Lagi Kah?

Bhai/DeeDee semua...

Malaysia nih kaya... sebenarnya cukup kaya... tapi segala hasil negara dijarah oleh puak celaka dari golongan Dewa dan Dewata Raya sampailah kepada Pemimpin Politik... dan semua ini pulak diberikan satu lampu hijau oleh para Agamawan .... dimana ramai Agamawan yang telah disumbat mulutnya dengan wang ringgit ... kalu pun tidak bersekongkol sama...

Macam celaka kan...

Takder ruang dan takder peluang untuk negara ini pulih... tambah lagi dengan adernyer rakyat yang jenis Nga Nga .... nganga disuap dengan cerita-cerita sembang kari dan khayalan dari para Agamawan tentang betapa mulianya... betapa hebatnya.... betapa berkuasanya para Dewa dan Dewata Raya serta para pemimpin politik...

Rakyat ditakutkan dengan kata-kata menderhaka kepada pemimpin itu dimurkai Allah Taala....  tambah lagi dengan kata-kata... kalu pemimpin berbuat silap... ianya hanya dikira satu dosa... tapi kalu pemimpin buat betul... akan dapat dua pahala...

Memang celaka ....

Jumaat nih gua memang maki depa nih semua.... semoga Allah Taala memakbulkan makian gua terhadap puak agamawan, dewa dan dewata raya serta para pemimpin politik...

Termasuklah yang macam celaka kat bawah nih...

2 comments:

  1. Gue ingat lu bodoh le Ctt...ini menteri kewangan tak ada kuasa batal. PM dan seluruh kabinet yang mesti bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  2. Akhirnya SPRM sahkan Singapura pulangkan wang dari syarikat suami Zeti

    Saturday, November 20, 2021

    Singapura telah memulangkan kepada Malaysia sejumlah AS$15.4 juta dana berkaitan 1MDB yang melibatkan syarikat milik bersama Tawfiq Ayman - suami kepada bekas gabenor Bank Negara Zeti Akhtar Aziz.

    Menurut laporan Malaysiakini, SPRM mendedahkan dalam satu kenyataan semalam kerajaan telah berjaya mendapatkan dana berkenaan tetapi tidak mendedahkan tarikh dana itu dipulangkan.

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia juga menyatakan dana AS$15.4 juta tersebut telah dikaitkan dengan akaun Cutting Edge Industries Ltd, yang dikatakan milik bersama oleh Tawfiq dan Samuel Goh.

    Zeti, yang merupakan saksi dalam perbicaraan 1MDB bekas perdana menteri Najib Razak, sebelum ini berkata dakwaan terhadapnya dan keluarganya adalah palsu dan berniat jahat dan mereka tidak pernah menerima dana 1MDB.

    Tengok camner Singapork membatu api kan barua barua nya di sini kikikiki.. Nampak gaya barua nya pakai pampers la lagi... kencing tak lawas... kikikiki

    Dolu kau yang kata " When you make friend with Singapore you no needs enemy"

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1