Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 June 2020

Musim Menternak Katak

Bhai/DeeDee semua...

Katak adalah makhluk Allah Taala yang cepat membiak... satu pasangan katak jantan betina boleh menghasilkan beratus anak katak.... Huhuhu...  Dan katak ini sebenarnya ada manfaat kepada manusia.... Ianya adalah makanan ular.... ular tedung yang kuat mematuk ... ular sawa yang kuat membelit... ular lidi yang pandai menyamar....

Huhuhu... aper pon... katak nih la paling senang digula-gulakan.... letak jer banyak kelkatu dalam ruang yang ader banyak katak... maka berpestalah katak-katak ini semua.... sebab banyak makanan....

Tapi selain dari kepentingan ekosistem.... binatang katak nih takder fungsi yang signifikan.... sekadar dijadikan lelucon.. sekadar dijadikan peribahasa... sekadar dijadikan bahan untuk digelek tayar kereta.... dan banyak jugak katak yang dijadikan UMPAN....

Hahahaha...

Ader paham ka???


4 comments:

  1. buah peria katak boleh buat ubat
    walau pahit berkahsiat
    ini katak walau manis tapi ada penyakit

    manusia n kuasa
    bila ada kuasa tak ramai ikut jejak Rosul
    amanah hikmah tegas dalam urusan siasah kerana Allah

    dalam solat janji
    Sesungguhnya solat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah,
    Tuhan semesta alam

    luar solat lain yang dibuat

    كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ

    Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tiada kamu kerjakan.
    awas bicara di akhirat

    Suatu ketika di zaman Rasulullah SAW pada masa ‘Fathul Makah’ (pembebasan kota Mekah), ada seorang wanita Quraisy yang mencuri. Wanita tersebut seorang bangsawan dari Bani Makhzum. Mereka bingung dalam memutuskan perkara tersebut.

    Dalam perundingan salah seorang dari mereka mengusulkan untuk membicarakannya kepada Usamah. Melalui Usamah mereka berniat untuk memintakan syafa’at atau ampunan dari Rasulullah SAW atas wanita tersebut. Mereka tahu bahwa Usamah adalah salah seorang yang dicintai oleh Rasulullah SAW. Berharap Rasulullah mengabulkan permintaan Usamah.

    Ketika Usamah menyampaikan kepada Rasulullah SAW perihal keinginan mereka. Rasulullah SAW menjawab, “Apakah engkau hendak membela seseorang agar terbebas dari hukum yang sudah ditetapkan oleh Allah SWT?”

    Setelah itu Rasulullah SAW berdiri dan berkhutbah, “Wahai manusia sesungguhnya yang membinasakan orang-orang sebelum kamu adalah, apabila seorang bangsawan mencuri, mereka biarkan. Akan tetapi apabila seorang yang lemah mencuri, mereka jalankan hukuman kepadanya. Demi Dzat yang Muhammad berada dalam genggaman-Nya. Kalau seandainya Fatimah binti Muhammad mencuri. Niscaya aku akan memotong tangannya.”

    Kemudian Rasulullah SAW memerintahkan agar memotong tangan wanita tersebut. Setelah itu wanita tersebut bertaubat dan menikah. (HR Bukhari Muslim)

    Di sini sangat jelas sekali bagaimana ketegasan Rasulullah SAW dalam menjalankan perintah Allah swt. Bagaimana Rasulullah saw bersikap terhadap yang hak dan yang bathil.
    Rasulullah SAW tidak mengenal istilah kolusi, korupsi dan nepotisme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebai pas ada ka yg beramal dgn hadis ini? Umno aku tak ambil kisah sebab dia main ikut nafsu dia. Atau lebai dah cukup kenyang.

      Delete
  2. Jangan disalahkan hujan. Jika banyak katak mengawan. Kerna Diri bernafsu haiwan,tergoda pada ajakan syaitan.

    ReplyDelete
  3. Jangan disalahkan hujan. Jika banyak katak mengawan. Kerna Diri bernafsu haiwan,tergoda pada ajakan syaitan.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1