Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 December 2011

Politik Genggam Telur

Bhai.... kalu lu nak melangkah jauh dalam politik... cara terbaek aderlah... dengan menggunakan teknik dan taktik "Politik Genggam Telur"...

Mahathir Mohammed pernah menggunakan teknik dan taktik ini dengan berjayanyer selamer lebih 20 tahun..... Taib Mahmud pon jugak menggunakan teknik dan taktik "Politik Genggam Telur"..

Kini teknik dan taktik "Politik Genggam Telur" dimanfaatkan oleh Hassan Ali... ianya juga nampaknyer diaplikasikan dengan baik oleh Nasharudin Mat Isa...

Teknik dan taktik ini sebenarnya agak bahaya... memang boleh mengundang bencana jika tidak diolah dan diaplikasikan dengan baik... tapi kalu kena gayanyer.. memang selamat dan sejahtera... boleh menyebabkan pengamalnyer akan dapat melangkah lagi jauh dalam arena politik...

Gua saspek... teknik dan taktik ini jugak sebenarnya diamalkan dengan baik oleh Azmin Ali.... tapi itu citer lain... gua takmo nak ulas parti lain dalam topik nih... gua cumer nak citer isu berkait dengan PAS jer...

Gua tak sangka... dalam pada puak-puak nih cakap macam bagoosh ... rupanyer banyak sangat agenda peribadi dan skandal.... pening aaa.... sebab itu la dari mula lagi gua memang menyokong sesangat agenda terjah Hadi Awang oleh AdukaTaruna ... bukan sebab aper... sebab gua dapat rasakan bahawa aper yang AdukaTaruna dan PAS Reform buat aderlah betul...

Lantak pi lah aper mangkuk-mangkuk TranungKite dan Rusila nak bekap dan cover baik punya kat Hadi Awang and the gang.... pada gua... mangkuk-mangkuk TranungKite dan Rusila nih jenis tabley nak berfikir secara kritis dan analitik... susah... pasai taksub membabi buta....

Aper-aper pon... gua saspek Hassan Ali, Nasharuddin Mat Isa, Hadi Awang, Harun Taib, Harun Din, Mustafa Ali dan Tuan Ibrahim Tuan Man memang akan kekal lama diatas kuasa yang ader... diatas jawatan yang ader... pasai aper... bukan pasai depa bagoosh.. bukan pasai depa memang berkaliber... tapi... pasai orang-orang (PAS) yang mengundi depa semua nih dalam Pemilihan Pucuk Pimpinan aderlah jenis yang taksub, tak pakai otak dan senang ditipu... wala' dan thiqah tak kena tempat....

Sori... gua memang ahli PAS .... pernah pegang jawatan Ketua Pemuda Kawasan .... jadi tolong aaa... tolong jangan jadi penchachai macam blogger UMNO aaaa... gua tau camana proses pengundian dan pemilihan dalam PAS....

Gua sembur nih bukan nak kasi pelingkup samer PAS... tapi nak kasi PAS lebih bersih dan kembali kepada jalan yang lurus... gua takmo ader pimpinan PAS yang memperbodohkan ahli dan penyokong PAS... gua takmo ader pimpinan PAS yang jenis tarak guna... jenis ader agenda... jenis ader kepentingan peribadi.. jenis yang cakap depan lain.. cakap belakang lain...

Gua takmo ader parasit dalam PAS... gua mau PAS kembali kepada "Semangat Hizbul Muslimin" @ "Semangat Dari Gunung"....

So..... kepada puak-puak yang ader dalam PAS yang mengamalkan "Politik Genggam Telur"... pegi mampus sama lu orang.... cilakak...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja