Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 December 2018

Bila Kena Geng Sendiri

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... gua baca komen-komen semua kat sini... gua gelak besar jer... hahahaha

Mana taknyer gua gelak besar... yer la... biler kena geng sendiri... semua jadi okeh... semua betul... semua tak salah... semua kira ngam.... Hahaha.... tak kisah la mengarut, kroni, salahlaku atau nepotisma....

Hahaha... Tapi biler geng orang lain buat... semua tak betul... semua salah... semua tak ngam...  lawak siot....

1. Lompat parti.... dulu kata salah.., la nih biler jadi kerajaan... dier tak kisah pon orang lompat masuk parti dier... janji dier kuat dan tak goyah...

2. Surat Sokongan.... dulu kalu orang lain buat.... semua salah.. sebab itu sebahagian salahlaku dan rasuah.... tapi... biler sendiri buat ... macam orang TPM buat... okeh... itu sekadar surat biasa jer.... Gampang betul kan... Hahaha

3. Susun kroni dan sanak sedara.... Hahaha... dulu biler orang lain buat... terus kata rasuah... terus kata kronisma... terus kata nepotisma.... Hahaha... la nih siap susun anak beranak laki bini... kalau boleh datuk nenek dan cucu cicit pon takpa... semua okeh... pasai konon janji boleh buat kerja..... hahahaa... kalu dah spesis bangsat tue tetap spesis bangsat... hahaha

4, Statement bangang.... Dulu kata Hassan Malek, Ahmad Maslan semua suka bagi statement bangang.... semua tu hancuss..... Tapi la ni Khalid Samad, Mujahid YusuF Rawa, Maszlee Malik, Salahuddin Ayub dan beberapa lagi dok bagi statemet bangang... oleh la pulak.... hahahaha... Tak ker gampang namanya....

5. Orang beli rumah pada harga murah dari pasaran salah.... Sendiri beli rumah harga bawah pasaran takpa.... hahaha... ini satu lagi gampang....

Banyak lagi gua nak tulis..... PKR, AMANAH, BERSATU, DAP, WARISAN dah nampak makin mengarut dan bangang.. Parti yang lain yang membangkang sekarang ni memang dah sah bangang sejak azali.... Hahahaha...

Kesian rakyat Malaysia.... Tapi takpa... parti-parti tue semua ader ramai macai, walaun, balachi yang akan bekap secara berjemaah.... Hahaha.... Bebal wal babun betul lar.... Hahaha

12 comments:

  1. Salam. Bukankah kepimpinan itu atas kewibawaan seseorang. Tidak kiralah samada anak beranak atau tidak sebab Rasulullah saw dgn Saidina Abu Bakar, Saidina Umar, Saidina Utmman dan Saidina Ali itu mengamalkan nepotisme dan kronisme ke?? Kadangkala bila kita berkata2 tu mungkin terkeluar kalimah yang kufur tanpa kita sedari. Wallahualam

    ReplyDelete
  2. Sampai bila pun melayu tak akan berubah. PHD dan jumud. Bila tiba masa mengundi, otak simpan ketepi

    ReplyDelete
  3. Malanglah kalau kita menjadi anak, cucu, bapa saudara, adaik, kakak, abang, atau saudara mara kepada seorang pemimpin kerana sebagus mana pun kita dapat buat kerja dan tidak melingkupkan duit negara, KITA TETAP TIDAK BERHAK MENJADI PEMIMPIN KERANA JIKA DILANTIK, MAKA ITU DIKIRA SEBAGAI NEPOTISME. Malangnya, kan? Kalau dah macam tu gayanya, maka kita kena tukar kewargenagaraanlah, kan? Kita kena jadi pemimpin di negara lain pulalah - di Kutub, mungkin? Ya, dengan cara itu barulah rakyat Malaysia puas hati. Begitu, kan?

    ReplyDelete
  4. Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengkhianati Allah dan Rasul (Muhammad) dan (juga) janganlah kamu mengkhianati amanat-amanah yang dipercayakan kepadamu, sedang kamu mengetahui.

    O ye that believe! betray not the trust of Allah and the Messenger, nor misappropriate knowingly things entrusted to you.

    kata nak ikut nabi (yang islam)
    tapi bila dapat undi jadi adun ap
    ramai yang perangai banyak terok dari ba biiii
    tapi tak sedar diri

    jadi adun ap itu satu amanah yang berat
    mesti digalas
    puak tu ada pahamka dari sudut agama jawatan tu

    jnagan hnaya nampak gajiii

    Nabi jadi pemimpin tapi tak himpun harta
    berapa ramai yang ikut Nabi bila ada kuasa
    mulut bising Nabi Nabi
    nak bagi nampak macam ikut Islam
    tapi ynag duk nampak hanya ikut nafsu semata

    ReplyDelete
  5. Sembang lebat la. Cukup 5 tahun ko tukar jelah org lain. Apa susah. Tak puas hati setiap 5 tahun tukar wakil rakyat. Tkyh nk sembang lebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong kenyataan diatas..apa susah klu tk suka..nti pilih lain lah masa PRU!! Masing2 blh buat pilihan..

      Delete
  6. nada kecewa dr seorang fanatic....ko rse

    ReplyDelete
  7. anon 5.27pm...tt bukan org fanatik mne2 parti.. ko silap org haha...org fanatik dgn parti mmng bebal... walau tau xbetul tetap sokong....janji boleh dpt dedak... hahaha.

    ReplyDelete
  8. anon 5.27pm...tt bukan org fanatik mne2 parti.. ko silap org haha...org fanatik dgn parti mmng bebal... walau tau xbetul tetap sokong....janji boleh dpt dedak... hahaha.

    ReplyDelete
  9. Bhai..
    Apa punya bangang ulasan kau kali ni Bhai...
    You are fired and fucked... Bhai

    ReplyDelete
  10. Pada aku, Nurul izzah ok. Yg aku x setuju bila susun anak beranak dlm parti. Sepatutnya Wawi tu bila Anwar dah jadi ahli parlimen, maka letak jawatan. kosongkan kerusi Pandan dan beri secara sukarela kepada PAS kerusi tu...hehehe...Cukuplah ke depan, biar Anwar dan Nurul Izzah je teruskan perjuangan reformasi. Tapi rasanya Wawi yg berkeras x nak lepas jawatan TPM dan MP tu...tak gitu. Maklumlah, bila lagi nak makan pencen TPM kan...hehehe...sebagai balasan berjuang selama ini maka Wawi berasa dia berhak mengecap segala mcm kekuasaan dan keistimewaan bila dah jadi gomen. X gitu?. Geng kartel biasalah. Mencari segala kelemahan dan kepincangan di sebelah Anwar. Geng kartel pun pandai main ugut2. Simpan aib katanya. X gitu Min...kahkahkah...Anwar pun satu hal...yg pegi pacak semua org dia sebagai MPN setiap negeri apa hal. Sebagai presiden parti, biar nmpk x berpuak dan berpihak. Tapi lantak korang la, nak gaduh berebut jawatan dan kuasa tapi yg mengundi dlm PRU bkn puak atau geng korang je, yg memerhati dgn penuh perasaan menyampah dan mual ni yg akan turut mengundi. Kalah nnt, sila maki diri sendiri ok?..kahkahkah

    ReplyDelete
  11. kalau diperkenankan Allah lah perancangan anywarbraham nie, klu ikut sembang2 nazrykangsar; gabungan umpas + pkr + mic menjadi... ko rase DAP masuk tak?? klu ikut perkembangan statemnt tua-limsiang yg nak blah dari pakatan sbb Malaysia Baharu gagal kateny, ko rase dia nak follow siapa?? muntah hijau la dia nak ikut azmin + mahathir.. campur pulak langkah mca nak bubarkn Be-end? mmmm... lantak la sama2 je la kita tengok..

    bg ak, menteri2 cap teko nie, sengaja tahan sana, tahan sini, sbb kononny Malaysia baru... mereka ade kuasa penuh, tak ikut nasihat orgtua... that why tunM ckp klu tak tunai janji, rakyat akan tolak... klu menteri2 nie rase, dgn cara tak tunai janji nie langkah bijak lah sangat, sekat semua duit, mmg lu org tunggulah..

    tambah pulak hisyamrais ckp sandiwara 'third force' wayang anywarbrahim dicipta utk undi org muda oleh team izzah+rakuji+menantuabah baru nak dimulakan...

    hahaha lepas nie, temenung lg hjeddy disisih balik sbb takdpt sokongan mcm dulu nak jd ketua pembangkang, tp kena tendang... merajuk ckp bukan2 dekat kitsiang... hahahaha

    bukan sbb ape, korang diperlekehkan, malas ckp la, lu pikir sendiri la, klu pengikut sendiri pun mengaku takde tokoh... make-up balik la siasah, jgn syok sendiri terjemahan tu... orang lain pun islam jugak... belajar2lah jgn nak suci sangat...

    bg kita melayu kena kuat mcm dulu, tp bekas dulu dah jahanam, sistem dah sampai ke perut busukny... mayat klu dah busuk perut, baik tanam cepat2.. melekat bau dia, lama nak hilang, selera makan pun kelaut... kita nampak siapa yg menyatukan dan siapa yg memecahkan .. yg melemahkan bangsa mejoriti ini... bejoget jgn canggung... gua tak pandai joget, so gua perati je...





    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja