Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 February 2020

Gelak Besor Gua Hari Nie ...

Bhai/DeeDee semua...

Bismillah..

وَمَكَرُوا۟ وَمَكَرَ ٱللَّهُ وَٱللَّهُ خَيْرُ ٱلْمَٰكِرِينَ

Maksudnya : "Dan mereka merancang (tipu daya), Allah juga merancang (membalas tipu daya), dan Allah sebaik-baik perancang (membalas tipu daya)."

(Surah Ali `Imraan : ayat 54)

Yezza... Allah Taala dah peringatkan.... tapi biasa la sebagai manusia... mesti ader lalai dan lupa.... tak payah la nak bajet bagus...

Diorang nak bergabung... nak buat Pakatan lain... Pakatan Nasional la... Muafakat Nasional lar... Aper la... semua depa dah pikir... katanya cukup korum bagai... Depa katanya dah dapat sokongan kuat GPS bagai...

Tapi depa lupa... yang walau macam mana pun... UMNO ader 46 kerusi... dan PAS ader 18 kerusi....

Kalulah jadi bergabung bagai... Yang layak jadi PM tetap siapa yang paling banyak kerusi... PBBM cuma ader 12 kerusi kalu tolak Muhyiddin Yassin yang Pro Anwar.... jadi..... takkan la UMNO nak bagi peluang PBBM (Mahathir Mohamed) kekal jadi PM dan Azmin Ali jadi TPM.... gila ka apa...

Tentu UMNO nak pegang jawatan PM dan PAS pulak nak pegang jawatan TPM....

Jadi... nampak gayanya .... mampus keras la jadinya planning nih.... Hahahaha..... kecuali ader deal lain belakang tabir... lagi satu... kalu geng Azmin nak keluar dari PKR... 10 orang katanya... maknanya depa kena bayar duit keluar (exit payment) sebanyak RM10 juta seorang.... total maknanya ader RM100 juta.... mana mau cari..... Hahaha

Aper... ingat deal semua nih boleh pakai air liur ja ka..... hahahahaha...

Jadi gelak besor la gua hari nie...

6 comments:

  1. Skrng ni lah umno nak pekena madey...umno dan pas klau bole nakkan PRU sbb depa yakin bole menang mutlak...

    Klau umno setuju pun memang bersyarat... tu pun klau madey setuju...

    Mungkin umno akan tarik diri dari pakatan baru ni agar PRU di jalankan..

    ReplyDelete
  2. ular tua membelit
    tak kira la walau kata amno busok dulu
    tapi demi kuasa sanggup jugak terjun dalam tong taik lama
    masa nak jatuhkan mtajib buat muka hemoi pi jumpa nwar kat mahkamah
    bila ada kuasa mula jalankan tipudaya muslihat
    asai dari tongtaik lama nak balik jugak bila tedesak

    bapak bapak segala bapak duk ada
    semau muka penyangak
    belagak wara'

    Dan orang-orang yang memelihara amanat-amanat (yang dipikulnya) dan janjinya,

    ini salah satu syarat nak masuk syurga ynag Allah tetapkan

    ada manusia tomak dunia smapai mampuih
    tak sedar dah dekat nak masuk

    ReplyDelete
  3. Ending mahathir sbg wira atau pengkhianat kepada rakyat
    Lepas ni elok pecat yg taik dlm PKR

    ReplyDelete
  4. Salam bhai. Lama sudah aku tak membaca blog ni, sejak pukul 2 pagi 9 Mei 2018. Ingatkan hujan sampai ke petang, tapi ada jugak cahaya matahari muncul :) Bila tengok apa jadi hari ni, teringat kat blog ni. Sememangnya aku sudah menyangka MM ada grand plan dari awal, nak gamekan ameno, pas, dap, pkr dan amanah, tapi takdelah setara ni. Tapi apapon terima kasih sebab ingatkan aku semula tentang bigger picture, aku belek semula artikel sebelum ni dan semua tu mostly fit dalam master plan. Thanks bhai.

    ReplyDelete
  5. Tuan x de info psl pewaris tanah melayu yg nak naik tahta ke? Dengar harta kat england tu pewaris dh dpt keluarkan

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1