Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 April 2020

PKP ... Tak Semua Orang Sama

Bhai/DeeDee semua...

Gua sekadar menceritakan apa yang ada dalam masyarakat... Jangan pandang hanya dari sudut pandangan anda sahaja... sesekali lihat dari pandangan bawah..... Lihat dan rasailah denyut nadi orang B40 dan kebawah...

Sedarlah....

Bahawa ujian dari Allah Taala itu nyata..


6 comments:

  1. kalau idup tak pernah lalui saat saat susah
    lain cara pikirnya nampak jelas

    jarak 10km
    klau ada kedai kat rumah tapi barang keperluan kurang
    tentu orang akan pi cari tempat lain biar jauh sikit
    tapi maseh dalam 10km
    pasai apa nak banyak songeh
    itu pun kalau ada duit

    kat pasaraya ikan nya mahal oi klau kat pasar basah
    1kg 20 kat pasaraya 30/35
    tanda harga saja depa letak 3 100gm ornag tak perasan ingat murah
    tapi 1000gm/1kg jadi 30
    mana boleh tahan

    bagi yang susah hnaya harap jualan/kerja harian untuk dapat duit
    kesian golongan ni

    ynag sakit dah sakit ynag belum sakit jngan bagi sakit
    rumah besar bolehlah duduk main dalam rumah
    rumah kecik berapa lama boleh tahan terkurung
    kalau ramai ahli keluraga lagi sakit jiwa

    asyek terkurung badan boleh sihat ka
    bau peluh dalam rumah

    pinjara dah sesak tambah sesak
    ingat sama orang lain
    kata harga topeng 1.50 ambo beli 2.00 tak boleh kurang
    gampang toi puak jenih ni

    bila bala dari Allah mai semua kena

    Dan apabila manusia ditimpa bahaya dia berdoa kepada Kami dalam keadaan berbaring, duduk atau berdiri, tetapi setelah Kami hilangkan bahaya itu daripadanya, dia (kembali) melalui (jalannya yang sesat), seolah-olah dia tidak pernah berdoa kepada Kami untuk (menghilangkan) bahaya yang telah menimpanya.
    Begitulah orang-orang yang melampaui batas itu memandang baik apa yang selalu mereka kerjakan.


    ReplyDelete
  2. Sy sangat sedih dan bersimpati dgn golongan diatas. Moga2 mereka2 ini di keluarkan Allah dari sebarang kesempitan dan kekusutan. Hanya sabar dgn dugaan Allah dapat melepasi kesusahan ini.

    ReplyDelete
  3. rumah besar bolehlah duduk main dalam rumah
    rumah kecik berapa lama boleh tahan terkurung
    kalau ramai ahli keluraga lagi sakit jiwa

    Yang ni betul aku setuju, yang lain tak terasa sangat.
    Jadikan pengajaran, sebab beli rumah flat, nak murah jimat,sayang duit. Padahal kedekut.. sekarang sendiri tanggung.
    Dulu ada Banglo 2 tingkat Semi-D harga RM346,000 ribu, tak nak beli walhal loan boleh buat sehingga Rm350,000. Tapi tak beli. Kalau tak kena "lockdown" 1 tahun kat rumah pun tak pe. Jangan jadi macam saya.

    ReplyDelete
  4. Can i advise you something hj hadi:

    Dalam masa rakyat seluruh dunia sdg menghadapi ancaman covid 19, apa yg anda dah buat utk bantu rakyat malaysia? Apa? Doa sahaja. Rakyat jelata pun boleh berdoa. Setiap org boleh solat hajat dan berdoa. Selain doa apa yg anda dah buat? Yilek?

    Sebaliknya anda dok sibuk main politik. Berhentilah. Takut mainan politik anda fitnah semata2. Apa Allah kata ttg fitnah? Tak perlu aku nak ajar ulama. Atau betul ka anda ulama?

    ReplyDelete
  5. sapa yg main politik slama ini..!?

    kerajaan ni baru 1 bulan lebih usia... slama ni asyik PM ke 8 , pinjam sana sini, pelancong China jgn ada diskrimanasi , .... sapa yg main politik sebenarnya...!!

    doa juga adalah satu usaha .... so what..!?

    ReplyDelete
  6. KENYATAAN MEDIA MAJLIS SETIAUSAHA PAKATAN HARAPAN

    7 April 2020

    KERAJAAN PERLU BERHENTI MENYALAHKAN PENJAWAT AWAM

    Majlis Setiausaha Pakatan Harapan melahirkan rasa kesal terhadap perkembangan mutakhir ini berkaitan pemecatan beberapa jawatan dalam agensi dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC).

    Tindakan Kerajaan memecat jawatan-jawatan lantikan Kerajaan sebelum ini daripada golongan professional pada masa ini adalah tidak wajar dan bukan keutamaan.

    . bla.. bla... blahhh..bole blahh..bla...

    blaa..blahhh..bole blahhh...

    YB DS Shamsul Iskandar Mohd Akin
    Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN)

    YB Datuk Wira Dr Mohd Hatta Ramli
    Parti Amanah Negara (AMANAH)

    YB Liew Chin Tong
    Parti Tindakan Demokratik (DAP)

    Persoalan yang 'walaun mudah lupa'

    Sejak bila DAP jadi champion dalam membela penjawat awam nih...!? mana pergi pakar formula@strategi DAP iaitu Tony Phua..!?

    menuduh penjawat awam sebagai membebankan Kerajaan adalah pemimpin Pakatan Harapan, khususnya Tony Pua, Ahli Parlimen Damansara dari DAP (25 Oktober 2016).

    Yang menegaskan mengenai betapa Kerajaan tidak perlu takut untuk memecat penjawat awam adalah pemimpin Pakatan Harapan (PH), khususnya Kerk Chee Yee, EXCO Kerajaan Melaka dari DAP (18 September 2018).

    Yang menegaskan mengenai keperluan untuk terus melakukan proses pembersihan kepada penjawat awam di Kementerian-kementerian ialah pemimpin PH, khususnya Dr Ong Kian Ming, Ahli Parlimen Bangi dari DAP (17 April 2019).

    Yang mendesak Kerajaan supaya mengurangkan bilangan penjawat awam di dalam negara adalah pemimpin PH, khususnya Wong Ling Biu, Ahli Parlimen Sarikei dari DAP (19 November 2019).

    Yang menuduh penjawat awam menjadi ‘deep state’ dan mensabotaj Kerajaan adalah pemimpin PH, khususnya Lim Kit Siang, Dr P Ramasamy, Charles Santiago, Ronnie Liu, Khalid Samad, Aiman Athirah dan Sivarasa Rasiah dari DAP, PAN dan PKR (sepanjang 2019, khususnya November).

    Yang memindah dan menyejuk bekukan (‘cold storage’) penjawat-penjawat awam utama Kerajaan, termasuk Ketua-ketua Setiausaha Kementerian, ialah Kerajaan PH (2018 dan 2019).

    Yang mempersoalkan pemberian bantuan tunai RM500 kepada lebih 1.5 juta penjawat awam adalah pemimpin PH, khususnya Datuk Ngeh Koo Ham, Ahli Parlimen Beruas dari DAP (28 Mac 2020).

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja