Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

26 December 2021

Solidariti #DaruratBanjir

Bhai/DeeDee semua...

Untuk kesekian kalinya... gua nak maklumkan... Alhamdulillah... kawasan penempatan gua tidak terlibat dalam mana-mana situasi banjir... Alhamdulillah... Tapi masa gua kecik... dan menetap di kampung... memang rumah kampung gua selalu kena banjir... dan pernah kami memancing hanya dari atas katil ja untuk mendapat ikan puyu atau anak haruan...

Jadi gua tahu sangat la macam mana impak banjir... Bagaimana pernah kami terpaksa berpindah ke rumah jiran yang terletak diatas bukit sebab rumah kami digenangi air banjir... Air banjir yang tak surut dalam masa seminggu lebih...

Tapi masa tu air banjir memang semuanya jernih.. tambah lagi rumah gua berhampiran dengan lombong... biasanya banjir cuma setakat had pinggang jer .... dan pernah ikut sorang jiran menjala ikan waktu banjir dan dapat banyak ikan loma...

Bila apak gua buat rumah dua tingkat.., time banjir... kami cuma duduk di tingkat atas sahaja dan tak berpindah.... ader sampan terikat kat tangga rumah... dan kami memancing dari tingkap tingkat atas sahaja...

Bantuan banjir?? Hahaha... tatau lah kenapa kami tak dapat... Mungkin sebab Apak gua bukan daripada parti UMNO .,... jadi memang kami ketinggalan dari apa-apa bantuan... Masa ribut pon rumah orang UMNO akan dapat bantuan... rumah kami sekupang pun tak dapat dari bantuan Kerajaan.... semua ganti sendiri...

Memang kami tak harapkan pon bantuan apa-apa dari Kerajaan... dah menyampah memohonnya... memang takkan dapat.. sampailah kepada biasiswa pendidikan.... mimpilah.... dengan akademik yang bagoosh... kami adik beradik masuk pusat pengajian tinggi (UM, USM, UTM, ITM, Politeknik).. semuanya dari duit hasil kerja jaga lombong bijih timah dan kebun getah.... sampaikan abang gua belajar di Canada dan Jepun pun semua belanja bapak gua yang carik... MARA dan MRSM?? Mimpilah.... semuanya untuk kroni ja...

Jadi.... dalam keadaan banjir yang melanda banyak kawasan di Malaysia ketika ini... gua menyampaikan Solidariti #DaruratBanjir kepada semua...



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1