Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 February 2019

Makin Bangang Si Satim Diman Ni

Bhai/DeeDee semua...

Urusan ajal maut bukan urusan kita... malah takder kena mengena pun dengan murka Allah Taala.... Yang jahat macam Syaitan pun ajalnya akan sampai..,.. yang baik macam Malaikat pun ajalnya akan sampai... Tiada sesuatu makhluk pun akan terkecuali dari ajal maut...

Ajal maut itu tidak dipercepatkan dan juga tidak diperlambatkan.... Ianya telah tertulis di Luh Mahfuz lagi.... dan takder pulak kematian itu mengikut giliran tertentu.... dari puak-puak tertentu dahulu sebelum yang lain...



Jadi biler ader mangkuk ayun yang katanya ader PhD macam si Satim Diman nih bagi kenyataan macam ni dalam ceramah politik dier... memang lah makin bangang si Satim Diman ni.... adoilah... macam ini punya orang pun ada... nak disabitkan citer politik dier dengan ketentuan Allah.... Aper dier ingat Allah Taala tu kuli dier ka....  Bodoh...

Ader sebab Allah Taala menetapkan ajal seseorang itu pada ketika itu... itu bukan urusan kita nak buat perkiraan.... sebab setiap yang Allah Taala tetapkan itu sebenarnya adalah ujian bagi manusia.... dan ujian ini ader macam-macam.....

Satim Diman ni mesti tak paham kenapa Allah Taala berulang kali berfirman "Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan" dalam Surah ArRahmaan tu.... mesti dier tak paham ayat tu Allah Taala pointkan tentang apa.... kesian..... adoilah kesian...

3 comments:

  1. Tak lama lagi kita dengar pula laporan daripada media yang akan memaklumkan kepada rakyat satu demi satu bekas bekas menteri dan orang orang kuat UMNO akan dipindahkan ke penempatan sementara di Istana Sungai Buluh. Rakyat perlu bersabar kerana kebenaran pastinya menjelma jua. Diramalkan Bossku akan menjadi penghuni awal istana tersebut.

    ReplyDelete
  2. Baru aku faham knp ramai melayu bangang masih sokong najib. Rupa2nya ketua depa pun sama bangang

    ReplyDelete
  3. Dengan Tuhan pun boleh main bohong syariee macam dengan ahli sendiri? Hancus hancus hancus pemimpin BN - PAS.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja