Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 September 2011

Arkib Negara Malaysia Perlu Dirombak Semula

Hahahhaha... bhai.... cuba lu bayangkan.... Arkib Negara Malaysia perlu dirombak semula.... hahaha... bayangkan berapa banyak bahan yang terpaksa diubahsuai.. dimusnahkan... dirombak... hahaha...

Lu tarak percaya ker bhai... cuba lu baca artikel kat sini mengenai sejarah hidup Profesor Kongkang yang kata Malaysia/Malaya tak pernah dijajah.... hahaha.... baca bhai.. jangan tak baca.... hahaha..

Sila baca disini... pastu sila suruh Profesor tue baca pulak... hahaha.... lawak...

Baca pelan-pelan aaa... nanti terlepas pandang plak ayat nih... " ‘Sekolah Melayu’ - satu-satunya bentuk persekolahan yang berada di hampir semua perkampungan Melayu. Hanya setakat darjah enam rendah, anak-anak Melayu akan sentiasa menjadi buruh, petani, nelayan atau polis dan tentera yang menyabung nyawa demi keselamatan semua orang iaitu berada di lapisan bawah masyarakat. Itulah yang dirancang oleh penjajahan Inggeris, kecuali beberapa orang yang menjadi pegawai dan pekerja rendah di jabatan kerajaan."

Bhai... ini bukan kata-kata dan penulisan gua... ini datang dari Arkib Negara Malaysia.... hahaha....

4 comments:

  1. Bhai Aduka...

    Hahaha... punya la depa kalut.. sampaikan terpaksa shut-offkan server di Arkib Negara... hahaha.... lawak... lawak...

    ReplyDelete
  2. mmm ...agak agak lu yg dinamakan subjek sejarah di sekolah kebangsaan tu dah macam cerita filem drama kut? Boleh di'arah' ikut skrip pemimpin 'dulu, kini & selamanya' tu ker? Manipulasi!

    Pasal negara ni, mengikut analogi Prof. 3suku tu yg kata negara kita tak dijajah British...well! Mungkin Portugis dulu pun bukan penjajah. Depa hanya nak tolong bebaskan Melaka drp Saddam, kut? Jepun pun kira tolong jaga negara pasal kita kan ker 1Asia, buat apa bagi orang putih jaga Malaya?

    Hang Tuah pun harus tak ler hebat mana sgt, hang Jebat pun tak ler 'derhaka' mana...hehe.

    Yang pasti & boleh dibaca dlm lipatan sejarah negara ni, UMNO saja la ternampak hebat sebagai 'pejuang, pembela negara, bangsa & agama' .. hat lain tu 'pembangkang, perosak, pangacau, pengganas' negara?

    Ho ho ho .. oh my goodness!

    ReplyDelete
  3. Bhai Hanz Newman...

    Ini cerita Hang Buah la... hahaha.. tue yang banyak magik tue... hahaha...

    Kalu sejarah UMNO (sambutan ulangtahun) pon depa boleh tipu... walhal dah diharamkan pada tahun 1988 dulu.... inikan plak sejarah Malaysia... hahaha... macam haram..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja