Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 September 2018

Apa Kejadahnya

Bhai/DeeDee semua...

Betul... gua tak mengundi dalam pemilihan PKR... sebab gua tetap ahli Partai Islam SeMalaysia (PAS).... tak pernah pon keahlian gua dibatalkan atau terbatal...

Tapi....

Huru-hara dalam PKR sebenarnya memberikan satu tanggapan buruk kepada Pakatan Harapan itu sendiri... ianya memperlihatkan bahawa elemen sailang (cah keting) serta berpuak-puak adalah satu perkara biasa dalam PKR...

Sebagai Presiden Parti... Anwar Ibrahim sendiri pon nampaknya berpihak sebelah sahaja... dan tidak dilihat mampu mengawal sikap dan tingkahlaku ahli dalam partinya...

Ini perkara biasa bagi Anwar Ibrahim... sejak dulu lagi memang inilah perangai Anwar Ibrahim ... Anwar Ibrahim terlalu mudah dipergunakan oleh orang sekelilingnya... malah pada diri Anwar Ibrahim itu sendiri tidak dapat menjarakkannya dari amalan kronisma dan nepotisma...

Kejatuhan Anwar Ibrahim pada 1998 dahulu bukanlah hanya disebabkan oleh pemecatannya tapi lebih kepada kesilapan percaturannya sendiri dalam memilih team-team dan orang disekelilingnya... Pernulaan kejatuhannya bermula dengan orang yang bernama Wan Hasni dan Rahim Ghouse serta beberapa nama lagi...

Malah kejatuhan sekali lagi akan berlaku jika Anwar Ibrahim maaih lagi menggunakan strategi dan sikap yang sama.... Contoh... jika berlaku PRK atas sebab Anwar Ibrahim nak naik jadi Ahli Parlimen secara tak menyempat ni.... pastinya kali ini kita akan dapat melihat peratusan keluar mengundi yang paling rendah dalam sejarah Malaysia...

Tidak mustahil peratusan keluar mengundi serendah 25% atau 35% boleh kita lihat.... sebab kempen memboikot PRK itu akan pastinya berjalan dengan lebih rancak berbanding Langkah Kajang dahulu...

Apa pun.... gua sendiri pon menolak cara dan taktik mengosongkan kerusi Parlimen hanya semata-mata untuk melayan nafsu Anwar Ibrahim untuk menjadi PM.... ini taktik tidak bermaruah... dan sememangnya Anwar Ibrahim dari dulu lagi amat suka guna taktik tidak bermaruah ini....

Jom bersama kita ajar orang yang gila kuasa dan tidak bermaruah ini bahawa rakyat tidak menyetujui cara ini.... dan rakyat menolak cara masuk ikut pintu belakang .... Apa kejadahnya membazirkan dana rakyat dan negara....

PRU15 bukanlah lama sangat... paling awal boleh adakan PRU15 adalah pada 2021.... pejam celik dah sampai time tu... atau sementara nak sampai PRU15 tue ... insyaAllah akan ader beberapa kerusi Parlimen yang akan kosong secara natural disebabkan kematian penyandang kerusi tersebut...

By the way... dalam keadaan sekarang pon Anwar Ibrahim mudah dipergunakan oleh orang-orang kepercayaannya.... pastinya perkara yang sama juga bakal berlaku kalu Anwar Ibrahim jadi PM... lagi kita boleh lihat banyak ulat bulu akan naik mencolok mata...

Huhuhu...

15 comments:

  1. Anwar sebaiknya membantu TM dan menteri kabinet
    Dlm keadaan negara yang tak stabil
    Apa yang dilihat tiada banyak membantu


    Sabar lah dulu Anwar.

    ReplyDelete
  2. Habis, nak kena tunggu sampai ada MP pkr mati? Apa salahnya jk ada yg sanggup lps jawatan secara sukarela. Bukan paksa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya la bodoh. Mana ko tahu bkn paksa ? Ko MP kerusi mana ?

      Delete
    2. kaki liwat nak dilantik jadi pemimpin negara, kah..kah,,,kah

      Delete
    3. dia ni MP kerusi Phuket

      Delete
  3. Bhai..
    Pada Gua ok juga kalau dapat membantu Tun M...
    Menteri2 yg ada banyak yg tak layak jadi Menteri....

    ReplyDelete
  4. lagi cepat jadi mp lg bagus..bila takde jawatan..cakap apa pun orang tak dengar..menteri2 yg ada sekarang kpi tak bagus..berbanding dgn menteri dap..

    ReplyDelete
  5. Ada copy cat Tun M ke dalam Kabinet semasa? Macam tak ada pewaris pun. Tun M kena sedia platform pada pengganti juga akhirnya. Selain Anwar siapa pemimpin Melayu yang boleh diterima kelompok pelbagai kaum di Malaysia? Pemimpin BN sekarang langsung habis tiada langsung. Pas? Jangan haraplah. Ada ganti ke Tun M ni Cipan?

    ReplyDelete
  6. elok cepat jadi mp
    janji 2 tahun elok bagi jadi pm8
    matde takut anawr jadi pm
    pernagai busok matde ada lagi
    nak tegok puak penyangak bergaduh lagi seronok
    nampak slo tapi bahaya
    slo sebab dah tuaaaaaa tapi nafsu besarrrrrr
    tapi awas selagi matde tak mati hati hati jadi pm
    kalau dia buat salah jangan kesian lagi
    siasat ada bukti bicara jika salah humban masuk pinjara
    bagi dia rasa apa itu pinjara dunis sebelum dia mati
    pembelit besar matde ni

    ReplyDelete
  7. He eleh... becakap semua pon boleh... ko rasa la apa dia kena dulu selama 20 tahun... lepas baru la sembang gelojoh tak gelojoh...

    ReplyDelete
  8. Blog poyo..sembang lebat..haktuihh...

    ReplyDelete
  9. Ahli pas rupenye. Patut pun std walaun aje

    ReplyDelete
  10. Kelembikan anwar dalam mengawal anak2 buah berkelahi rebut jawatan dlm pemilihan ni sama, sebiji, saling xtumpah macam en. hadi bin awang. Dan seperti lu kata, MEMIHAK pulakkkkk

    ReplyDelete
  11. anwar ibrahim ramai sangat musuh ni..
    musuh kaki sailang .musuh xnak die jadi perdana menteri .musuh dia sodomy. musuh pintu belakang.yang paling bahaya musuh dari agency .hahha gurau je ..xbertanding nanti orang cakap dia tin kosong bertanding jadi mp orang cakap dia tamakkan kuasa..
    kalau anwar dengar cakap semua orang apa pun dia tak boleh buat .silap2 jadi siak masjid pun tuan c++ akan komplen..haha..malang betul anwar ibrahim

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja