Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 December 2015

Sampai Masa Orang Dah Tak Pandang Lagi

Bhai/DeeDee semua...

Zeus, Apollo, Poseidon, Osiris, Ra dan sebagainya dikatakan adalah dewa. Dewa yang menjadi pelindung manusia. Dewa yang "konon"nya adalah lambang kepada kesatuan manusia.. Dewa yang menjadi sembahan manusia...

Tapi....

Sampai waktu dan ketika... biler manusia dah pandai berfikir menggunakan akal yang Allah Taala berikan... mereka akan lihat betapa mengarutnya dewa-dewi ini .... Ader banyak dewa-dewi yang disembah... tapi tak ader guna satu sen pon nilainya....

Buang karan jer nak layan kerenah dewa-dewi yang "konon"nya menjadi pelindung dan lambang kehebatan manusia... Dewa-dewi ini pun bersifat manusia... makan, minum, beranak, berak dan kentut..... Ader pernah ker lu orang dengar dewa-dewi ini tak makan tak minum tak berak tak berancuk..... Hahaha

Gila siot kalo dewa-dewi sembilan ekor nih takder makan minum berak dan sebagainyer... hahaha...

Aper pon... pada gua .... tak kisah la Zeus ka... Apollo ka... Poseidon ka...Aphrodite ka... Ares ka... Osiris ka... Isis ka.... Ra ka..... Dewata Raya ka... itu semua wayang ja semata-mata... buat ngabihkan boreh ja... saper yang dok sembah-sembah sembilan dewa nih... semua syirik la wei...

Baiklah sembah Allah Taala, Tuhan Sekalian Alam.

Ader paham ka???

2 comments:

  1. ramai lepas sembah Allah sanggah Allah punya hukum
    macam aramjadah
    ada paham ka (ni bahasa melayu)
    ada faham (ni bahasa arab)
    pekataan faham pun diambil dari bahasa arab
    melayu ni apo yang ado

    ReplyDelete
  2. Dewa dlm pas jgn memain bhai. Dewa Islam tuuu...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja