Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 January 2019

Tak Boleh Pakai

Bhai/DeeDee semua...

Yang celaka bukanlah Penjajah... itu ja nak khabor

“Tiba sahaja di Kota Baharu, penuh sesaklah segala orang di bandar Kota Baharu, hendak melihat bagaimana upacara yang akan dibuat nanti oleh Duli Yang Maha Mulia Sultan. Oleh Baginda Sultan diperintahnya arak mayat itu ke merata-rata pekan di dalam bandar itu, menunjukkan kepada rakyat semua. Itulah balasannya orang yang derhaka kepada raja dan negerinya. Maka mayat itu pun diarak oranglah merata-rata pekan dan lorong di dalam Kota Bharu. Setengah-setengah penonton ada yang menangis teresak-esak, kerana kasihan melihat akan mayat Panglima Tok Janggut yang handalan itu. Setengahnya pula berkata, 'Sepatut sudah kerajaan berbuat demikian, kerana melawan kerajaan.' Pendeknya, macam-macamlah desas-desus bunyi cakapnya orang ramai terhadap Panglima Tok Janggut itu. Setelah rata bandar Kota Baharu itu diarak mayat Tok Janggut dengan kereta lembu itu dan setamatnya di kelilingnya Padang Bank, hadapan Istana Sultan selama tiga kali, maka mayat itu pun diperintah sait di tengah-tengah Padang Bank. Adapun makna sait itu pada loghat Melayunya Kelantan iaitu digantungnya mayat itu kaki ke atas dan kepala ke bawahnya, selama satu jam.”

5 comments:

  1. tetap jugak yang cilaka adalah pjnajah
    walau ada jjugak anak buah tuan rumah cilaka
    setiap tuan rumah dunia ada jugak anak buah ynag jenih cilaka
    penjajah tetap cilaka dimata anak buah yang
    tak rela hak tuan rumah dirampas penjajah n sekutunya

    bila hak islam tuan rumah dihina ada orang yang tak rasa apa apa
    maka eloklah tukar pakaian ngan kain kapan
    kalau tak malu lagi eloklah tukar pakaian ngan kulit babi

    tak paham paham lagi kisah tm

    ReplyDelete
    Replies
    1. bhai,

      yg jual negeri bukan anak buah tapi tuan rumah. yg tandatangan jual negeri adalah tuan rumah. tandatangan anak buah tak laku...

      yg beri singapura kpd lee kwan yew bukan anak buah...
      yg beri pulau batu putih pada singapura bukan anak buah…
      dan segala perjanjian dgn penjajah ditandatangani oleh tuan rumah… kerana kuasa dan imbuhan… tiada kena mengena dgn Islam sikit pun!

      bila hak Islam tuan rumah dihina, apa yang anak buah boleh buat? apa yg kau boleh buat?

      yang ada kuasa adalah tuan rumah. oleh itu sila salahkan tuan rumah jika Islam dihina dan tidak dilaksanakan…

      adakah dengan kamu berasa malu dan tak perlu pakai kulit babi, Islam dah terlaksana di negara ini?

      tak secara langsung, kamu sebenarnya telah menghina sultan2 kerana mereka adalah ketua agama Islam negeri...

      Delete
    2. "bila hak islam tuan rumah dihina ada orang yang tak rasa apa apa
      maka eloklah tukar pakaian ngan kain kapan
      kalau tak malu lagi eloklah tukar pakaian ngan kulit babi"

      para ambiaq ,nabi saw,sahabat2 semuanya/sebahagian dihina,dihalau,diganggu fizikalnya,digelar majnun kerana bawa AGAMA allah malah mendoakan mereka hidayah...MEREKA TIDAK MERASA TERHINA!DIANGGAP UJIAN.

      Hanya orang membawa agama melalui perataraan asebab duniawi shj akan mengeluh!dan mengangap dirinya terbaik...umpama jin ulama yg terakhir yg beribadat sepenuh masa pada allah,bila allah perintah tunduk pada adam,dia enggan kerana SIFAT HASAD ,adam dijadikan drp tanah,dia rasa hebat dari adam,sebab itu dia tak redha pada allah yg memberi nikmat pada sesiapa yg allah suka

      Delete
  2. Pilu... pahlawan bumi melayu bumi bertuah di hina sebegitu di zaman raja dijulang bak dewata....raja adil raja di sembah... raja zalim & raja giler merebut pangkat harta & kerusi Lembaga raje di SANGGAH..

    ReplyDelete
  3. engkau aje yang boleh pakai, itu aje nak kabo, tak gitu?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja