Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 February 2017

Bukan Anak VIP

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang percayalah cakap Polis ni... Pemandu perempuan umur 22 tahun yang bawak kereta dan langgar sampai mati 8 orang bebudak baru ni kat Johor tu bukan anak VIP... Tolonglah percaya...

Betul... tolonglah percaya...

Hahaha... Kesian gua kat Polis Johor ni... sebab depa terpaksa bekap pemandu perempuan ni... 

Itu hari Polis Johor jugak kata yang pemandu perempuan ini tidak mabuk sewaktu memandu... lepas tu Polis Johor jugak kata yang pemandu perempuan ini tidak menggunakan telefon sewaktu memandu.. la ni Polis Johor jugak yang kata pemandu perempuan ini bukan anak VIP...

Hahaha... berapa banyak bekap la wei..

Lepas ni Polis Johor nak bekap apa pulak ... nak bagitau yang pemandu perempuan ini tidak melakukan kesalahan ke? Hahaha... kesan brek kereta atas jalan pun takder la wei...apa lagi mau citer..

Kalo betul Polis Johor kata pemandu perempuan ni bukan anak VIP... apa macam tak kasik publish nama itu pemandu... tak payah publish muka pun tak apa... orang mau nama dia jer..

Aper pun... gua saspek betul pemandu perempuan itu bukan anak VIP... tapi dier mungkin anak VVIP... mungkin ada kena mengena dengan golongan dewa dan dewata raya kot... itu pasai la Dewa Selatan cepat amik pot... dan siap sound sama ibu bapak suruh jaga anak-anak depa jangan kasik main beskal... walhal Dewa Selatan ini tak pulak sound mak bapak yang benarkan anak pompuan depa keluar malam lepak ngan kawan (silap-silap lepak ngan boifren kot) lepas tu bawak kereta cam hanturaya..

Adoyailah...

Kita tunggu episod selanjutnya insiden ni... kita tengok apa pulak depa nak twist cerita... kalu driver bas yang melibatkan kemalangan maut... mau kena reman 14 hari paling kurang.... yer la.. mana ader driver bas anak VIP atau VVIP atau ader sangkut paut dengan dewa danndewata raya.. maner ader boh...

Pemandu perempuan tu langsung tak kena reman... sekadar diambil keterangan jer... huhuhu... hebat betullah..

Hahaha... you know la what I mean...

Ader paham ka??


Tambahan :

Malah siap ada Timbalan Menteri yang bekap pemandu perempuan tu lagi... huhuhu... lu agak-agak la bhai... siapa pemandu perempuan tu dan apa "connection" yang dia ada... sampai cepat sangat pihak berkuasa kata pemandu perempuan itu tak bersalah... huhuhu... siasat pun setakat amik keterangan jer.. huhuhu...

Hebat....



11 comments:

  1. Sebenarnya hantu yang bawa kereta tu hahahahaha

    ReplyDelete
  2. Mungkin ANAK HARAM kot bro!

    ReplyDelete
  3. Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu. Jika ia kaya atau pun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya. Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutar balikkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjakan.

    tuan blog tolong ingatkan member2 tuan blog dengan ayat perintah dari Allah ni kalau depa tak pernah jumpa walau ada yang selalu baca Quran.
    takut disana nanti hangus dalam api neraka
    ingat mengingat sesama sudara Islam moga ada barokahnya

    sesapa dah lama hidup kat negara ni tau akan segala lenggok
    sang penguasa n jenteranya
    jangan tambah dosa tambah la pahala
    disana nanti sang penguasa tak berdaya pun nak tolong kita
    bawalah diri masing masing denagn amal amal soleh atau jahat
    kalau hidup kat dunia ni 100 tahun kiraan disana nanti
    lebih kurang 2jam sahaja

    Sesungguhnya Kami telah memperingatkan kepadamu siksa yang dekat, pada hari manusia melihat apa yang telah diperbuat oleh kedua tangannya; dan orang kafir berkata: "Alangkah baiknya sekiranya aku dahulu adalah tanah".

    takut tengok azab disana sampai ada manusia yang harap tidak dibangkitkan semula dari qubur.
    mengerikan azab yang dijanji oleh Allah kepada manusia ynag engkar
    hentikanlah segala perbuatan dzolim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringatan yang Allah turunkan tu hanya untukl orang orang yang BERIMAN sahaja. kalau dia ni semua beriman dia tak kan berani buat macam ni.

      Delete
  4. Encik cipan & tapir...
    Budak tu anak gadis Danau Bay punya tokey....mannyiak kaya looo....ada projek jv sama dewa lagi....
    Anyway...yang bebudak melayu tu dok meraqyap sampai ke pagi buat apa....ini generasi tak dapek nak jadi pemangkin untuk membangunkan negara serta membetulkan penyelewengan...apath lagi boleh diharapkan untuk melawan regim Najib yang zalim ini....elok la mati dari mengabehkan bogheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan anak enko boleh lah cakap anat...

      Delete
  5. Tapi klu budak2 tu tak main basikal ramai2 ditengah jalan di pagi buta, perkara tu tak akan berlaku. Aku setuju polis mesti siasat dgn telus dan seadil2nya tapi faktor penyumbang budak2 tersebut jgn diperkecilkan(remehkan) atau lebih teruk lg cuba dinafikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada baiknya kalau budak budak tu tak main basikal malam tu, kalau kereta tu terbabas dah tentu pemandunya dah jadi arwah.

      Delete
  6. Ckplah benar walaupun pahit.
    Sedih betul dengan keadaan dan situasi kat Malaysia skrg.
    Mat saleh ckp pathetic.
    Undang-undang diguna untuk melindungi certain people.
    Patutnya undang-undang digunakan untuk menegak keadilan.
    Keadilan tu tak sampai pada maksud sebenarnya
    Terlalu banyak salahguna dkt MY.
    Rakyat byk tertindas sbnarnya.
    Jangan sampai Allah murka kat diorang ni nanti
    Allahuakbar

    ReplyDelete
  7. berapa banyak dah tanggung dosa fitnah.. tak takut azab neraka ka?? padahal pemandu tu orang biasa2 saja..kata nak pemimpin beriman.. sendiri dah cukup beriman ka??

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja