Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 December 2011

Analisis Pra Pilihanraya

Bhai... dua tiga hari sudah gua ader jumpa ngan beberapa kawan lama yang masih berkhidmat dalam satu cabang risikan ...... depa on the way nak pegi Kelantan katernyer... 4 orang naik satu Ford Fortuner .... depa call gua dan ajak makan skali... aper lagi.. orang dah offer makan.. gua pon pegi la...

Gua tanya diorang... aper hal pergi Kelantan... depa kata... macam biasa la... buat risikan... buat statistik.. buat analisa... Gua gelak jer... hahaha... macam la gua tak tau aper kerja sebenar diorang nih.... hahaha

Gua tanya lagi diorang... macam mana ngan pengumpulan statistik yang sedia ader... aper peratusan yang boleh dipercayai... Pakatan Rakyat ader chan ker menang besar kali nih? ..... pakat depa gelakkan gua macam nak giler...

Depa kata... sori mori la bhai.... Pakatan Rakyat takder can nak menang besar... hasil analisis depa.... menunjukkan Pakatan Rakyat punya kekuatan tak cecah pon 40% ... Gua kater kat depa... giler aper... takkan golongan muda tak sokong Pakatan Rakyat... hahaha... depa balas balik bagitau... kalu pon nampak ramai orang muda sokong Pakatan... tapi tak semudah itu pola pengundian yang akan berlaku.... pembolehubah ader banyak... dan dalam keadaan sekarang nih ... UMNO/BN tengah kuat dari segi undi golongan muda...

Terkezut gua biler dengar benda nih... Dah la golongan tua memang akan undi BN.... takkan la orang muda pon buat benda yang samer..

Gua tanya lagi... Pulau Pinang, Kedah dan Selangor aper macam.... depa kata... habis balik kat BN.... pergh... terkojot lagi gua.... depa kata senjata BN dah siap siaga untuk tawan 3 negeri tue... Kelantan plak depa kata setakat analisa yang ader... BN akan dapat mengurangkan jurang perbezaan kerusi antara 1 hingga 3 kerusi jer...

Tetiba jer gatai mulut gua nak tanya tentang Zulkifli Nordin.... depa kata mangkuk tue akan slamat... kerusi dier selamat... BN akan letak satu calon untuk bersaing dengan dier... tapi calon nih sama ada akan tarik diri ataupun akan promo Zulkifli Nordin untuk kasi menang dengan mudah...

Kali nih depa kata... banyak kerusi yang mudah menang kat Pakatan Rakyat akan menjadi jerat maut untuk Pakatan Rakyat sendiri...

Gua lepak ngan depa lebih kurang 2 jam jer... lepas tue depa terus bergerak ke Kelantan... sebelum tue sempat depa bagitau kat gua yang bos lama gua (bos depa) dok tanya biler gua nak masuk balik join depa.... gua bagitau kat depa...tong bagitau bos... once keluar... gua takmo dah nak masuk balik... hahaha... tak larat dah nak buat kerja camnie... penat oooo...

Anyway.. kalu depa baca nih... tolong kirim salam ngan kengkawan yang masih kenal gua kat sana aaa... hahahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja