Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 April 2020

Selamat Menjalani PKP

Bhai/DeeDee semua...

PKP dah ditambah dan dilanjutkan lagi... Panjang lagi rupanya kita terkurung... Dari hujung Rejab, Syaaban kepada Ramadhan.... pergh... memang panjang...

Sabor je la... maybe PKP nih akan sampai ke Syawal... wallahuaklam....

Aper pon... PKP tetap jalan.... Puasa Kena Penuh yer... hahahaha


5 comments:

  1. Ini walaun PH yang dakwa asset negara kena jual... sumber Blog Kerengge

    Tak sampai 2 bulan, kerajaan PN dah jual aset negara

    “Eh tak sampai 2 bulan, kerajaan dah mula jual aset negara?” Itulah komen yang dibuat terhadap tindakan kerajaan melalui Khazanah yang dilaporkan akan menjual 74 juta sahamnya dalam Tenaga Nasional Berhad (TNB).

    Menurut laporan media, Khazanah yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menjual 1.45% sahamnya dalam TNB dengan harga RM1.17 bilion.

    “Rupanya ini trend standard BN. Tahun 2015 dan tahun 2016 pun sama.

    “Bolehlah penyokong MN (Muafakat Nasional) teruskan meratib ‘jual aset negara, ini semua salah DAP,” tulis Liyana Marzuki, bekas pegawai kanan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) melalui Facebook beliau.

    Pada Walaun Unta Telo Labuh Otai Reformasi

    Kalau Khazanah jual suma saham kat TNB atau TNB jual saham kat Khazanah apa yang jual assets negara nya....!?

    Kedua dua entity itu adalah GLC Kerajaan Malaysia , tang mana jual negara wahai walaun unta otai tolo labuh...!? Ini lah kalau bahana otak asyik guling guling atas jalan raya bengap... PH dolu jual IHH yang sepanjang tahun untung pada syarikat Singapork dengan harga bawah nilai itu baru jual essets negara... nak contoh lain bersepah wahai walaun otai tolo labuh...!!! No Brain...!!! Baru 1 hari puasa dah jadi batu api...


    No Brain...!! kikiki..

    ReplyDelete
  2. sampai hujung tahun pun tak pa
    janji tambah duit bnatuan
    nak puasa ka tak nak ka ikut suka la

    macam macam cerita dalam masa pkp ni
    rogol monggolia nasib baik tak dibulan romadhon lagi parah
    banyak lagi pengkhianat bekeliaran

    bala bertimpa timpa mana penah serik manusia ni
    tak kan jiran tumpang kereta nak pi beli barang pun tak boleh

    takut rupanya manusia ni bila Allah hantar kuman
    kat Allah tak takut

    mogi mogi

    Dan dalam kisas itu ada (jaminan kelangsungan) hidup bagimu, hai orang-orang yang berakal, supaya kamu bertakwa.

    Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa

    1 buat 1 tak mau buat

    Akan tetapi (aku hanya) menyampaikan (peringatan) dari Allah dan risalah-Nya.
    Dan barang siapa yang mendurhakai Allah dan Rasul-Nya maka sesungguhnya baginyalah neraka Jahanam, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya.

    dunia sat saja sana kekal abadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boss...

      Saya selalu nampak boss komen kat sini..

      'Amat bagus' jika kita selalu ingatkan orang lain berkenaan ayat Quran...

      -TAPI-

      'berdosa & tak beradab' jika kita ungkap ayat Quran TANPA sebut 'surah apa & ayat ke berapa'...

      Berhentilah buat lagi 'macam tuu' di masa hadapan....Tak pasal2 jer buat dosa...


      #learn.re-learn.un-learn

      *nasihat ikhlas dari seorang muslim kepada seorang muslim...

      Delete
  3. Mulia Hati Ustaz Ebit Lew, moga dapat teruskan aktiviti amal - Najib Razak

    (Psstt.!! Najib dah komen pasal Ebiet Liew Atok tak nak komen ka.!?)

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut bersimpati dengan luahan ustaz Ebit Lew setelah pendakwah terkenal itu tidak akan meneruskan usahanya dalam membantu golongan susah.

    Menerusi laman Facebook, Najib berkongsi keratan berita mengenai pendakwah tersebut sehingga menerima lebih 40,000 tanda suka dan 1,200 perkongsian.Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut bersimpati dengan luahan ustaz Ebit Lew setelah pendakwah terkenal itu tidak akan meneruskan usahanya dalam membantu golongan susah.

    Menerusi laman Facebook, Najib berkongsi keratan berita mengenai pendakwah tersebut sehingga menerima lebih 76,000 tanda suka dan 2300 perkongsian.

    Menurut Ahli Parlimen Pekan itu, perjuangan dan hati Ebit disifatkan mulia kerana sering tampil membantu golongan yang hidup dalam serba kekurangan.

    Najib turut berharap agar pendakwah keturunan Cina berkenaan dapat meneruskan aktiviti amal itu dan kebaikannya hanya mampu dibalas oleh Allah SWT.


    Mmmm mintak Atok komen pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih mulia lagi jk najib sedekahkan duit dia beratus milion itu kpd ebiet liew utk diagihkan kpd yg amat memerlukan, ya tak?

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1