Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 January 2018

Kenapa Abdul Hadi Awang Marah Sangat Kepada DAP?

Bhai/DeeDee semua...

Ader satu persoalan yang ditanya oleh pengunjung blog ini .... Persoalan yang berkisar kepada "Kenapa Abdul Hadi Awang Marah Sangat Kepada DAP? .....

nak tau jugak, kenapa hadi awang marah sgt kat DAP? ada yg dia ngecek tapi tak dapat ker??... on Unity Government Dan Abdul Hadi Awang Berpisah Tiada Remove content | Delete | Spam sade

Huhuhu... sori aaa... gua tatau aper yang terselit dalam hati dan otak Abdul Hadi Awang..... tapi daripada cakap, tindakan dan senario semasa.... ader beberapa point yang gua simpulkan....

1. Kalu nak katakan Abdul Hadi Awang marahkan DAP sebab isu berkaitan Agama Islam..... rasanya isu nih dah banyak kali diperjelaskan dari awal lagi... masa Mendiang Karpal Singh masih hidup pun dah ader beberapa perbincangan empat mata dan berpuluh-puluh mata.... Dan Nik Abdul Aziz Nik Mat pun ader sama.... dan ianya sudah clear.... so sebenarnya takder isu bab ni.... lagi pun DAP bukan nak pertikaikan perkara yang dah ader dalam Perlembagaan...

2. Kalu nak katakan Abdul Hadi Awang marahkan DAP sebab isu berkaitan dengan orang Melayu pun tak kena gak.... Kat Terengganu mana ader DAP ader kerusi pun... Kalu di peringkat Persekutuan... biasa la... mana ader parti yang dominan.... Dan dalam DAP pun ader ramai orang Melayu.... bukan perkara baru pun... dari tahun 70'an lagi dah ader ramai orang Melayu dalam DAP.....  lagipun mana berani DAP nak cabar sentimen dan hak Melayu yang ader dalam Perlembagaan Malaysia..... kalu DAP buat benda tu... dah lama DAP diharamkan.... hahahaha... Ingat PDRM, MIO dan Kerajaan bodoh ker????

3. Kalu nak katakan Abdul Hadi Awang marahkan DAP sebab isu berkaitan RUU355..... ini lagilah lawak... pasai Abdul Hadi Awang dah bengang lama dengan DAP walaupun belum pun ader kertas cadangan nak buat perubahan RUU355....... Lagipun... kalu Abdul Hadi Awang nak marah kepada yang tak sokong RUU355.... patut dier marah MCA, MIC dan GERAKAN sekali..... Hahahaa... pasai aper yang itu Abdul Hadi Awang tak mengamuk dan marah pun....

4. Kalu nak katakan Abdul Hadi Awang marahkan DAP sebab isu berkaitan Pakatan Rakyat dan Pakatan Harapan.... wei... agak-agak la nak jadikan ini sebagai point.... Abdul Hadi Awang marahkan DAP dah lama dah....... terlalu lama..... Hahaha

Tapi.....

Tapi ader satu ja yang gua tahu dan yakin pasai apa Abdul Hadi Awang marah sangat kepada DAP...... hahahaha........ Semuanya sebab ader satu perkara jer..... memang satu dan takder lebih dari itu..... Jawapannya aderlah.....

Jeng Jeng Jeng,,,,,,,,

DAP tak pernah pun nak sokong atau mencalonkan Abdul Hadi Awang sebagai Ketua Pembangkang pun selama ni..... DAP pernah bagi sokongan kepada Fadhil Noor sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen dulu.... yer betul.... Karpal Singh, Lim Kit Siang dan beberapa lagi pimpinan DAP masa tu bagi sokongan sepenuhnya kepada Fadhil Noor untuk jadi Ketua Pembangkang....

Tapi biler tiba ader peluang kepada Abdul Hadi Awang jadi Ketua Pembangkang.... langsung takder sokongan diberikan .... tapi sokongan diberikan kepada Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Ketua Pembangkang.... walaupun Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak ader pengalaman jadi Ketua Pembangkang....

Kalu hal sekecil perlantikan sebagau Ketua Pembangkang pun DAP takder nak bagi muka kat Abdul Hadi Awang.... aper lu ingat DAP akan bagi muka ka kat Abdul Hadi Awang kalu Pembangkang menang PRU12, PRU13 dan PRU14 serta PRU15 .... mimpilah wei... walaupun PAS menang Majority kerusi Parlimen.... gua rasa DAP takkan bagi sokongan kepada Abdul Hadi Awang.... tapi kalu pimpinan lain dalam PAS maybe la.... contoh macam Ahmad Yaakob ka.... Syed Azman ka.... maybe ader peluang...

Jadi gua berani saspek yang inilah isu yang sebenarnya yang menyebabkan kenapa Abdul Hadi Awang marah sangat kepada DAP ...... hahahahaha...... point-point yang lain dari ini pada gua semua "lanzhow" la..... hahahaha.... Wei.... Abdul Hadi Awang dah bagi statement baru ni yang dier nak jadi Kerajaan... dan takmo dah jadi Pembangkang..... so agak-agaklar.... berapa kekuatan yang PAS ader...

Kalu setakat hanya semua penyokong PAS sajer yang undi PAS.... takkan PAS dapat memerintan satu negeri pon..... Tengok contoh Terengganu la.... Dalam keadaan berapa sangat lag kaum bukan Melayu.... majoriti Melayu... tapi takkan ader chan la PAS nak perintah Terengganu balik..... Kelantan pon akan jatuh kalu PAS hanya dapat undi dari penyokong PAS semata-mata.....

Hahahaha

8 comments:

  1. 40 kerusi untuk 40 tempayan penyamun untuk disiram dengan minyak panas.

    ReplyDelete
  2. Yess...tepat sekali, Hadi jaki sebab tak dapat sokongan DAP untuk jadi Ketua Pembangkang. Kalau Hadi jadi Ketua Pembangkang, Hadi bukannya nak bangkang BN tapi yang dibangkangnya adalah PR dan kini PH. Selain dari itu dia selalu ponteng dewan, dia juga jadi pasu bunga saja.

    ReplyDelete
  3. Den agak lobai adi marah bona kek DAP pasal DAP calunkan Si Nuar tu jadi PM maso PRU tigabeleh dulu. Diyo kan lobih pandai bab hukum hakam, lobih goliga kepalo otak, lobih ramai pentaksub....Si Nuar pulak yang dicalunkan...poyi mampuih la...sobab itu diyo sonyap-sonyap poyi jumpo Ku Li kecek jadi PM kalau Pembangkang monang. Busuk poghut lobai ni....takleh buek kawan...dopan lain belakang lain dibueknya.....

    Bilo dah tahu PAS nak melingkup diyo mulo bebaik dengan parti penyamun... tak monang PRU pun tak apo la...kut dapek dodak cukup la....marahkan DAP tu ikut skrip parti penyamun ajo...tak ado keiklasaan...tak cayo angkat kopiah putih dia lopeh tu kau tepuk dahi dio kuek-kuek....keluar lah tanda merah tertulih dalam bahaso Arab MINNUNFAQAF.....

    Tapi Chief Lobai risau jugo...bueknya UMNO bungkuih PRU 14, dengan parti-parti Lobai jadi merempat.... kono la klua fatwa baru...sumuo orang kafir kecuali anak-anak buah diyo.... walaupun dah tingkat sekerat duo tapi semuonyo dijamin syurgo...dapek pulo 70 bidadari tiap seoghang ha....tak dapek jadi MB atau PM di duniyo tak apo...di akhirat dapek ngentot pueh-pueh...

    ReplyDelete
  4. terima kasih tuan
    rasanya PAS sekongkol dgn sesiapapun, belum tentu hadi awang akan dicalonkan jadi ketua
    PKR pun tak sokong dia jadi ketua pembangkang kan?.. PPBM lagi ler tak nak sokong juga...
    hanya puak2 PASu2 bunga & pasir2 yg lekat pada PASu2 tu shj....

    #eh.....

    ReplyDelete
  5. Perasan dia layak jadi PM, kalau pegi sidang PBB dia nak ucap apa? Baca hadis kat sidang tu ke? Seru semua org masuk pas, siapa tak masuk pas nati masuk neraka.Ha, ha, ha....lobai2 terlebih makan obat ke? laie

    ReplyDelete
  6. aku dah ,habaq mai dah..kalau aku jumpa lobai hadi,samy vellu dan ulaq anaconda...aku ketuq bagi 'MAMPUIH' lobai hadi ni dulu sebab dia dah menyesatkan ramai orang2 melayu.

    ReplyDelete
  7. Betul tu..puak2 parti suci saja yg akan mengundinya..tak apa dedak dah banyak dapat,Velfire dah ada,apa nak susah..dermajihad pasti akan dapat menampong dana parti cuci,jihad katakan....

    ReplyDelete
  8. Wargh.. hahahaha... Tak terjangkal dek pemikiran den... Rupeny tahik jugak.. jalan la woi... Ketua walaun bepikir mcm geng isis... Habis semua org lain haram, smua sesat...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1