Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 November 2010

Kecoh Bila Pengadilan Sukan Jadi Berat Sebelah

FAM... dan ramai lagi penyokong sukan bolasepak kat Malaysia nih (termasuklah orang UMNO/BN) yang kecoh bila pengadilan sukan jadi berat sebelah... ala... biasa la tue....

Ala... Ben Williams tue punya mutu pengadilan sukan bolasepak memang macam tue... tambah lagi biler berkait rapat dengan Malaysia....

Samer gak ngan SPR yang pengadilan perjalanan pilihanraya yang dikendalikannya berat sebelah... samer jer... tak ader beza... ader orang UMNO/BN kecoh... takder la.. so... aper der hal lu orang (UMNO/BN) nak komplen lebih-lebih biler Ben Williams buat macam tue dalam perlawanan bolasepak Sukan Asia... hahaha

Kalu SPR boleh bias kepada sesuatu pihak... macam tue la pulak dengan Ben Williams.... samer jer... takder beza... hahaha..

So... tak payah la FAM (yang rata-ratanya dikuasai oleh orang UMNO/BN) termasuk pimpinan utamanya yang memang sah karat biru UMNO tue untuk melatah dan komplen kat FIFA dan AFC... tak perlu... sebab kalu SPR (kat Malaysia) nih boleh buat macam itue... aper tah lagie dengan Ben Williams...

Ben Williams buat camtue pon.... sebab dier tak suka Malaysia.... hahaha.... sebab dier tahu.. mutu pengadilan kat Malaysia pon macam cilabet... hakim pon boleh kena beli... inikan pulak SPR dan Pengerusinyer... hahaha....

Aper der hal....

Baca Sini : Ben Williams diisytiharkan sebagai Pengerusi SPR yang baru

4 comments:

  1. hahaha serupa jugak la PKR pemilihan berat sebelah terang-terangan pulak tu!!!

    orang malaysia memang emo pasai main referee main kotor ni, asik kena jaa..pusing kiri kena, kalih kanan pun kena... mana tak marah bhaii...

    ABJOE

    ReplyDelete
  2. A ah ..tau pun deme yek? Biasa la mana-2 senget/ berat sebelah biasa kita akan 'align & balance' balik la. Mana boleh biar rupa tu..nanti jahanam & bahaya jugak! Bila kita nampak sesuatu gelong, tal lurus, tak betul, kita kena buat sesuatu. Baru cun - baik, adil DLL. Analogi tu terpakai bila mana orang kita marah-2 sama UM?NO tu - Dah banyak kali berat sebelah, tak adil, salahguna kuasa, agensi kerajaan, jenteranya, media perdana, DLL. Ok dalam PAS & PKR pun ada .. jadi kena pebetui la. Tu saja.

    Jadi setiap kejadian tu ada himahNya. Ben si ref yang kontroversi kalau sapa rasa tak adil, senget, sewel, gila, tak betui, maknanya ok dah tu. Ada mata, pandang, ada telinga, dengar, ada otak, pakai la. Tapi kenapa tak nampak UM?NO dah salah, tak nak dengar teguran orang yang mahu perubahan (transformasi/evolusi/reformasi et al) .. setengah orang kita otak letak mana entah bila menilai kerajaan pimpinan UM?NO yg ber keadaan begitu?

    ReplyDelete
  3. a ah .. tahu pulak depa tu keriau tu tak adil la ref buat lagu tu kat sebelah pihak - kena tang muka sendiri/kita, baru depa tau! Hat selama hari ni setiap PRU, PRK ada saja SPR tak berlaku adil tu, apasal depa tak keriau sama? Jangan kita nak keadilan/ saksama dalam hal bolasepak saja. Dalam apa perkara pun, kita semua mau keadilan - berpaksi kebenaran/haq/Islam.

    ReplyDelete
  4. berat sebelah itu biasa...bola n politik hmpir sama, tendang sana sni

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja