Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 August 2015

Kerja Orang Dalam?

Bhai/DeeDee semua...

Kapal tangki ditawan, diculik dan disedut kargo minyaknya ..... Berlaku di laluan yang sibuk di Selat Melaka .... Ramai kawan-kawan gua tanya kat gua... Macam mana ini boleh berlaku.... Ingat nak sedut dan pindahkan minyak dari kapal tangki mudah ker... Dan sekejap ker masa yang diperlukan.... Hahaha

Biasa kalo nak loading kargo minyak dalam kapal tangki... Paling cepat setahu gua amik masa dalam 3 jam .. Maybe la ader tempat yang boleh buat lagi cepat... Tapi kalu buat cepat... Risoko adalah agak besar....  Dan keadaan loadinh nih berlaku kat loading platform di pelabuhan.... Kalo nak buat unloading dan loading serentak antara dua kapal kat tengah laut... Risiko dier besar... 

Risiko pertama aderlah risiko tumpah... Risiko kedua aderlah risiko terbakar... Risiko ketiga aderlah kantoi dengan penguatkuasa maritim.... Hahaha... Jadi surely kalo nak loading dan unloading dua kapal tangki kat tengah Selat Melaka memang payah....

So.... Dimana sebenarnya diorang buat kerja haram ni? ... Hehehe... Kalo tanya gua la.... Kerja loading dan unloading nih dibuat sebelum kapal ini berlayar keluar dari Tanjung Pinang Indonesia.... Gua saspek diorang dan buat loading dan unloading nih kat pelabuhan Tanjung Pinang tue sendiri....  Dan sengaja buat report ianya diculik dan ditawan serta dipunggah kargonya di perairan Selangor...

Kerja licik macam ni ramai yang gua saspek terlibat.... Maybe kru kapal... Maybe kakitangan syarikat pemilik kapal... Kakitangan syarikat logistik... Kakitangan syarikat minyak.... Ini semua kartel la bhai... Sindiket.... Lu ingat kecik anak ke nak buat kerja macam ini melibatkan nilai jutaan ringgit... Hahaha

Ader akai pikir la.... Hahaha

Oh yer... APMM tak ada kuasa untuk mengenakan kompaun kepada pesalah maritim.... So APMM bukan agensi yang boleh buat duit....

1 comment:

  1. kartel byk Labuan Supply Base. haha. semua terlibat dari Jabatan Laut sampai ke base suppritendant. Krew kapal jgn ckp la. Baru2 ni je PCSB nak cap fuel consumption kt kapal2.sebelum ni semua fuel consumption tinggi. dlm logbook cakap dua engine run, tapi actually satu je. org2 perkapalan o&g (OSV) semua tahu bende ni tapi dah jadi kartel, xleh watpe. nyawa lagi penting bang. hehe.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1