Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 April 2020

Stay@Home Lah

Bhai/DeeDee semua...

Tolong aaa... tolong pendekkan masa PKP nih... dah tak larat dah... banyak benda dan kerja sangkut... jangan la pasai ader yang bangang... kita semua akan sangkut lagi sebulan kena PKP.... hampeh aaa..


7 comments:

  1. sipat makhluk baru lama lama burok binasa
    nak kerja online tengok jenih kerja la jugak
    ambut panjnag mana mau potong bulu panjang boleh buat sendiri
    moto keleta losak mana mu pigi bengkel tutup
    alatan it letrik kat rumah rosak mana mau bili kedai tak boleh buka
    jmaban rosak tak boleh baiki online

    kalau kilat jnagan pakai y5 nanti dsambar naya
    tak leh online lagi jadi tambah bengap kat rumah

    tu pun ada orang minta sambung lagi
    akai ada ka puak ni
    berapa lama lagi tak leh solat jumaat
    kalau rumput keliling rumah panjang ular ada mari jugak

    terlalu takut ngan makhluk Allah daripada takut akan Allah
    ni pun tarak elok jugak

    Dan sebutlah (nama) Tuhanmu dalam hatimu dengan merendahkan diri dan rasa takut, dan dengan tidak mengeraskan suara, di waktu pagi dan petang, dan janganlah kamu termasuk orang-orang yang lalai.

    ReplyDelete
  2. Covit19 Kamu bukan penjenayah. Kamu langsung tak bersalah - Najib

    Kamu akan dilayan baik.

    Diberi saringan percuma oleh KKM jika memenuhi syarat.

    Diberi rawatan rapi percuma yang sepatutnya, warded jika perlu. (makan 6 kali sehari.. mcm duduk asrama..!!)

    Diberi tempat khusus untuk menginap dan makanan percuma selama 14 hari jika diperlukan untuk kuarantin diri. (WiFi percuma beb..!!)

    Dan jika kamu menjalankan kuarantin diri dengan baik kamu telah menjalankan tanggungjawab kamu untuk melawan wabak Covid.

    Kamu antara mereka yang akan menyelamatkan negara.

    Berhubunglah dengan KKM melalui hotline mereka dengan segera jika risau kamu ada kemungkinan telah dijangkit Covid.

    Duduk dan tunggu di rumah untuk KKM datang.

    Berilah kerjasama penuh kepada mereka.

    Mereka akan layan kamu dengan sebaik-baiknya.

    -Malaysia Gazzette-

    Hotline Covid KKM:
    03-8881 0200
    03-8881 0600
    03-8881 0700

    “Setakat Gebang Kencang Tidak Boleh Menyumbang, Lebih Baik Ko Diam Bangang!!”

    #kitajagakita

    Sumber (yang di'modify') : Najib Razak

    ReplyDelete
  3. Shamsul Iskandar Akil
    Ketua Penerangan PKR

    Formula Fitnah dan Formula Hasut Membatu Api sudah dilancarkan PKR.

    Ketika seluruh usaha dalam negara difokuskan untuk melawan Wabak COVID-19 boleh pula dia ajak rakyat menghasilkan video-video pendek SERUPA dia, untuk melemahkan mood pihak-pihak yang bertungkus lumus berusaha mengatasi wabak pembunuh ini.

    Rakyat Malaysia MESTI ingat bahawa orang-orang Politik daripada Pakatan Hancing hanya tahu menyusahkan rakyat demi memuaskan NAFSU SERAKAH mereka.

    Atap sendiri yang bocor kata orang tebuk

    #KitaJagaKita


    FormulaTurunHargaBarang = BMF + Haah Tepuk

    ReplyDelete
  4. Apabila Azmin bertindak keluar dari PKR bersama Zuraida dan sembilan lagi ahli parlimen selepas Mahathir menolak cadangan Muhyiddin untuk bekerjasama secara en bloc dengan UMNO, Muhyiddin mula yakin bahawa Azmin lebih memihak kepadanya.

    “Sudah pastilah Azmin tahu bahawa beliau akan diberikan ‘ganjaran’ yang cukup lumayan dalam bentuk jawatan Timbalan Perdana Menteri seandainya Muhyiddin diangkat sebagai Perdana Menteri.

    “Azmin turut tahu bahawa Mukhriz tidak lagi akan menjadi saingan terhadapnya kerana Mukhriz pasti akan memihak kepada ayahnya dan menolak terus sebarang bentuk kerjasama dengan Perikatan Nasional.

    Azmin sedar beliau tidak akan dapat bertanding dengan Mukhriz dan Muhyiddin bagi jawatan Perdana Menteri dan terpaksa menunggu satu-dua dekad untuk memegang jawatan tersebut sekiranya Muhyiddin menurut rancangan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk membentuk kerajaan uniti

    Sebenarnya, sebelum Azmin bertindak keluar dari PKR, majoriti ahli parlimen dan ketua-ketua bahagian dari parti berkenaan menyokong gandingan beliau bersama Mahathir dan meluat dengan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Sekarang Anwar sudah tidak mempercayai Tun lagi... takkan nak kena main sampai 3 kali...Ahakssss...!! Agak agak lah kann..!!

    Strategi jangka pendek Azmin mudah pasti kan Mukhriz kalah pemilihan dan laluan Mahyuddin melantik Azmin jadi TPM akan lebih mudah. Selepas Boboi kalah membawa diri bersama apaknya maka legasi tak guna ini akan bersendirian dengan segala kemumgkinan serangan dari setiap sudut. Padan muka kau kali ini setann..!!

    Memastikan boboi kalah pemilihan presiden bersatu adalah acara wajib dilakukan oleh team Mahyuddin dan Azmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin tak keluar pkr. Dia dipecat. Tau kan bila org dipecat? Kasi bakor la! Apada hal

      Delete
  5. Rata-rata rakyat Singapura mendesak kerajaan mereka mencontohi kerajaan Malaysia menguruskan Covid-19.

    Mereka kata jika kerajaan Singapura tidak 'lockdown' seperti Malaysia, tak mustahil kes Covid-19 akan naik mendadak di negara mereka mengatasi negara kita.

    Saya baca beberapa komen dari rakyat Indonesia yang berkata rakyat Malaysia beruntung dapat pemimpin yang cakna kepada rakyatnya. Dapat banyak bantuan. Sedangkan di Indonesia, masing-masing perlu usaha sendiri untuk hidup. Tidak keluar bekerja, maknanya tidak dapat makan.

    Begitu juga di Filiphina. Semakin hari kes semakin meningkat, dan semakin ramai yang mati. Rakyat terpaksa 'berperang' dengan polis demi mencari makanan.

    Dan pagi ini, saya lihat gambar ini pula. Semasa Perdana Menteri Thailand berucap, ramai yang memberi emoji marah, manakala semasa Perdana Menteri kita berucap, rakyat memberi sokongan penuh kepada 'abah' kita.

    MasyaAllah, Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

    Dengan wabak yang sedang melanda negara kita, saya tetap dapat rasakan Allah merahmati kita semua.

    Kita dapat menguruskan wabak ini dengan baik hingga diiktiraf dunia. Majoriti rakyat kita mendengar kata walaupun ada sesetengahnya degil dan menjengkelkan.

    Barisan Hadapan kita sentiasa bersedia setiap masa untuk rakyat. Rakyat juga tidak jemu berganding bahu membantu mereka yang lebih susah.

    Para pemimpin kita juga bukan biasa-biasa, orang yang alim, berilmu agama, seorang mufti, seorang ustaz.

    Saya benar-benar terasa Allah melindungi dan merahmati bumi Malaysia.

    Kalau setakat gebang bangang tapi tak menyumbang lebih baik duduk diam

    ReplyDelete
  6. LEPAS NI MARINA GEREJA AKAN AKTIF SEMULA
    ATOK DAN BOBOI SUDAH TIADA POWER & KUASA
    DOLU NAK COVER APAKNYA CHAMPION ISLAM KATANYA
    TENGOK NNTI CAMNER LEGASI TAK GUNA BUKA TOPENG SEMULA



    KIKIKI.. TAK LAMA DAH LEPAS COVIT MARINA GEREJA MAIN KAN LIBERAL SIS DAN LGBT... KASI TENDANG KELUAR LEGASI NI..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja