Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 February 2020

Siapa Salah Siapa Benar? Tommy Thomas Atau Muhyiddin Yassin?

Bhai/DeeDee semua...

Banyak orang tanya gua benda nih.... Dan gua siap tanya balik diorang... dah baca ke 11 page dokumen yang Tommy Thomas tu keluarkan??? Dah baca ka.... Gua tau la dokumen tue dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Latin.... so korang dah baca dan fahamkan ker??

Hahaha....

Kalu Bahasa Inggeris pun blur.... banyak tak paham.... jadi jangan nak memandai bagi ulasan bagai..... Hahahaha ... ini semua lenggok bahasa guaman..... yang standard English pon kekadang blur.... huhuhu

Aper pon... kedua-dua orang nih tafsiran perundangan dari Tommy Thomas dan Muhyiddin Yassin adalah betul... sebab kedua-dua mereka mentafsir ikut jurisdiksi yang ada pada mereka...

Muhyiddin Yassin adalah Menteri KDN.... Tommy Thomas adalah Peguam Negara.... lain-lain Jurisdiksi....

Dan korang kena faham istilah perundangan yang mengatakan dibebaskan atau dilepaskan membawa maksud yang berbeza... Suspek LTTE itu jika diteruskan perbicaraan, mungkin akan menang kes atas segi teknikaliti... jadi AG taknak teruskan pendakwaan yang diletakkan dibawah AMLATFA.... Ini tidak bermakna yang 12 suspek itu telah bebas sepenuhnya....

12 Suspek itu boleh saja dikenakan tuduhan atas POTA atau SOSMA atau apa-apa Akta yang lain yang lebih mengikat.... Dan jika cukup bukti maka pada bila-bila masa mereka ini boleh dikenakan tahanan dan pendakwaan sekali lagi....

Ingat.... dibebaskan bukan bermakna dilepaskan.... pendakwaan digugurkan bukan bermakna takkan ader kes baru yang boleh disabitkan..... Kita ader banyak Akta yang lain yang boleh digunakan.... Sila paham tue...

2 comments:

  1. BEFORE...sblom mesorat Majlis President (psstt..!! aku koi pes bolat2 dari Blog Bodin)

    Seminggu Sebelom Mesorat maaaakk aaii tajuk entry kemain pujuk rayu melambung puja puji pijak semut pun tak mati..

    KALAU MEI, MAHATHIR DIHARGAI DAN KALAU NOVEMBER, ANWAR LEBIH DISANJUNGI
    Shahbudin Husin 21 February 2020

    Tidak ada sesiapa yang benar-benar pasti apa keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH malam ini berhubung peralihan kuasa. Tun merupakan pemimpin terbaik dan Anwar bertuah mewarisi legasi gemilang Tun Dr Mahathir. Kepimpinan unik ini ada pada sosok gandingan padu Tun Dr Mahathir dan Dato Seri Anwar Ibrahim untuk mengemudi dan memacu negara pada masa depan.

    AFTER...Selepas Mesorat Presiden PH tajuk entry semacam ajer.. kikiki

    KEPUTUSAN YANG MENGECEWAKAN, ZAMAN GELAP MALAYSIA AKAN BERPANJANGAN LAGI
    Shahbudin Husin 22 February 2020

    Keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH malam tadi berhubung soal peralihan kuasa benar-benar sesuatu yang mengecewakan hati rakyat. Cakap dan janji Tun Mahathir memang tidak boleh dipegang dan dipercayai sama sekali.

    Apakah kita tak malu untuk melangar perjanjian kesepakatan yang kita dah bersetuju bersama...di mana kita jika gagal menunaikan janji....rakyat akan melihat ph tidak ada keikhlasan. Janji pun bole di batalkan...ianya tidak sepatutnya berlaku

    Ini tun m meting minta date atau tarikh bila pun tak boleh bagi...bersilat...tipu....tadi dia buat kenyataan bila tarikhnya..... itu keputusan saya....bila saya nak berenti saya berenti....sombong bongkak dan ayat dia nampak sangat menipu....memek muka nampak marah dan tak selesa.....mata besar dan terbungkang....dah umur 95 pun nak lagi kuasa....telinga pun dah pekak...gila....

    Beliau mungkin boleh berhenti makan sebelum kenyang, tetapi dalam bab kuasa, kerakusan dan ketamakannya ternampak tidak pernah cukup dan sentiasa membuatnya lapar

    SEBELOM MESORAT KE MAIN PUJA PUJI
    LIDAH BERCABANG RAPIJI SUDAH PESAN
    AJOM GULING JLNRAYA OTAI REFORMASI
    JANJI LIDAH BERCABANG LU FIKIR SINDRI SETANNN..!!

    Lepas Mesorat... Rakyat dah agak dah lu fikir la sindri...

    kikikikiki..!!

    FORMULAELAKKENAMAIN = TEPOK DULU + POP CORN TAMBAH JGN LUPO

    ReplyDelete
  2. JIKA BETUL....RUMOUR....KHABAR ANGIN..........BRAVO...PENGKHIANAT
    TERKINI
    Azmin serta 26 ahli parlimen PKR di jangka mengumumkan keluar pkr hari ini dan akn membentuk kerajaan dgn bersatu umno pas gps warisan dan msh berketuakan mahathir. Mrka akn membentuk kerajaan baru melayu islam.

    Jam 9 mesyt khas Biro Politik PPBM.
    PM panggil semua MP PPBM
    Jam 10 Azmin dan penyokong berkumpul di Sheraton PJ

    gud bye PH... hancenggg

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja