Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 January 2019

Kritik Bukan Menghina

Bhai/DeeDee semua...

Dewa dan Dewata Raya memang gua selalu kritik... Sebab Dewa dan Dewata Raya bukan maksum... Even Tok Guru, Ostad atau Ulama pun gua akan kritik... Inikan pulak orang politik tak kira lah belah mana diorang berada... Takdak siapa yang maksum...

Melainkan para Nabi dan Rasul... itu tetap ada buat kesilapan yang sampai Allah Taala tegur dalam Al Quran atau mana-mana mushaf terdahulu...

Aper pon... kritik itu bukanlah menghina... kritik adalah untuk mereka berubah... guna akal fikiran yang Allah Taala bagi untuk berfikir dengan waras... jangan jadi macam macai atau walaun atau balachi yang bebal nak mampus sampai tatau beza kritik dengan menghina...

Hahahaha...

Banzai...

6 comments:

  1. Jgn la mengata ulama....tu satu part mmg x suka pasal u bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg lantik jd ulama? Asal sebut ulama tak boleh dikritik?

      Delete
  2. Melainkan para Nabi dan Rasul... itu tetap ada buat kesilapan yang sampai Allah Taala tegur dalam Al Quran atau mana-mana mushaf terdahulu...

    Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya bershalawat untuk Nabi.
    Hai orang-orang yang beriman, bersalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya.

    Nabi dan Rasul tersalah macam salah silap kita?????

    Nabi dan Rasul dijamin syurga kita ada dapat jaminan ka dari Allah
    untuk ke syurga?

    kita ynag haprak rasa bagus memanjang
    kalau nak komen pun jangan sampai nak samakan ngan Nabi dan Rasul
    Nabi dan Rasul bukan setaraf ngan kita walau pun manusia

    betoi ka kita dah beriman ngan
    Allah malaikat rosul quran hari akhirat qodho n qodar

    kalau setakat duk perasan aja beriman itu ada ynag tak kena
    ngan otak kita
    kalau nak tau takat mana iman kita jumpa la orang yang
    ada ilmu bab iman .jangan malu

    takut kita mati dalam keadaan iman haprak

    atau hnaya duk perasan beriman

    kita ni hnaya dapat islam baka sajaaaa
    iman taqwa ilmu kena belajar ngan orang bukan nagn buku
    ramai belajar ngan buku sebab malu nak jumpa guru

    kalau belajar nagn buku jadi pandai tak payah pi sekolah
    belajar kat rumah daftar ambek periksa
    kan lagi senaang

    belajar sorang sorang bab ugama tak ada guru ynag 'alim
    maka orang tu gurunya adalah syaiton

    hidup ni patut padan aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa ka nabi s.a.w ada buat silap terlupa nak ucap insyallah!menyebabkan allah s.w.t lambat beri wahyu...nabi maksum. Si penulis menulis bukan nak menghina nabi kita,cuma nak beritahu lebai2 politik mereka tu maksum.sehingga kata geng2 mereka tak ada rasuah langsung..sedangkan sekarang lebai2 sedang bergelut dgn clare SR...Masa akan tentukan. dgn izin allah s.w.t

      Delete
    2. Lu ni gi belajar ada guru pun bebal gak lagi. Nak tunjuk ilmu yg guru lu ajar, tp baru ayat simple dari bro C++ lu dah jd bodoh.

      Delete
  3. mamat tu dah akui silap
    salah silap manusia macam kita ni kat dunya ni busok dari taik palat
    itulah kita tak payah nak banding ngan manusia pilihan Allah

    baru ada akai

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja