Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 May 2020

BNM Terlepas Pandang

Bhai/DeeDee semua...

Giler aaa biler BNM boleh mengaku diorang terlepas pandang dalam isu Moratorium pinjaman yang berkait dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) nih...

Lu bayangkan lar.... Bank Pusat Malaysia iaitu Bank Negara Malaysia (BNM) boleh terlepas pandang benda yang cukup besar nih... Bayangkanlah BNM boleh membuat silap sebesar ini... Bayangkan lah...

Kalu benda sesimple Moratorium boleh BNM terlepas pandang... agak-agak lu aaa... ader tak yang lain yang BNM terlepas pandang... benda-benda yang lagi besar ..... pergh... naya bhai.... Gabenor BNM dan semua Timbalan dan Naib Gabenor yang ramai tu buat apa??

Penasihat Kewangan dan ramai lagi pegawai atasan dalam BNM buat aper?? Tido ka??

Atau memang sebenarnya tak terlepas pandang pun.... memang sengaja bagi dasar yang mengelirukan....  Sebab dasar kapitalis..... memang la kita tahu BNM bukan ader telor pun ... bukan ader taring pun bila berhadapan dengan bank-bank komersial yang ader dalam Malaysia....

Adoilah.... memalukan....

2 comments:

  1. Orang-orang yang makan (mengambil) riba tidak dapat berdiri melainkan seperti berdirinya orang yang kemasukan setan lantaran (tekanan) penyakit gila. Keadaan mereka yang demikian itu, adalah disebabkan mereka berkata (berpendapat), sesungguhnya jual beli itu sama dengan riba, padahal Allah telah menghalalkan jual beli dan mengharamkan riba. Orang-orang yang telah sampai kepadanya larangan dari Tuhannya, lalu terus berhenti (dari mengambil riba), maka baginya apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum datang larangan); dan urusannya (terserah) kepada Allah. Orang yang mengulangi (mengambil riba), maka orang itu adalah penghuni-penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya.

    mansuia apa hebat sangat
    sebab tu Allah suruh bnayak taubat
    lupa tu kan sipat mansuia

    Hai orang-orang yang beriman, bertobatlah kepada Allah dengan taubat yang semurni-murninya, mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapus kesalahan-kesalahanmu dan memasukkan kamu ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boss boss...

      Orang dah cakap, jangan ungkap ayat Quran tanpa disertakan nama & nombor ayat....BERDOSA & TAK BERADAB....tapi boss masih buat juga...

      Boss ni mesti seorang yg berumur tapi degil & ego, kan ?

      Lantak ko lah boss....best kan selalu dapat dosa free..

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1