Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 April 2020

Shortcut Ke Syurga Melalui Anjing.

Shortcut ke syurga Melalui Anjing.

Antara beribu2 kisah ttg pahala dan tips ke syurga, tiada kisah yg lebih hebat bagi saya dari kisah pelacur beri minuman kat anjing yg lekat dalam hati saya..Malah bangsa2 lain dan agama lain pun hampir semua mengetahui dan mengagumi kisah hebat ni..Kisah ni dihadiskan melalui 2 hadis sahih yg kita wajib hayati dlm beribu2 hadis yg diceritakan untuk kita..Bagi saya 1 hadis ni mampu merungkai rahsia dan keagungan Islam itu sendiri tuk seluruh dunia..

HR Bukhari no 2363 dan Muslim no 2244

Ye ramai mungkin tidak sedar kenapa dan apa logiknya pelacur yg hina ini dikurniakan darjat tertinggi di syurga dgn pahala sekelumit ini..Juga jangan anda jahil jika ingat leh masuk syurga semudah itu..

Jgn pula ada yg  lepas puas selingkuh ngan gf atau bf , terus gi cari anjing kurap tuk dijamukan air dan makanan bagi merebut pass express ke syurga..🤣🤣🤣..Tidak bukan begitu ye..

Begini saudara saudari, pahala pelacur itu bukan diletakkan atas perbuatannya..
Ye benar....Bukan dgn hilangkan dahaga anjing ,ada terus ke syurga..Itu pemikiran org bodo yg agak dangkal..

Rahsia sebenar pahala pelacur ini terletak pada 1 pekara asas yg pelacur tu lakukan sebelum jamu anjing tu ngan air...Ya, pekara asas yg dia sendiri tidak sedari ketika membantu anjing itu...Nak tau apa rahsianya?

Pahala sebenar yg bawanya ke syurga sebenarnya  timbul dari

" Niat pelacur ini untuk membantu anjing itu tanpa menghiraukan pahala"..Dengan kata lain..Pahala yg muncul tanpa mengharapkan pahala...

Ini yg saya sedang cuba disampaikan kepada anda hari ini  melalui kisah yg saya sedang coretkan ini..

Pahala..

Masih tak paham bukan???Saudara saudari, Pahala sebenarnya bukan 1 komiditi yg boleh anda ukur atau sukat..Saya tidak setuju dgn ayat saham ke syurga dan sebagainya kerana anda sudah mengukur pahala ada disaat anda berfikiran sebegini...Saya sering melihat kita menunggu saat munculnya ramadan hanya tuk bersedekah..Dgn mengharap pahala dari sedekah anda akan berlipat kali ganda ketika itu..Dalam Islam, kita tidak hidup dgn mengira tarikh dan masa untuk bantu sesama manusia yg kesusahan didepan mata kita..Tidak sama sekali..

Pahala ramadan??

Ya, saya paham..Ramai mungkin tertanya, kenapa disediakan pahala 700x jika derma dibulan ramadan..Masalahnya kita tidak mungkin memahami tujuannya kerana diri kita sudah mula menyukat pahala2 bagi kepentingan kita sebenarnya..

Saudara saudari, pahala berkali2 ganda tuk hari tertentu lebih2 di bulan ramadan ialah satu dorongan bagi kita menyuburkan apa yg kita lalui disiang hari dgn berpuasa..Dibulan ini kita telah belajar berlapar, berdahaga dan memahami kepayahan fakir miskin..Maka dorongan sedemikian membantu kita memahami lagi maksud mengharungi kepayahan itu dimana kelaparan itu membuat anda lebih menjiwai setiap butir beras yg anda sedekahkan kepada si miskin yg kelaparan sepanjang tahun..Inilah yg ramadan sedang mengajar kamu saudara..Agar bila kamu sudah benar2 memahami nilai bantuan menghilangkan kelaparan fakir miskin ini, maka nescaya kamu akan meneruskannya tuk sepanjang tahun..Ya untuk sepanjang tahun..

Bagi saya Ramadan bukan dorongan kepada kita tuk mengejar pahala namun bagi saya ia merupakan 1 ujian yg maha besar tuk kita..
UJIAN dari Allah tuk kita belajar semula membentuk diri kita agar mampu meneruskan amalan yg baik dan mengekalkannya didalam jiwa kita.

Disini Allah bukan menguji dgn mengajar kamu untuk menyukat pahala anda dengan caculator tetapi sedang menguji "keikhlasan" hati anda dgn ganjaran yg agak lumayan...

Apakah itu keikhlasan???

Keikhlasan adalah satu pekara yg tidak mampu anda sukat..Ia harus dan wajib terbit sendiri dari sikap perikemanusiaan yg lahir bersama kamu..Sama spt pelacur yg berikan minuman kpd anjing itu..

Pelacur itu Ikhlas, Kasihan,Menjiwai dahaga anjing itu, tak memilih mahkluk mana yg dibantu, tak harapkan syurga tuk bantuan yg dihulurkan, tak mengharapkan pujian org lain dan tak memikirkan apa2 ganjaran yg bakal diterimanya dari Allah atau org lain kecuali hanya ikhlas bantu anjing itu diketika itu...

Ya..inilah yg diuji yg saya maksudkan saudara..Mampukah kamu sebagai seorg manusia biasa , mampu bersedekah dgn semua nilai2 ini???Jika kamu derma dengan memilih hari dan menyukat jumlah pahala kamu, maka yakinkah kamu, wujudnya keikhlasan sebenar dlm bantuan dan sedekah kamu itu??Jika kamu harapkan dunia memujimu dan Allah sediakan syurga tuk bantuanmu,wujudkan lagi keikhlasan dlm pertolonganmu itu???

Jelas bagi saya, jika kamu jenis yg menahan dari sedekah hanya tuk mengumpul pahala sedekah berkali ganda  di bulan ramadan ini, maka tiada ayat yg lebih sesuai untuk mengambarkan diri anda sebagai seorg yg hanya mementingkan diri  dan tamak..Apa2 bantuan yg dibuat dgn harapkan ganjaran tidak kira di duniawi atau akhirat sama saja sifatnya....

Sama spt ahli agama yg curi2 melanggar PKP hanya tuk rebut pahala solat jemaah beramai2 sebanyak 20x tuk dirinya , walaupun dia sedar perbuatannya bakal menyebabkan ramai kehilangan nyawa dan kerja..Jika pahala solat jemaah sebanyak 20x itu yg kamu kejar melebihi keselamatan dan nyawa org disekeliling kamu,  bukankah anda seorg yg amat mementingan diri disaat ini??Inikah yg anda ingin capai dgn kejar pahala 20x itu??

Bagi saya, sedekah bukan 1 pekara yg saya harus lakukan untuk kesyurga..Sedekah bukan 1 perniagaan tuk memburu ganjaran...Menyedekah adalah 1 sifat yg lahir secara semulajadi  disaat anda mula merasai dan menjiwai kepayahan org diketika itu..Bukannya 1 pekara yg perlu dibuat dgn memikirkan ganjaran syurga semata mata..

Saya dari dulu,  hanya berusaha untuk hidup tanpa menyusahkan diri saya, org sekeliling saya dan cuba kurangkan beban org lain disekeliling saya agar tiada yg merana dihadapan saya..Ini sahaja..Doa yg saya sering titipkan pun hanya sekadar bantu memohon Allah Taala untuk membantu saya mengekalkan sifat kemanusian ini di dlm diri saya..Tidak pernah sekali pun , saya berdoa agar dikurniakan kemewahan, kebahagian, kesenangan hidup kerana saya percaya kesemua itu mampu dicapai dgn usaha halal dan benar dijalan Allah Taala...Tidak pernah saya berzikir beribu kali setelah belajar tips atau petua kayakan diri saudara..😄

Kisah benar dari pengalaman saya.

Biar saya ceritakan 1 peristiwa benar yg berlaku 3 bulan lalu..Di selekoh Menara Maybank di Jalan bangsar.Lebih kurang 1 pagi selepas selesai meeting, saya menghala ke KL dan terserempak wanita india yg kurus berkain pelikat,baju T lusuh  dgn beg sekolah dibahunya sedang jln seorg diri mendukung anaknya..Kelihatan sedikit lebam dimukanya dan jelas spt menangis semasa saya pelahankan kereta tuk melihatnya dgn jelas.

Saya telah melepasinya  jauh kedepan namun  pandangan sedetik yg saya lalui ketika itu, semacam terus menggangu saya...Tanpa fikir panjang, saya terus patah balik tuk mencari wanita  itu..

Dia kelihatan terkejut melihat saya menghampirinya namun tidak takut..Saya tidak menanyakan banyak..Hanya menanya,awk ada duit atau tidak..Dia mengangguk lemah dan tidak berkata2..Bagi saya air mata ,anak yg dipangkunya dan anggukan lemah sudah cukup tuk menjelaskan keadaannya yg dlm kecemasan dan tidak berupaya itu..Saya hanya menanya jika perlu panggil sesiapa atau polis dimana dia tidak menjawab dan hanya biarkan air matanya terus mengalir

Tanpa memikirkan atau mencongak sekelumit pahala disaat itu, atau tanpa memimpikan habuan syurga diketika itu,saya terus menghulurkan 200 ringgit yg ada ditangan saya...Yg difikirkan hanya harapan agar wanita malang ini mampu belanjakan duit itu tuk beli sedikit makanan tuknya dan anaknya bagi mengalas perut yg merintih kelaparan ketika itu..

Tak disoal, tak diperiksa ,tak memikir..Hanya kemanusiaan dan belas kasihan yg lahir dari akal fitrah ini terhadap makhluk hidup lain yg sedang derita didepan mata saya..

Dibulan mulia ini, harap apa yg saya sampaikan ini mampu diterima oleh anda sebagai satu nasihat ikhlas dari rakan anda..Harap kita mampu menjiwai keikhlasan sebenar dan menterjemahkan sifat kemanusian yg seringkali menghilangkan diri diketika kita amat memerlukannya..Sekian..

9 comments:

  1. Asalaam tuan. Satu pencerahan yg sangat baik. Mudah-mudah2an diberi kesedaran kpd yg alpa.

    ReplyDelete
  2. orang ramai ngaku ikhlas tapi ada yang mau dibalas
    ada yang akidah ngan Allah berbelah belah
    kalau ikhlas tak payah rioh kat dunia ni tunggu saja
    disana nanti tau la nasib masing masing

    Apakah mereka mengira, bahwa Kami tidak mendengar rahasia dan bisikan-bisikan mereka? Sebenarnya (Kami mendengar), dan utusan-utusan (malaikat-malaikat) Kami selalu mencatat di sisi mereka.

    kalau banyak lagi sedeqah di bulan romadhon ni tidak
    ada salahnya

    Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang saleh,

    dan jadikanlah aku buah tutur yang baik bagi orang-orang (yang datang) kemudian,
    dan jadikanlah aku termasuk orang-orang yang mempusakai surga yang penuh keni'matan,

    Nabi pun minta kat Allah nak jadi orang soleh n syurga

    kalau tak mau zikir tak payah nak kacau orang nak zikir
    zikir bukan haram

    Hai orang-orang yang beriman, berzikirlah (dengan menyebut nama) Allah, zikir yang sebanyak-banyaknya.

    ni sebahagian syarat Allah tetapkan untuk layak ke syurga
    ada bnayak lagi ynag mesti dipenuhi

    Sesungguhnya beruntunglah orang-orang yang beriman,
    (yaitu) orang-orang yang khusyuk dalam salatnya,
    dan orang-orang yang menjauhkan diri dari (perbuatan dan perkataan) yang tiada berguna,
    dan orang-orang yang menunaikan zakat,
    dan orang-orang yang menjaga kemaluannya,
    kecuali terhadap istri-istri mereka atau budak yang mereka miliki; maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada tercela.
    Barang siapa mencari yang di balik itu maka mereka itulah orang-orang yang melampaui batas.
    Dan orang-orang yang memelihara amanat-amanat (yang dipikulnya) dan janjinya,
    dan orang-orang yang memelihara sembahyangnya.
    Mereka itulah orang-orang yang akan mewarisi,
    yakni) yang akan mewarisi surga Firdaus. Mereka kekal di dalamnya.

    buat baik macammana pun kalau tak da iman kepada
    Allah malaikat rosul kitabNya hari akhirat qodho' n qodar
    dan tidak ikut perintah Allah n RosulNya

    apa dapat- hnaya perasan cukup baik tapi disisi Allah 0

    Orang-orang yang kafir kepada Tuhannya, amalan-amalan mereka adalah seperti abu yang ditiup angin dengan keras pada suatu hari yang berangin kencang. Mereka tidak dapat mengambil manfaat sedikit pun dari apa yang telah mereka usahakan (di dunia). Yang demikian itu adalah kesesatan yang jauh.

    Sesungguhnya orang-orang yang selalu membaca kitab Allah dan mendirikan salat dan menafkahkan sebahagian dari rezeki yang Kami anugerahkan kepada mereka dengan diam-diam dan terang-terangan, mereka itu mengharapkan perniagaan yang tidak akan merugi,

    tak salah kira mengira amalan kebaikan kita sendiri
    n selalu minta Allah jadikan amalan soleh kita diterima

    اللَّهُمَّ طَهِّرْ قَلْبِي مِنَ النِّفَاقِ ، وَعَمَلِي مِنَ الرِّيَاءِ ، وَلِسَانِي مِنَ الْكَذِبِ ، وَعَيْنِي مِنَ الْخِيَانَةِ


    kita pun baru tahap cikai saja bab amal soleh ni
    jnagn cepat perasan dah tahap

    Dan apabila mereka mendengarkan apa yang diturunkan kepada Rasul (Muhammad), kamu melihat mata mereka mencucurkan air mata disebabkan kebenaran (Al Qur'an) yang telah mereka ketahui (dari kitab-kitab mereka sendiri); seraya berkata: "Ya Tuhan kami, kami telah beriman, maka catatlah kami bersama orang-orang yang menjadi saksi (atas kebenaran Al Qur'an dan kenabian Muhammad saw.)

    berapa kali kita nangis dengar bacaan ayat ayat Quran atau yang kita baca sendiri


    ReplyDelete
    Replies
    1. Boss...

      Saya juga masih sedih kerana boss masih terus ungkap ayat Quran dgn cara tak beradab...

      Letak 'nama ayat & nombor ayat' boss... jangan terus-menerus buat dosa free..

      Delete
  3. Tahniah Anwar pun dah matang menjawab isu Rohingya dan isu lain dlm FB setiap persoalan dijawab dengan nada biashe biashe...Cuma lepas ni kena tanya Bang Non mengenai PATI China yang tidak ikeluar dari Malaysia apa Bang Non jawab di FB nanti..!?

    Bang Non jawab Bukan retorik bodoh lagi...

    Makin tenggelam atok kitee.!!

    Mmm Kedah lagii..kali ni di Baling Kedah, Ebiet Liew bantu lagi di Baling, harapkan pegawai VVIP Kedah kat mana depa skg ni..!? Harap VVIP tu mungkin jauh duk KL koott..!!

    dan ....

    Pendakwah terkenal, Ebit Lew mengesahkan khidmatnya bagi membantu orang tidak berkemampuan tidak lagi akan dilakukan secara langsung.

    Ebit Lew berkata, pendirian itu diambil selepas dipanggil ke Bukit Aman hari ini, bagi memberi keterangan berhubung laporan beberapa pihak yang mempertikaikan khidmat bantuannya yang tular di media sosial. Persoalan kenapa bila kecoh kat Kedah tetiba pulis bertindak... sebelom ni ok jerr

    macam ada yg tak kena dan ada yang panas bontot yerr...!!!?

    Kalah kan terus budak tu dalam pemilihan parti nanti, sebelum kejadian di Kedah tak ade pun kecoh kepoh ada amik gambar video suma orang ok ajer...

    bila kat berlaku kat Kedah macam macam kau orang kutuk fithan hukum siap bawak hadis lagi....

    Yang dia orang panas bontot kenapa..

    Kalah lan budak dan kunco kunco dalam pemilihan parti budak tu.. maka hapuslah legasi tak guna ini

    kesian Tun makin lama makin tenggelam dan dilupakan...kalah kan aje la legasi ni...!

    saya ulanggg..!!!

    ReplyDelete
  4. salam bang komen sikit pasal rohingya..

    ReplyDelete
  5. Salam bro ada idea tak keturunan rohingya samada dia asal rohingya atau mak bapak idea asal rohingya sekarang sedang bergerak mengapi apikan perkauman dalam negara ini untuk menimbulkan ketegangan kaum dan agama dalam negara ini

    ReplyDelete
  6. Akhirnya Wawasan 2020 terjawab...!! Salahkan Covit19

    Wawasan 2020 akhirnya terjawab " BUKAN SALAH SAYA" inilah jawaban nya wawasan 2020 paling trending

    Lagu ‘Fikirkan Boleh’, ‘Sejahtera Malaysia’ dan ‘Setia’ juga menjadi halwa telinga zaman itu. Kumpulan penyanyi adik-beradik, KRU zaman itu pun ada buat lagu berjudul ‘Wawasan 2020’. Boleh dengar kembali di YouTube. Siap liriknya sebut ‘bersatu’ dan ‘harapan’ – dua istilah yang ranum dituai 22 tahun dolu dan pada PRU-14 lepas.

    Akhirnya Siti Kasim bersuara, sistem pendidikan nasional telah gagal melahirkan rakyat seperti gambaran dalam Wawasan 2020 yang mahu melihat Malaysia sebagai “liberal, rasional, inklusif, saintifik dan progresif”.

    Sejak akhir di wawasan 2020 ni Aljub asyik bersiaran FB terus menerus, hujan lebat petir kilat sambung menyambung ribut taufan bang akan tetap ber FB, ada kemajuan dari segi goreng dan menjawab...asal jawab kira ok la tuu..!!

    Rasa nya lauangan Aljub "saya ulanggg" mungkin jadi nostalgia. Otai walaun yg 22 tahun guling guling atas jalan raya kerana terkesima nya laungan "saya ulangg..!!" sudah jadi nostalgia...

    "Saya Ulang" mungkin suatu kenangan mengerikan pencacai walaun otai dan Bang Non sendiri..Slogan retorik menjadi perodi 'backfire' yang menikam jubo dan kalbu otai dan pencacai.

    Yang semakin tenggelam dan sunyi sepi ialah sang atok kiteee...!!! Sang Lidah Bercabang Fitnah Jijik... mungkin atok sedang merenung nasib dihujung senja yang makin kelam mengenangkan nasib anakcucu dan kroni. Hikayat sitera ciptaan atok penghujung nyawa yang tak menjadi

    Atok nak ke hilior atau ke hulu pun rasa serba salah, semua tak kena , duduk sebelah mana pun rasa tak selesa, maklumlah nak buat fitnah jijik rasa dah tak laku lagi tektik lusui bodoh menjaja cerita fitnah dan upah media asing tajaan Soros pun rakyat dah meluat buat tak tahu..!!

    22 tahun retorik menipu menfitnah akhir nyawa menunggu sakarat semakin sepi, gelisah cemas tak keruan.

    Lagu wawasan 2020 - Bukan Salah Saya Salahkan Covit19

    Wawasan 2020 Bukan Salah Saya
    Bukan impian malah kenyataan
    Bersama anakcucu kroni jayakan
    Bla.. bla.. blahh .. boleh blah..
    Berambos lah bla.. bla.. blaahh...
    ..... bla covit19.. blahh.. bole blah.. bla
    Bls.. bla covit19.. bla.. blaa..!!
    Wawasan 2020, Bukan Salah Saya
    Wawasan 2020 Salahkan Covit19
    Malaysia Boleh..!!

    Sejak atok tertebuk muka sendiri , atok lansung tak bunyi lagi..!!Semua serba salah, semua tak menjadi. Atok sepi, Tok Wan sepi Boboi sepi malah Ebiet pergi Kedah pegawainya tak keruan gebang melatah..!!

    Kita tengok pemula episod baru sang atok lidah bercabang fitnah jijik 18. Mei 2020 nanti.. ke mana haluan atok dan boboi pergi membawa dirinya yang sepi..!

    Karma datang dan pergi akhirnya kelepap kat muka sendiri , akibat ter tebuk muka sendiri..

    Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nie komen apa nie setan..

      Delete
  7. TEMURAMAH BMF RADIO BERSAMA ANWAR IBRAHIM KETUA PEMBANGKANG PH

    “Siapa yang gila untuk terus jadi PM di umur 90 atau 95?” kata Anwar dalam wawancara dengan stesen radio BFM hari ini... lepas atok tertebuk muko sendri makin galak bamg non menyakat , atok diam ajer , tawaduk sungguh bulan pose mungkin yg terakhir kali bagi atok...

    bang non sakat... atok sabau
    bang non perli ... atok mengelintau
    bang non kutuk ... atok senyum tawauu
    bang non hemtam ..atok lansung tak
    berkicau
    bang non rembat .. atok silat kuntau
    bang non kutuk .. boboi nangis kaw kaw

    kikikikk



    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1