Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

16 December 2021

Perubahan Untuk Sarawak Dan Sabah

Bhai/DeeDee semua...

Kita tahu dah lama dah Sabah dan Sarawak terpinggir... Banyak kawasan dan daerah disana yang kurang infrastruktur awam terutamanya kemudahan jalanraya yang baik, bekalan air dan juga elektrik. Walaupun Malaysia dah Merdeka lebih 64 tahun... tapi keadaan di Sabah dan Sarawak dilihat seperti pada tahun 60'an atau 70'an..

Jangan kita tengok bandar besar macam Kuching, Kota Kinabalu, Miri, Limbang, Sarikei dan sebagainya... tapi kita masuklah kedalam sikit ke kawasan pedalaman... Kita akan nampak semuanya jika kita berkenderaan darat....

Keadaan jalan yang teruk dan semacam tidak pernah dapat kesan pembangunan... telekomunikasi pun out... jangan cerita la benda macam kemudahan Internet.... jauh panggang dari babi...

Sebenarnya semua ini boleh diselesaikan dengan mudah ... jika pemimpin utama negara kita mahu membuka mata dan melihat kebenaran secara live depan mata... berkenderaan lah secara kenderaan darat.... 

Contoh macam kalu YDP Agong selalu ketua negara dapat turun padang tengok sendiri dengan mata kepala sendiri.... tak payah tunggu orang atau mana-mana pegawai atau kerajaan negeri jemput... Sendirilah YDP Agong amik inisiatif bergerak sendiri masuk ke kawasan ini... mesti akan dapat lihat kebenarannya tanpa disorokkan dan ditunjukkan yang muluk-muluk sahaja...

Bukankah ini tugas seorang pemimpin atau ketua negara.... Bukan sekadar dengar sembah taklimat daripada pegawai dan kakitangan awam... tapi dengan turun sendiri lihat...  Tak perlu nak lawat luar negara tak abis-abis.. tapi dalam negara langsung tak pandang...

Maaf cakap la... Gua berani jamin... Kalu setiap YDP Agong kerap buat lawatan sebegini secara terjah sejak dari awal kita mencapai kemerdekaan... pastinya tiada kawasan dalam Malaysia yang ketinggalan...

Bukanlah gua nak kata amik contoh Kembara Mahkota Johor (yang itu pun banyaknya pergi ke kawasan yang dah dijadualkan dan pastinya semuanya akan dilihat muluk-muluk sahaja) tapi at least turun lah padang dan lihat kehidupan masyarakat luar bandar yang menyanjung kuat YDP Agong, Sultan dan Raja-Raja Melayu.

By the way? Berapa kalikah dalam sepenggal perkhidmatan YDP Agong ada buat lawatan ke luar bandar di Sabah dan Sarawak dengan berkenderaan darat??? Cuba habaq mai.

Bukanlah tulisan ini nak menghina atau merendahkan martabat YDP Agong, Sultan dan Raja-Raja Melayu.... tetapi tunjukkan lah pada rakyat yang adernyer fungsi dan penting perinya semua ini kepada rakyat....

Sekian ...



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1