Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 February 2020

Bila Mahathir Mohamed Pun Kena Game ...

Bhai/DeeDee semua...

Aper yang gua tuliskan nih aderlah hasil aper yang gua kaji dan baca secara mendalam dalam dokumen Perlembagaan Malaysia....

So... walaupun cara penulisan gua secara santai... tapi ianya penuh teknikal...

Mari gua perjelaskan...

Kita tutup semua citer Azmin Ali, Zuraida Kamaruddin dan Muhyiddin Yassin..... tapi kita citer pasai tindakan Mahathir Mohamed meletakkan jawatan.... okeh

Mahathir Mohamed tahu ... kalu dier letak jawatan... dan selepas itu BERSATU keluar dari PH... dier tahu secara otomatik PH tiada kuasa memerintah... dan secara otomatiknya PH terbubar dan tidak ada kuasa majoriti mudah dalam Parlimen....

Mahathir Mohamed konpiden yang surat perletakan jawatan PM dier tu YDP Agong akan tolak... dan kalu YDP Agong tolak... maka Mahathir Mohamed akan kekal sebagai PM penuh.... tetapi kabinet semua dah batal dan tak valid... Dengan cara ini... Mahathir Mohamed akan kekal berkuasa penuh sebagai PM yang boleh melantik mana-mana orang yang dier percaya menganggotai kabinetnya...

Dier rasa dier boleh menyingkirkan Anwar Ibrahim dan segala kuncu dalam PH.... yang mana selepas dari itu dia boleh buat deal ngan semua parti pembangkang melalui proksinya Muhyiddin Yassin....

Tapi dier silap..... Mahathir Mohamed sebenarnya tersilap.... bila mana YDP Agong bertindak selangkah awal darinya... dengan menerima perletakan jawatan PM tue.... dan seterusnya YDP Agong melantik Mahathir Mohamed sebagai PM Interim....

Hangpa mesti pelik... Apa kena mengena ngan PM Interim..... relaks bhai... relaks

PM Interim ni aderlah lebih kurang macam PM Boneka.... dimana ianya sekadar urusan day-to-day operation..... Sekadar untuk menguruskan pentadbiran institusi kerajaan macam biasa...

Disini bijaknya YDP Agong.... YDP Agong telah menyekat Mahathir Mohamed dari berkuasa penuh dalam menentukan pentadbiran Malaysia.... Pada masa sekarang nih... YDP Agong telah menggunakan kuasa yang dimilikinya seperti yang diperuntukkan oleh Perlembagaan untuk mengawal dan mentadbir negara.... secara Absolute Power....

Kalau ader PM penuh... YDP Agong kena bertindak mengikut nasihat PM... tapi dalam kes PM Interim.... YDP Agong boleh membuat apa-apa tindakan tanpa perlu nasihat dan pandangan PM... dalam situasi sekarang ... YDP Agong adalah berkuasa penuh untuk melantik sesiapa sahaja yang dirasakannya sesuai dan mendapat sokongan rakyat dan Parlimen...

Oleh itu..... YDP Agong telah berjaya meng"game"kan Mahathir Mohamed .....

So sekarang nih.... apa sahaja keputusan yang dibuat oleh YDP Agong adalah finite (muktamad)... dan tanpa perlu apa-apa nasihat dari Perdana Menteri Interim...

Untuk itu.... Mahathir Mohamed belum tentu akan menjadi PM8.

Okeh... berbalik kepada siapa yang akan menjadi PM8 dan TPM8...... apa-apa sahaja calon yang YDP Agong tunjukkan ... wajib semua kena taat dan ikut.... sesiapa yang mempertikaikannya boleh diklasifikasikan sebagai "menderhaka kepada YDP Agong" .... yang mana hukuman yang selayaknya adalah sama ader dibuang negara ataupun dihukum mati mandatori.

Ader paham ka???

So.... semua orang KENA GAME..... yang akan nampak jadi HERO dalam buku sejarah aderlah YDP Agong.....

Hahahahaha

9 comments:

  1. Alhamdulillah pada masa genting macam ni Allah letak Sultan Abdullah jadi YDPA...kan gua dah kata, YDPA ni lagi geliga dari lu bro...

    ReplyDelete
  2. BEFORE.....betapa hipokritnya Blog Reformasi Aljub (himpunan kopi pes)

    MAHATHIR KINI LAYAK DIANUGERAHKAN GELARAN TOKOH PENGKHIANAT NEGARA
    Shahbudin Husin 24 February 2020Politik

    Perkembangan politik sejak semalam.
    Kumpulan yang berkubu di hotel Sheraton ini diketuai oleh penjenayah diburu rakyat, Azmin Ali. Jangan lupa Azmin adalah penjenayah samburit yang sedang diburu oleh rakyat negara ini walaupun dia terlepas dari cekupan polis setelah ada restu dari Mahaguru Firaun tua.

    menjadi tanggungjawab semua orang Melayu memberi mesej yang jelas kepada Mahathir untuk melakukan peralihan kuasa dan bukannya membentuk kerajaan Pengkhianat Nasional. Jangan awal sangat mencemar maruah.

    Kelak tahi terpalit ke muka pengkhianatan itu diketuai oleh Tun Mahathir sendiri yang berjawatan Perdana Menteri melalui mandat rakyat yang diberi kepada PH yang bertanding menggunakan logo PKR dalam PRU14 lalu.

    dalam usia 95 tahun, Mahathir masih bersifat macam anjing yang makan tahi tetapi tetap akan menciumnya kalaupun sudah tidak berselera lagi kerana ketiadaan gigi dan hilang rasa. Namun jelas dan nyata Mahathir tetap memiliki tabiat anjing itu, menghidu walaupun tidak makan.

    terbukti Tun Mahathir dalam usia tua 95 yang bila-bila masa saja nyawanya boleh dicabut Tuhan telah membuktikan beliau bukan saja mengkhianati dirinya sendiri sebagai seorang manusia dan muslim, malah khianat kepada Anwar yang sudi memaaf dan menerimanya sebagai rakan seperjuangan serta khianat juga kepada seluruh orang yang selama ini mempercayai dianya telah berubah serta insaf.

    Berpuluh tahun orang melayu berpecah belah...dari tahun 1987 membawa pula ke gahun 1998 dan kemudian lagi sekali pada tahun 2008 dan 2016...

    1987 dia mengajak orang melayu membenci pas...tengku razalie dan parti semanggat 46

    1998 dia mengajak orang melayu membenci anwar dan pas..

    2008 dia mengajak rakyat membenci pak lah badawi...anwar dan pas

    2016 dia mengajak rakyat dan orang melayu membenci umno,pas dan dato seri najib....

    2020 dia mengajak membenci anwar sekali lagi...dan kali ini bergabung pula dengan pas dan najib juga umno semula

    Setelah puluhan tahun dia telah melahirkan ahli politik melayu yang boleh di jual beli tidak berprinsip dan tidak bermaruah....itu lah jasa orang tua bangsat ini kepada orang melayu...kepada negara dan kepada negara...

    Atas semua yang dilakukannya, Tun Mahathir pada hakikatnya layak diberikan anugerah Tokoh Pengkhianat Negara.

    AFTER..turn 360^

    Mereka yang menganggap bahawa Tun Mahathir tak mahu serahkan kuasa kepada DS Anwar (termasuk aku) adalah silap. Buktinya Tun Mahathir letak jawatan hari ini untuk memberikan laluan kepada DS Anwar untuk menjadi PM.

    Mereka yang menganggap DS Anwar gelojoh dan tamakkan kuasa juga silap. Buktinya hari ini DS Anwar sendiri merayu supaya Tun Mahathir kekal PM demi

    Dakwaan yang mengatakan Tun Mahathir akan berpaling dari PH dan kembali kepada Umno juga ternyata meleset. Buktinya Tun Mahathir berasa kecewa dan meninggalkan partinya kerana Ahli Majlis Tertinggi Bersatu mahu bekerjasama dengan Umno.

    Maka selepas ini, mari kita buangkan prasangka buruk dan rapatkan saf serta kukuhkan perpaduan.

    Jangan lagi ada kata-kata nista dilemparkan buat dua insan hebat ini yang niatnya hanya untuk memperbaiki negara ini

    Lu fikir sindriii...!! bila aroma jubo dijulang dulu letak perfume wangi aroma jubo tetap terhidu..

    ReplyDelete
  3. Parti yang memerintah fikirkanlah rakyat di bawah.

    ReplyDelete
  4. Tun M kena game?hahahaha..wait n see dulu.

    ReplyDelete
  5. tanpa menteri2 pun urusan masih berjalan seperti biasa...lepas ni jangan la lantik menteri ramai2..

    ReplyDelete
  6. Dia yg mula buat onar dan kemudian salahkan org lain. Yg teruk jadi kambing hitam teruk pula dikutuk rakyat.
    Konon boleh demand dgn sokongan yg dia dpt dgn memilih menteri2 yg angguk2 24jam dgn keputusannya. Era pm4 dah berlalu. Berehat ajelah dan jaga cucu cicit.

    ReplyDelete
  7. yang mana hukuman yang selayaknya adalah sama ader dibuang negara ataupun dihukum mati mandatori.

    kerajaan manusia takut ngan manusia
    kerajaan Allah maha gagah tak sapa boleh pecah
    اَللّهُ اَكْبَرُ اَللّهُ اَكْبَرُ اَللّهُ اَكْبَرُ

    perintah Allah lagi besar dari perintah mansuia

    Sesungguhnya pembalasan terhadap orang-orang yang memerangi Allah dan Rasul-Nya dan membuat kerusakan di muka bumi, hanyalah mereka dibunuh atau disalib, atau dipotong tangan dan kaki mereka dengan bertimbal balik, atau dibuang dari negeri (tempat kediamannya).
    Yang demikian itu (sebagai) suatu penghinaan untuk mereka di dunia, dan di akhirat mereka beroleh siksaan yang besar,

    apa maksud
    orang-orang yang memerangi Allah dan Rasul-Nya dan membuat kerusakan di muka bumi

    punca segala nya bermula ngan matde
    matde ketagih kemarok kuasa
    dapat jadi pm7 pun pasai gabung nagn nwar
    kalau hebat sangat macam pecacai dia duk kata
    tak kan dapat 13 kelusi saja
    tak tau nak kenang budi orang

    Adapun orang yang melampaui batas,
    dan lebih mengutamakan kehidupan dunia,
    maka sesungguhnya nerakalah tempat tinggal(nya).

    Sesungguhnya kehidupan dunia hanyalah permainan dan senda gurau. Dan jika kamu beriman serta bertakwa, Allah akan memberikan pahala kepadamu dan Dia tidak akan meminta harta-hartamu.

    kalau kita termausk dalam golongan tua mesti sedar kediri
    mesti selalu ingat banyak sangat ka ibadat kita pada Allah
    selama Allah hidupkan kita

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja