Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 December 2021

Menteri Kelas D

Bhai/DeeDee semua...

Gua sebenarnya dah malas nak komen tentang Menteri-Menteri dari PAS... sebab sekor pon tagune... Huhuhu... dari Menteri PAS zaman Muhyiddin Yasin sampailah Menteri PAS zaman Ismail Sabri... Takder sekor pon Menteri PAS nih yang outstanding kerjanya... Takder sekor pon Menteri PAS ini yang merakyat dan mencapai tahap yang boleh dibanggakan dalam perkhidmatan mereka...

Daripada Menteri yang berkaitan Agama, Wanita, Undang-Undang, Komoditi, Alam Sekitar sampailah kepada yang Menteri / Timbalan Menteri cap ayam yang lain.. semua tagune... tabley pakai...

Pasai itu bila A Kadir Jasin ulas mengenai Menteri Kelas D dalam Malaysia kini... gua gelak jer... gua sokong sepenuhnya pandangan tue... Memang layak A Kadir Jasin meletakkan klasifikasi Menteri Kelas D terhadap Menteri PAS terutamanya Menteri Alam Sekitar dan Air (Tuan Ibrahim Tuan Man) ....

Sekupang tagune...

"Seorang menteri "Kelas D" baru-baru ini berkata, Malaysia tidak tergolong dalam kategori negara yang terdedah kepada impak perubahan iklim yang ketara. Dia ini jaga hal ehwal alam sekitar dan air.

Tak tahulah daripada mana atau siapa yang bagi maklumat "songsang" di atas. Nampak macam dia tidak baca, tersalah baca atau kena main dengan pegawai. Lagi jahanam kalau pegawai yang nasihat menteri pun "Kelas D" juga. Zaman saya bersekolah dulu, kalau "D" gagallah. Bukan kependekan untuk "distinction" (cemerlang).

Wartawan dan pengarang pun banyak juga yang "blur" bila layan kenyataan macam ini daripada menteri. Menteri tak cerdik, media massa kelirukan audiens dengan menghebahkan maklumat half-past six."

Ulasan Dari A Kadir Jasin

Gambar di post masa 18 hb Disember 2021




2 comments:

  1. Ayoyo Karawale!

    Tuan Ibrahim agaknya habiskan masa melancap di pejabat daripada menjalankan amanah sebagai Menteri Alam Sekitar

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1