Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 June 2020

Tak Perlulah Nak Tukar Kerajaan

Bhai/DeeDee semua ...

Gua gelak jer biler dengar dan baca berita yang katanya PH sedang berusaha nak tukarkan balik pentadbiran negara dari PN kepada PH....

Gua gelak bukan pasai apa.... Sebab pasai PH bodoh... dulu masa PH pegang negara... kakitangan awam (yang kepala paling atas) semua tue masih dikekalkan orang-orang yang pentaksub Barisan Nasional.... konon mereka dah biasa mentadbir.... walhal yang sabotaj dari dalam sampai PH jatuh tu pon ader kerja buat kakitangan awam pentakdsub BN nih la...

Macam kes PRK di Tanjung Piai..... ader ker giler bawak turun kakitangan awam untuk berkempen lawan BN... walhal kakitangan awam yang dibawak turun tue semua pro-BN.... bodoh yang tak boleh dah nak nasihat....

Masa Gobind pegang Kementerian Penerangan..... RTM masih berterusan buat kerja untuk BN..... depan mata secara terang-terangan lagi... sama macam kat JPM .... Menteri Agama pon tak banyak peluang masuk TV dan Radio ... even Pengerusi YADIM pon takder peluang.... yang dibagi peluang aderlah orang UMNO dan PAS ... termasuk Dasuki Abd Rani....

Hancuss....

Nih gatai pulak nak amik alih kerajaan PN.... wei... biar lantak la PN nak perintah sampai PRU15... sebab makin PN perintah... makin banyak terserlah kebejatan dan salahguna kuasa .... terutamanya perangai cam celaka PAS .... dolak-dalik depa pasai isu Arak, isu Adib, isu RUU355 dan banyak lagi.... biarkan jer la depa supaya senang kita nak taji depa....

Gatai nak amik alih buat apa..... bodoh ka????

10 comments:

  1. PN ke PH ke PKP ke same je.. Sumer nak pulihkan kemelesetan ekonomi, reformasi politik, membaik pulih pentadbiran kerajaan, membasmi rasuah, membantu rakyat yg susah bagai sebelum menang. Bila menang nanti sumer nak jaga keselesaan jawatan masing2. Rakyat? Tanggung jawab rakyat gi mengundi. Itu saje. Kerajaan, ahli politik yg tentukan bukan rakyat. Lu dapat ambik napas pun dah kira baik. Berak lawas kira bonus lah. Yg lain tu lu tanggung sendiri la.

    ReplyDelete
  2. Saudara,
    Ada perempuan nak kena rogol, berapa lama nak biarkan? 3 minit? 3 jam? 4 tahun?

    ReplyDelete
  3. Gatai bukan pasai gatai. Tapi depa dah nampak kemana negara nak tuju.Selamatkan negara dulu. Pasai sebotaj depa akan belajaq dari pengalaman.

    ReplyDelete
  4. Kerusi-kerusi Parlimen PH yang akan tewas jika Parlimen dibubarkan July 2020 ini atau yang mana lebih dulu :

    1. Kangar
    PH = 20,909
    BN + PAS = 23,771

    2. Jerlun
    PH = 18,695
    BN + PAS = 25,242

    3. Kubang Pasu
    PH = 29,984
    BN + PAS = 30,350

    4. Pokok Sena
    PH = 28,959
    BN + PAS = 41,791

    5. Kuala Kedah
    PH = 36,624
    *lBN + PAS = 36,624

    6. Merbok
    PH = 30,902
    BN + PAS = 40,448

    7. Sungai Petani
    PH = 45,532
    BN + PAS = 46,723

    8. Padang Serai
    PH = 31,724
    BN + PAS = 38,360

    9. Kulim Bandar Baharu
    PH = 23,159
    BN + PAS = 31,184

    10. Parit Buntar
    PH = 16,753
    BN + PAS = 25,967

    11. Tambun
    PH = 38,661
    BN + PAS = 48,289

    12. Lumut
    PH = 21,955
    BN + PAS = 31,690

    13. Tanjung Malim
    PH = 24672
    BN + PAS = 29,625

    14. Raub
    PH = 20,659
    BN + PAS = 25,366

    15. Indera Mahkota
    PH = 28,578
    BN + PAS = 35,143

    16. Kuantan
    PH = 22,807
    BN + PAS = 28,363

    17. Temerloh
    PH = 23,998
    BN + PAS = 36,828

    18. Bentong
    PH = 25,716
    BN + PAS = 29,390

    19. Sungai Besar
    PH = 17,350
    BN + PAS = 23,856

    20. Hulu Selangor
    PH = 40,783
    BN + PAS = 44,012

    21. Kuala Selangor
    PH = 29,842
    BN + PAS = 29,879

    22. Kapar
    PH = 47,731
    BN + PAS = 57,837

    23. Kuala Langat
    PH = 43,239
    BN + PAS = 44,858

    24. Titiwangsa
    PH = 23,840
    BN + PAS = 26,546

    25. Kuala Pilah
    PH = 18,045
    BN + PAS = 22,192

    26. Tampin
    PH = 22,435
    BN + PAS = 26,031

    27. Tangga Batu
    PH = 32,420
    BN + PAS = 36,722

    28. Sri Gading
    PH = 21,511
    BN + PAS = 22,771

    29. Tanjung Piai
    PH = 21,255
    BN + PAS = 23,693

    30. Putatan
    PH = 14,106
    BN + PAS = 14,201

    Jika dicampur jumlah kerusi

    BN 79 + PAS 18 + 30 = 127 Kerusi Parlimen
    Kalau + GPS 19 + Bersatu 18 = 164

    APABILA PAS + UMNO = PH TUMBANG !!!

    ReplyDelete
  5. Bagus, saya faham BAHASA TERBALIK tuan. Maknanya PH kena belajar daripada kebodohan lampau yang membenarkan orang BN masih kekal jadi kepala dalam agensi kerajaan. Reti tak PH, atau masih lagi BODOH?

    ReplyDelete
  6. Kerusi-kerusi Parlimen PH yang akan melingkup jika Parlimen dibubarkan July 2020 ini atau yang mana lebih dulu :

    1. Kangar
    PH = 20,909
    BN + PAS = 23,771

    2. Jerlun
    PH = 18,695
    BN + PAS = 25,242

    3. Kubang Pasu
    PH = 29,984
    BN + PAS = 30,350

    4. Pokok Sena
    PH = 28,959
    BN + PAS = 41,791

    5. Kuala Kedah
    PH = 36,624
    *lBN + PAS = 36,624

    6. Merbok
    PH = 30,902
    BN + PAS = 40,448

    7. Sungai Petani
    PH = 45,532
    BN + PAS = 46,723

    8. Padang Serai
    PH = 31,724
    BN + PAS = 38,360

    9. Kulim Bandar Baharu
    PH = 23,159
    BN + PAS = 31,184

    10. Parit Buntar
    PH = 16,753
    BN + PAS = 25,967

    11. Tambun
    PH = 38,661
    BN + PAS = 48,289

    12. Lumut
    PH = 21,955
    BN + PAS = 31,690

    13. Tanjung Malim
    PH = 24672
    BN + PAS = 29,625

    14. Raub
    PH = 20,659
    BN + PAS = 25,366

    15. Indera Mahkota
    PH = 28,578
    BN + PAS = 35,143

    16. Kuantan
    PH = 22,807
    BN + PAS = 28,363

    17. Temerloh
    PH = 23,998
    BN + PAS = 36,828

    18. Bentong
    PH = 25,716
    BN + PAS = 29,390

    19. Sungai Besar
    PH = 17,350
    BN + PAS = 23,856

    20. Hulu Selangor
    PH = 40,783
    BN + PAS = 44,012

    21. Kuala Selangor
    PH = 29,842
    BN + PAS = 29,879

    22. Kapar
    PH = 47,731
    BN + PAS = 57,837

    23. Kuala Langat
    PH = 43,239
    BN + PAS = 44,858

    24. Titiwangsa
    PH = 23,840
    BN + PAS = 26,546

    25. Kuala Pilah
    PH = 18,045
    BN + PAS = 22,192

    26. Tampin
    PH = 22,435
    BN + PAS = 26,031

    27. Tangga Batu
    PH = 32,420
    BN + PAS = 36,722

    28. Sri Gading
    PH = 21,511
    BN + PAS = 22,771

    29. Tanjung Piai
    PH = 21,255
    BN + PAS = 23,693

    30. Putatan
    PH = 14,106
    BN + PAS = 14,201

    Jika dicampur jumlah kerusi

    BN 79 + PAS 18 + 30 = 127 Kerusi Parlimen
    Kalau + GPS 19 + Bersatu 18 = 164

    FORMULA PH MELINGKUP = PAS + UMNO

    ReplyDelete
  7. Nasihat 20 sen dari ako

    Bring it on atok..!!

    Kerusi-kerusi Parlimen PH yang bakal lingkup jika Parlimen dibubarkan July 2020 ini atau yang mana lebih dulu :

    1. Kangar
    PH = 20,909
    BN + PAS = 23,771

    2. Jerlun
    PH = 18,695
    BN + PAS = 25,242

    3. Kubang Pasu
    PH = 29,984
    BN + PAS = 30,350

    4. Pokok Sena
    PH = 28,959
    BN + PAS = 41,791

    5. Kuala Kedah
    PH = 36,624
    *lBN + PAS = 36,624

    6. Merbok
    PH = 30,902
    BN + PAS = 40,448

    7. Sungai Petani
    PH = 45,532
    BN + PAS = 46,723

    8. Padang Serai
    PH = 31,724
    BN + PAS = 38,360

    9. Kulim Bandar Baharu
    PH = 23,159
    BN + PAS = 31,184

    10. Parit Buntar
    PH = 16,753
    BN + PAS = 25,967

    11. Tambun
    PH = 38,661
    BN + PAS = 48,289

    12. Lumut
    PH = 21,955
    BN + PAS = 31,690

    13. Tanjung Malim
    PH = 24672
    BN + PAS = 29,625

    14. Raub
    PH = 20,659
    BN + PAS = 25,366

    15. Indera Mahkota
    PH = 28,578
    BN + PAS = 35,143

    16. Kuantan
    PH = 22,807
    BN + PAS = 28,363

    17. Temerloh
    PH = 23,998
    BN + PAS = 36,828

    18. Bentong
    PH = 25,716
    BN + PAS = 29,390

    19. Sungai Besar
    PH = 17,350
    BN + PAS = 23,856

    20. Hulu Selangor
    PH = 40,783
    BN + PAS = 44,012

    21. Kuala Selangor
    PH = 29,842
    BN + PAS = 29,879

    22. Kapar
    PH = 47,731
    BN + PAS = 57,837

    23. Kuala Langat
    PH = 43,239
    BN + PAS = 44,858

    24. Titiwangsa
    PH = 23,840
    BN + PAS = 26,546

    25. Kuala Pilah
    PH = 18,045
    BN + PAS = 22,192

    26. Tampin
    PH = 22,435
    BN + PAS = 26,031

    27. Tangga Batu
    PH = 32,420
    BN + PAS = 36,722

    28. Sri Gading
    PH = 21,511
    BN + PAS = 22,771

    29. Tanjung Piai
    PH = 21,255
    BN + PAS = 23,693

    30. Putatan
    PH = 14,106
    BN + PAS = 14,201

    Jika dicampur jumlah kerusi

    BN 79 + PAS 18 + 30 = 127 Kerusi Parlimen
    Kalau + GPS 19 + Bersatu 18 = 164

    FORMULA PH MELINGKUP = PAS + UMNO + TEPOK

    ReplyDelete
  8. Betoi!betoi!betoi kononya PH boleh ubah pemikiran penjawat awam yg dah kematu menyokong umnoo. Ni namanya bangang tak boleh diajar pemimpin PH yg ada ni

    ReplyDelete
  9. Saya ada nama...hehe...hidup KedahKini...new gomen...hidup hidup...tu jaaa...walau den oghang Somban...tapi Kedah tetap no. 1....pasai ic 01...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja