Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

14 December 2021

Setakat Audit Je La

Bhai/DeeDee semua...

Tahun demi tahun ... kita akan dengar dan baca macam-macam berita tentang ketirisan, salah penggunaan, salah pembekalan, salah tadbir urus dan kewangan... semua didedahkan oleh Jabatan Audit Negara (JAN)

Semua pembentangan audit ini diterangkan didalam Parlimen...  memang banyak sangat sampai benda sekecil skru pun ader berlaku ketirisan dan salahguna dana...

Tapi... aper hasil yang dapat daripada kesan pembentangan audit ini... setakat pendedahan jer... tindakan tuntas termasuk pendakwaan dan penyabitan kes di Mahkamah pon takder... ini semua sekadar syok sendiri jer... konon buat audit... konon ader pendedahan... last-last semua senyap sapu bawah tikar...

Yang bersalah tak kena tangkap... yang bersubahat pon tak kena kutip... malah syarikat pembekal pon tetap boleh lagi membekalkan barangan sub-standard pada harga markup tak ingat akhirat... semua kerana yang terlibat tue aderlah orang-orang dan geng sendiri...

Pernah ka korang dengar ader yang masuk penjara sebab benda ni... kalu ader pon hanya level macai bawahan ja... Huhuhu

Takkan berubah punya... huhuhu ... setakat berita ja la..



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1