Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 June 2020

Mangsa SCAM

Bhai/DeeDee semua....

Selama ini kita sememangnya tahu... kalu kita jadi mangsa scam.... duit dalam akaun kita hilang... kena curik...

Kalu Makcik Kiah kena scam, duit dalam akaun bank dier hilang...
Kalu Muthu kena scam, duit dalam akaun bank dier hilang...
Kalu Siew Lee kena scam, duit dalam akaun bank dier hilang...
Kalu Jagbir kena scam, duit dalam akaun bank dier hilang...
Kalu Apai Matieu kena scam, duit dalam akaun bank dier hilang...
Kalu Sinathamby kena scam, duit dalam akaun bank dier hilang...
Kalu John kena scam, duit dalam akaun bank dier hilang...
Kalu Abdul Somad kena scam, duit dalam akaun bank dier hilang...

Tapi.......

Kalu Najib Razak kena scam, duit dalam akaun bank dier bukan saja tidak hilang... tapi bertambah dengan banyaknyer... Dan tak salah kalu duit tu masuk.. yang salah kalu Najib Razak gunakan jer....

Hahahaha.....  Giler betul barisan peguam Najib Razak dan bekas Ketua Pesuruhjaya SPRM (Dzulkifli Ahmad) yang ader sangkut kes kat Indon tue.... Hahahaha



11 comments:

  1. mangsa tulin kena tipu onglain selalu ada bnayak lapor
    tapi itu tukang tipu onglian tak pernah dengar kena dakwa
    apa dah jadi
    susah sangat ka cara nak kesang depa tu
    no tel ada no akaun ada

    itu matjib punya kes depan mata
    jngan bagi jadi silap mata n rasa
    penat penat siasat terlepas

    ReplyDelete
  2. Pencuri islam tersohor patut potong tangan dia saja. Mana perginya semua lebai2 berilmu. Takut kpd Allah atau manusia?

    ReplyDelete
  3. Kita mulakan hari baharu dan hidup baru tanpa manusia durjana bernama Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang lagi.

    BEERAMBOSS SEMUA KAMI TAK PERLU KAU LAGI
    SETENGAH ABAD MENIPU MEMBOHONG FITNAH TAK HENTI
    BERAMBOS RASIS, PLURALIS ANAK COMANGO DAN KRONI
    CUKUPLAH SUDAH RAKYAT DAH MELUAT LIHAT HIPOKRIT INI

    Dengan tiada lagi muka muka haramjadah super rasis, sang pembohong dan pemfitnah lidah bercabang nama Malaysia Baru berlayar megah disamudera angkasa

    PADA 28 Februari lalu, lebih kurang jam 11 pagi rencana bertajuk Melayu Tertipu Lagi dengan membuat beberapa kesimpulan antaranya:

    Orang yang menggagalkan penubuhan kerajaan Perikatan Nasional (PN) ialah Tun Dr Mahathir Mohamad. Dalam peristiwa ini, Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sama-sama tidak boleh dipercayai.

    ALANGKAH INDAH NYA HARI YANG MENDATANG
    DI BOMI BERTUAH TUMPAH DARAHKU MALAYSIA
    HARI YANG CEMERLANG DI BOMI MALAYSIA GEMILANG
    BILA ALJUB KUTY MAMAK TOKONG BERAMBOS SEMUA

    Diharapkan peristiwa ini akan menyingkirkan kedua-dua mereka daripada arena politik negara. Singkir dan berambos..!!

    CUKUP CUKUP LAH SUDAH DRAMA HODOH SI TUA RENTA
    KEPALA PEMBOHONG MARUAH AKIDAH NYARIS TERGADAI
    GUD BYE PLURALISMA MURTAD SYIAH COMANGO YG DIJAJA
    LEGA RASANYA MALAYSIA GEMILANG DARI RIBUT DAN BADAI

    Berambos berambosss dan beramboss..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kamu hisap?

      Delete
    2. Betul anon 8:28. Yang kita perlukan ialah najib dan zahid. Mrk insan pejuang. Duit emas beg harga berjuta adalah disebabkan derma. Rosmah wlpun takde gaji, tapi dia mampu beli shopping sbb harta dia memang berlambak. Mulai skrg mari kita angkat ku nan dan azeez thamby sebagai pm dan tpm.

      Delete
  4. psstt..!! ako kopi pes bulat bulat dari blog laman reformasi.. baru nak belajar berjinak jinak jadi batu api..kah kah kah..haahh tepokk..!!

    TUN M TIDAK PERLU MERINTIH LAGI...KAMI DAH BOSAN !!

    (Kah kah kah baru nak belajar camner nak jadi lidah bercabang sambil membatu api.... rupa rupa nya seronok jugak jadi lidah bercabang sambil membatu api dn adu domba nih..!! kah kan kah... belajar jadi batu api dari Atok kau... kah kah kah kahhh... suma ni aku kopi pes dari blogger laman reformasi..kah kah kah..)

    Anwar tetap cool, terus seperti biasa sbb dia dah biasa ditekan dan susah. Tun yg kelihatan tidak tentu arah, tambah pulak ramai anak2 buah dia disiasat oleh SPRM. Tun risau SPRM tidak berlaku adil terhadap anak2 buah dia.

    Aku nak ingatkan Tun, bukan saja budak2 kamu akan terlibat dan ditekan, kamu dan anak2 kamu juga akan kena nanti. Ramai dalam puak parti kleptokrasi tu amat berdendam kpd kamu. Apa yang patut kamu buat?

    Satu cara saja iaitu berusaha kembalikan semula kerajaan mandat rakyat dulu. Beri sokongan kpd Anwar untuk menjadi PM seperti yang kamu pernah janjikan. Jika tidak, kamu tak perlu minta simpati dari sesiapa nanti jika tiba masanya kamu akan menjadi mangsa mereka. Buat Anwar, dia sudah bersedia sejak puluhan tahun dulu untuk ditekan, diaibkan, dipukul mahupun dipenjarakan. Adakah Tun mampu lalui seperti Anwar?

    Rakyat dah bosan dengan putar belit Tun. Semakin Tun mengadu tentang nasib dirinya dan bagaimana partinya menganiayai beliau, semakin rakyat meluat untuk mendengarnya kerana Tun tidak pernah sedar dan insaf.

    WFAUZDIN NS

    (tahniah penulis WfNs nih tulisan padat dah boleh membatu apikan dan laga lagakan walaun Bang Non dan walaun unta Tun... kah kah kahh..kah kah.. sesudah membatu apikan depa semua kita kasi tepokkk sambil makan pop corn...

    jangan salah kan kami jadi batu api pula, salahkan atok yang mengajar rakyat Malaysia selama 22 tahun 22 bolan membatu api seluruh rakyat Malaysia selama ini.. kah kah kah..lepas ni cari bahan batu apikan DAP dan MCA)

    hahhhh tepokkkk..!!! bukan salah saya yyaa.. salahkan atok kau

    ReplyDelete
  5. Bossku Ini baru anak jantan.. bukan bacol..!!

    Wartawan telah bertanya kepada Ketua Pendakwaraya lantikan Tommy Thomas, si Sithambaram tentang apa pengalamannya menyoal balas DSN di mahkamah.
    Sithambaram kata, walaupun DSN adalah mantan PM, sungguhpun beliau dihormati, namun DSN tidak diberi keringanan oleh pasukan pendakwaan ketika sesi soal balas ketika DSN menjadi saksi.
    Seterusnya Sithambaram mengatakan bahawa beliau mempunyai pengalaman amalan guaman selama 42 tahun.
    Dan beliau telah menyoal balas DSN di kandang saksi selama hampir 11 hari dan ia satu pengalaman yang agak menakutkan.
    Namun komen saya secara adilnya, sungguhpun ramai mungkin tidak sukakan komen ini, DSN adalah merupakan seorang saksi yang tidak berselindung atau memanipulasi kedudukannya dan beliau telah menjawab soalan-soalan saya sebaik yang beliau boleh.

    Lepas ni tangkap Lim Guan Eng, Tun Taik Bang Non kita tengok dia brani jawab dlm mahkamah atau duk celah bontot peguam depa.... maha bacol..!!

    Malu apa bossku...!! Bossku tidak bacol

    Bring it on...

    ReplyDelete
  6. Nanti dalam liang lahad tengok apa pula kata peguambela peguambela yang handal putar alam di muka bumi ini… Masyallah perkara macam ni pun boleh mereka buat hujah…

    ReplyDelete
  7. Si Batu Api DAP Chin Tong - Lu fikir la sendri

    Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu bekerjasama melawan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Tengok Chin Tong DAP - Baik punya batu api..

    Pengarah Strategik DAP, Liew Chin Tong berkata, sekiranya kedua-dua pemimpin itu tidak bekerjasama, jumlah kerusi dimiliki Pakatan Harapan dan sekutunya (PH Plus) akan berpecah.

    Tengok Si batu api Chin Tong nak jaga kepentingan sape yeopp ooii.. Kepentingan Melayu atau Cina DAP..

    Ko orang bute lagi keww... cukup cukup lah jadi bahan batu api DAP..!!

    ReplyDelete
  8. Dari Laman Reformasi

    Fakta Kenapa Tun kena Beri Laluan Pula Pada Brother Anwar Bin Ibrahim

    Tun Mahathir dan Bersatu:-
    Kehilangan Jawatan PM
    Hilang Negeri Kedah
    Hilang Negeri Perak
    Hilang Negeri Johor
    Hilang 6 Jawatan Menteri Penuh
    Kehilangan Parti
    Tinggal 6 Ahli Parlimen

    ▶️ Anwar Ibrahim dan PKR:-
    Kehilangan Jawatan 1 TPM dan 3 Menteri Penuh
    Masih ada Selangor
    Masih ada Negeri Sembilan
    Masih Presiden Parti
    Masih Dinamakan oleh PH sebagai Perdana Menteri

    Ini lah yang walaun unta PH otai laman reformasi kata kan.

    Ko orang ingat Atok bole dengar ckp kau

    Walaun unta masih tak serik serik camne Chin Tong Pakar Strategi DAP membatu api dan melaga lagakan Melayu dalam PH untuk melawan Melayu dalam PN..!?

    Sapa yang dapat laba sesama Melayu bergaduh... Kaum Melayu atau Cina DAP yang untung...!? Cina DAP tunggu nak tepok ajer dng walaun unta PH nih..

    Lepas ni walaun unta akan cakap yang siang malam pelyk Cina nak projek tu melayu jugak.

    Meh sini wahai walaun unta low class minded low mentality and no brain..

    Yang pelok Cina nak projek billion tu Cina kroni dan anak cucu sapa haahh..!!?

    Cukup cukup lah tu, enough is enough..!!

    ReplyDelete
  9. DAP Mengaku Kerajaan PH Tumbang Kerana Tiada ‘Group WhatsApp’ Kata Najib..kah kah kah kah..!!

    Dalam suspen menunggu keputusan mahkamah kes SRC dan 1 MDB bossku masih bole buat lawak lagi... kah kah.. kikiki..kah kah

    Ahli Parlimen Pekan, sekali lagi mencuit hati netizen melalui sindiran tajam yang dilemparkan kepada pimpinan Pakatan Harapan (PH).

    Najib melalui laman Facebooknya sebentar tadi berkata kerajaan pimpinan PH pasti tidak akan tumbang sekiranya mereka mempunyai kumpulan WhatsApp bagi membincangkan perkembangan politik tanahair.

    “Akhirnya, DAP mengaku kerajaan PH tumbang kerana mereka tiada grup Whatsapp.

    “Liew Chin Tong pakar perang saraf dan batu api melagakan lagakan pemimpin Melayu dari PH dan PN mendedahkan dalam temu bual dengan akhbar Kwong Wah Yit Poh bahawa mereka terlalu bergantung kepada Saifuddin Abdullah untuk komunikasi antara parti-parti PH.... kah kah kah kah..!!

    “Oleh sebab Saifudin Abdullah dituduh sudah berpaling tadah maka komunikasi antara empat parti PH telah gagal sehingga mereka keliru empat hari...kikikikiki..!!

    “Akibat keliru empat hari, kerajaan PH pun tumbang.

    (Kan bossku dah berulang-kali pesan? Buat grup Whatsapp! Tapi korang tak mahu dengar),” sindir bossku.

    Sepandai pandai Chin Tong membatu apikan dan melaga lagakan masyarakat melayu tanpa wassup grup membatu apikan orang melayu, adu domba tetap tak berkesan..

    kah kah kah..!! haahh tepokkk..!!

    kikikikiki..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1