Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 May 2020

Betapa Karutnya Islamik Financing

Bhai/DeeDee semua...

Benda nih gua dah lama pertikaikan.... bagaimana Islamic Financing sebenarnya lebih celaka dari Conventional Financing.... teruk betul kena main... riba tetap ader... dan sekarang disebabkan Moratorium nih... kita dah kena dua kali riba....

Bhai.... Riba tu berat bhai.... dosa bhai... dalam konteks di Malaysia nih.... susah benar kita nak mengelakkan riba nih..., Melainkan kita hanya guna tunai dan takder beli apa-apa aset secara hutang.... semuanya beli dengan tunai....

Huuhuhu....

Allahuakbar.... moga Allah Taala mengampunkan kita semua...


3 comments:

  1. Tun tidak lagi terikat bersama PH, harus berjuangan berseorangan

    Bersatu ke dalam gabungan tiga parti itu — PKR, DAP dan AMANAH — turut mendapat kritikan serta halangan.

    Bersatu keluar PH tanpa dijangka dalam mesyuarat parti yang dipengerusikan Mahathir itu pada 23 Feb, yang mengakibatkan beliau meletak jawatan sebagai perdana menteri keesokannya.
    Faktor Mahathir sentiasa menjadi kontroversi sebab cuba menghalang dengan melengahkan Anwar pengantinya sebagai PM ke 8.

    Bermula sekitar perdebatan mengenai proses peralihan jawatan perdana menteri, tetapi sejak awal penubuhan PH lagi.

    Permusuhan lamanya dengan Anwar Ibrahim sukar dirawat sepenuhnya meskipun persefahaman telah dimetrai,

    Cuma tak tahu lah kalau Anwar rela ditebuk mukanya untuk ke tiga kali..!!

    Ia diburukkan lagi dengan gelagat penyokong tegar masing-masing.

    Tumbangnya kerajaan PH baru-baru ini turut disumbangkan oleh faktor tertebuk muka sendri, selain konflik dalaman yang serius dalam kepemimpinan tertinggi PKR dan masalah tersendiri Bersatu.

    Apabila Mahathir gagal dilantik semula sebagai perdana menteri awal Mac lalu, tidak sedikit yang cuba mendakwanya sebagai arkitek utama bagi menggagalkan proses penyerahan kuasa kepada Anwar, seperti dijanji sebelum PRU14.

    ReplyDelete
  2. Allah memusnahkan riba dan menyuburkan sedekah. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang tetap dalam kekafiran, dan selalu berbuat dosa.

    doa minta barokah tapi larangan Allah buat juga
    ngan pelbagai istilah digunakan untuk sedapkan tindakan

    moga Allah ampun salah silap kita didunia ni
    mana pakar ekonomi islam
    mana cadangan hala tuju urus tadbir ekonomi islam ikut perintah Allah

    ada sorang pakar ekonomi tu bagitau lepas ni
    jnagan harap kerja makan gaji
    kena kerja sendiri
    tak payah cakap pun
    dah ramai orang kerja sendiri sebelum ni

    pakar teori ramai yang boleh dipakai tak ramai
    umat islam ramai tapi macam buih

    Dan mereka tidak mengagungkan Allah dengan pengagungan yang semestinya padahal bumi seluruhnya dalam genggaman-Nya pada hari kiamat dan langit digulung dengan tangan kanan-Nya. Maha Suci Tuhan dan Maha Tinggi Dia dari apa yang mereka persekutukan.

    ReplyDelete
  3. Lama dah tahu. Kadang2 jadi jenaka pula ...Bank kapir hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1