Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 January 2018

Guru Adalah Golongan Paling Pengecut

Bhai/DeeDee semua....

Gua tau tajuk artikel gua kali nih memang akan menyebabkan ramai yang akan marah..... Pertama sekali yang akan marah adalah isteri gua... sebab dier cikgu @ guru.... lepas tu yang akan marah gua aderlah bekas teman wanita gua dan asben dier (diorang laki bini memang guru)... then yang akan marah gua jugak adalah abang gua sendiri (pun jugak guru) serta adik ipar gua (guru sekolah gak) dan sanak sedara gua yang memang ramai terlibat dalam bidang pendidikan dan pelajaran ni....

Huhuhu....

Tapi gua terpaksa jugak cakap dan tulis..... Pada gua... golongan Guru adalah golongan paling pengecut dalam Malaysia bila melibatkan pentadbiran, perkhidmatan awam, politik dan polisi pendidikan negara....

Pasai apa gua kata pengecut.... sebab....

Sebab


  1. Biler ader macam-macam benda bodoh yang KPM buat yang menyusahkan golongan guru... macam kes Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) itu hari... biler ader beberapa guru yang kena tindakan sampai kena buang kerja... Ader semua guru bersolidariti menentang dan membantah? Semua jadi kecut dan penakut..... sampaikan hanya berani marah dan bising dibelakang jer.... Huhuhu....
  2. Bila mana banyak kerja pengkeranian dilambakkan kepada golongan guru.... Ader ker yang berani buat bantahan? Setakat sembang dalam grup wasap jer... Lepas tu biler ader puak yang snapshotkan wasap tu bagi kat pentadbir sekolah atau PPD.... terus senyap.... Takder saper nak buat bantahan secara besar-besaran..... 
  3. Bila mana murid sekolah buat celaka.... dan guru kena.... ader berani ka buat demo atau bantahan.... setakat kes Cikgu Azizan dan Cikgu Idzahril tu demo depan mahkamah berani la... itu pun pasai geng NUTP pun nak turun padang... kalu takder... rasanyer takkan berani nyer nak tunjukkan sokongan ...
  4. Bila isu politik UMNO dibawak masuk macam kat Sekolah di Putrajaya baru-baru ni... ader berani ka cikgu-cikgu yang tak bersetuju tu nak buat bantahan... nak buat demo.... malah nak bagi surat layang pun takder berani... takder telor....
Sebenarnya ader banyak lagi yang gua nak tuliskan.... tapi rasanya lu orang boleh baca sendiri ... boleh gugel sendiri... ader banyak citer... dan yang terbaru.... bila Menteri Pelajaran si Mahdzir Khalid cakap suruh guru-guru yang sokong pembangkang sila berenti kerja pun surelah takder sekor pon cikgu dan guru yang akan membuat bantahan secara nyata dan berdemo atau bagi surat bantahan...

Malah semua kecut dan senyap... setakat sembang marah dalam grup wasap jer... itu pun cuak takut wasap kena snapshot dan dihantar ke PPD atau KPM.... yer la... dalam grup wasap guru-guru ni cukup banyak talibarut..... kaki bodek.... kaki ampu... dan talam dua muka...... Hahaha....

Podah la kalu ader guru yang berani.... sebab semua takut..... takut nanti ilang kerja... takut nanti kena tindakan tataatertib..... Hahahaha.... malah mesti ramai yang tak berani nak mengundi pembangkang seba takut undi depa pun nanti kena semak...

Wei... kalu golongan guru pun penakut... senang kena ugut dengan Kerajaan... senang kena ugut dengan parti Politik..... macam mana nak jadi pendidik.... wei,... buat malu ja....

Belajar la jadi pemberani.... belajar la bersolidariti... kalu lu orang semua berpakat... bersetia... beramai-ramai.... aper lu ingat Mahdzir Khalid ni ader berani ka?? Lu ingat depa akan berani nak amik tindakan ka??? Sure KPM dan segala macam akan takut dan cuak....

Tapi...

Tapi pasai lu orang cikgu dan guru semua pengecut... tu yang UMNO/BN naik tocang.....  kasik ganyang jer talibarut ... kaki bodek... kaki ampu dan talam dua muka yang ader dalam grup wasap lu orang tu.... kalu lu orang tarak brani nak kasik ganyang... kasik viral jer profile dan info bangsat tu... biar depa pulak yang cuak dan takut...

Ader berani ka????

3 comments:

  1. Bukan guru sahaja yang pengecut, malahan tok guru mereng itu juga pun takut kalau UMNO kalah.

    ReplyDelete
  2. Ayat yang paling banyak rakyat terima (sebab anak-anak bersekolah) dari pihak sekolah; boleh kata seminggu sekali terima menerusi surat yang dibawa balik oleh anak-anak ialah "Saya yang menurut perintah" hahahahahahahahah.

    Bayar duit beli kitab satu set sebelum naik sekolah. Ni dah nak habis bulan Jan 2018; satu kitab saja anak terima; yang lain dapat kitab fotostat... hahahahahampeh

    ReplyDelete
  3. Bukan cikgu ja bro....hampir seluruh kakitangan awam pengecut....depa cukup risau kalau xda geng nak pi sarapan, lunch, minum petang.....kahkahkah

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1