Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 May 2020

Musim Banyak Katak Berkeliaran

Bhai/DeeDee semua...

Ingat musim hujan jer yang katak akan berkeliaran melompat sana sini... tapi rupanya hari panas kering terik pon sama... Hahaha....

Macam-macam jenis katak kita boleh lihat... Hahaha.... memang pelik.... tapi nak buat macam-mana.... kali nih katak dah macam lembu-lembu yang berkeliaran..... Hahaha

Semua spesis ader...


7 comments:

  1. Integriti dan amanah adalah mainan mereka, sudah pastinya bukan perkara yang dipersetujui dengan air liur sahaja, duit haram pasti bertukar tangan, lagi pun kalau negeri macam Selangor dapat pada dia orang habis diganyangnya duit dalam perbendaharaan… boleh imbas kembali berapa duit ada dalam akaun bila kerajaaan di bawah dok tor gigi

    ReplyDelete
  2. tak cukup jadi adun ap
    nak jadi xko mentuli bos syarikat dll
    janji ada masuk lagi bnayak
    cara mudah janji mula nak khidmat untuk pengundi kawasan
    bila dah menang mula nak berenang jauh
    lupa nak balik ketepi

    ini jenih ramai lagi tak mampuih
    sibuk kejar habuan dunia
    manusia ada yang gila walau nampak tak gila
    bkepul

    ReplyDelete
  3. Riza rela serah aset demi kebebasan mulakan hidup kembali - Najib

    Najib Razak berkata, pada dasarnya beliau lebih suka jika anak tirinya, Riza Shahriz Abdul Aziz, meneruskan proses mahkamah bagi pertuduhan pengubahan wang haram yang dihadapi.

    Pun begitu, kata bekas perdana menteri berkenaan, beliau faham mengapa Riza memilih untuk membuat penyelesaian dengan Jabatan Peguam Negara bagi membolehkan dia dilepaskan tanpa dibebaskan (DNAA).

    Menurut Najib selama lima tahun Riza menghadapi pelbagai kesukaran ekoran kes yang melibatkan dirinya sehingga tidak boleh melakukan sebarang perniagaan baru.

    Betapa zalim nya kerajaan PH di bawah Tun Mahathir dari hari pertama hingga di bebaskan kes 'bebas tanpa lepas' lansung tidak dibicarakan di mahkamah.

    Ternyata kerajaan PH hanya 'buy time' untuk membuli Riza anak tiri sambil membelasah Najib dan mensensasikan kes 1 MDB supaya rakyat hadam rekayasa jijik Tun Mahathir. Inj niat jijik Tin Mahathir menghancurkan orang yang di benci yang boleh mengancam legasi tak guna ini

    "Jadi, kalau meneruskan tindakan mahkamah, Riza mungkin akan memakan masa 4 tahun lagi. Jadi (semuanya) 10 tahun, satu dekad dalam hidupnya, dia tak boleh buat apa-apa.

    "Jadi dia kata, tak apalah, saya serah balik semua aset ni dalam penyelesaian ni. Saya nak my freedom (kebebasan saya), kebebasan untuk saya memulakan hidup semula.

    "Dia nak hidup dia, dan dia kata dengan pengalaman saya (Riza), insya-Allah dia yakin dia boleh mulakan hidup baru,"

    Menurut Najib, filem-filem yang diterbitkan Riza "agak berjaya".

    Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan 'kaleng kaleng' filem di hollywood.

    "Filem pertama Wolf of Wall Street (2013) jana penjualan tiket AS$392 juta (RM1.7 bilion) berbanding kos AS$100 juta (RM430 juta).

    Filem Dumb and Dumber To (2014) jana penjualan tiket AS$169.8 juta (RM730 juta) dengan kos pengeluaran AS$50 juta (RM215 juta).

    Filem Daddy's Home (2015) jana penjualan tiket AS$242.8 juta (RM1.04 bilion) dengan kos AS$69 juta (RM297 juta)," menurutnya.

    Bagi seorang ahli perniagaan berjaya di hollywood, apa lah nilai ratus juta dibayar sekiranya kebebasan dibelenggu oleh penguasa zalim.

    Anak cucu Tun pun ada terbit filem masa Tun jadi PM ke 7. Low class filem maker and low quality production.

    Harap Acara pembukaan filem saja gempak first class, tapi filem lansung tak ada quality. Low class filem memalukan industri filem Malaysia.

    Ini bukan kes bail-out duit berbillion billion ringgit wang Petronas , KWSP, Dana Pencen dan Tabung Haji utk syarikat perkapalan dll

    "Bukan melantik syarikat Petron membekal minyak kepada kerajaan sebaik sahaja PH menang PRU14."

    Kontrak Opcom Bhd yang didakwanya "diwujudkan, diluluskan dan dilaksanakan" oleh kerajaan PH berusia 5 hari.

    Jelas merujuk tiga anak Mahathir, iaitu Mokhzani, Mirzan dan Mukhriz.

    Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan biashe biashe punya filem ini.

    Filem keluaran anak Mahathir tiada low quality dan memalukan industri filem Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Riza aziz tak kena hukum hudud potong kanan pun sepatutnya kira bersyukur dah. Jgn kelentong banyak, pencuri tetap pencuri. Jika khalifah umar yg perintah sudah tentu kena potong tangan. Begitu juga dgn najib!!! Apakan daya yg perintah skrg cuma khalifah hadi awang :(

      Delete
  4. Langkah Rawang - Patut lah ramai yang keluar PKR

    Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Armand Azha Abu Hanifah mendakwa wujud usaha untuk mengangkat Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai menteri besar Selangor bagi menggantikan Datuk Seri Amirudin Shari.
    Armand yang memuat naik kenyataannya kepada sebuah media di Instagram mengakui menerima maklumat tersebut daripada sumber dalaman PKR.

    Jelasnya, usaha yang dinamakan sebagai ‘Langkah Rawang’ itu berkemungkinan besar akan dilakukan selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri nanti.

    ‘Langkah Rawang’ akan menyaksikan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Chua Wei Kiat terpaksa melepaskan kerusi kawasan itu kepada Anwar.

    “Persoalannya, apa pendirian Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari berhubung ‘Langkah Rawang’ ini.

    “Bagaimana pula dengan kesediaan Adun Rawang Chua Wei Kiat untuk melepaskan jawatan yang baru disandangnya selama 24 bulan untuk memberi ruang kepada Anwar bertanding di sana,” katanya.

    ReplyDelete
  5. DAP dah benci sangat dah tuhh .. sedar sedar lah diri itu sikit..!!

    Jangan jadi bacol..!!

    Dr Mahathir Mohamad digesa berhenti bermain tarik tali dengan parti tamak haloba DAP berikutan sudah terbukti bahawa mereka membenci bekas Perdana Menteri itu dan hanya mahu mempergunakan beliau sahaja.

    Presiden gerakan Islam, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya mendakwa, kenyataan Ronnie Liu semalam mendedahkan perasaan yang terpendam pemimpin DAP yang sejak sekian terhadap Dr Mahathir, dan mungkin khabar angin bahawa DAP dan Ahli Parlimen Langkawi itu sering ‘bergaduh’ adalah benar.

    “Selepas saya membaca kenyataan pemimpin DAP (Ronnie Liu) ini, saya rasa maruah Dr Mahathir sendiri dipijak-pijak kerana baru sahaja beliau menulis panjang lebar untuk ‘mensucikan’ DAP dan yang lebih perit lagi ialah, beliau sanggup menghina bangsa Melayu hanya kerana mahu ‘mensucikan’ DAP.

    “Maka, terbukti dan terbongkarlah bahawa DAP sendiri tidak menghargai Dr Mahathir pun

    Sedar diri lah sikit.. jangan jadi bacol

    ReplyDelete
  6. LAFAZ TAKBIR RAYA BESERTA MAKSUD
    اللهُ أَكْبَرُ
    Allahu akbar
    Allah Maha Besar
    اللهُ أَكْبَرُ
    Allahu akbar
    Allah Maha Besar
    اللهُ أَكْبَرُ
    Allahu akbar
    Allah Maha Besar
    لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ
    Laa ilaaha illallahu wallahu akbar
    Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar
    اللهُ أَكْبَرُ وَللهِ الْحَمْدُ
    Allaahu akbar walillaahil hamd’
    Allah Maha Besar dan bagi Allah segala puji-pujian
    ********* 3 kali ********
    اللهُ أَكْبَرُ
    Allahu akbar
    Allah Maha Besar
    اللهُ أَكْبَرُ
    Allahu akbar
    Allah Maha Besar
    اللهُ أَكْبَرُ
    Allahu akbar
    Allah Maha Besar
    اللهُ أَكْبَرُ كَبِيْرًا
    Allahu akbar kabiiraa
    Allah Maha Besar sebesar-besarnya
    وَالْحَمْدُ للهِ كَثِيْرًا
    Walhamdulillaahi katsiiraa
    Dan segala puji bagi Allah sebanyak-banyaknya
    وَسُبْحَانَ اللهُ بُكْرَةً وَأَصِيْلاً
    Wasubhaanallaahi bukrataw wa asiillaa
    Dan Subhanallah (Maha Suci Allah) pagi dan petang
    لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ
    Laa ilaaha illallallahu
    Tidak ada Tuhan melainkan Allah
    وَلاَ نَعْبُدُ إِلاَّ إِيَّاهُ
    walaa na’budu illaa iyyaahu
    kami tidak menyembah kecuali kepada-Nya
    مُخْلِصِيْنَ لَهُ الدِّيْنُ
    mukhlishiina lahuddiin
    dengan ikhlas untuk agama (Islam)
    وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُوْنَ
    Walau karihal kaafiruun
    walaupun dibenci oleh golongan kafir
    لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ
    Laa ilaaha illallallahu wahdah
    Tidak ada Tuhan melainkan Allah yan
    صَدَقَ وَعْدَهُ
    sadaqa wa’dah
    yang benar janji-Nya
    وَنَصَرَ عَبْدَهُ
    wanashara ‘abdah
    dan yang menolong hamba-Nya
    وَأَعَزَّ جُنْدَهُ
    wa a’azza jundahu
    dan yang memuliakan tentera-tentera-Nya (tentera Muslimin)
    وَهَزَمَ الأَحْزَابَ وَحْدَهُ
    wahazamal ahzaaba wahdah
    dengan mengalahkan tentera Ahzab dengan keesaan-Nya

    لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ
    Laa ilaaha illallaahu wallaahu akbar
    Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar
    اللهُ أَكْبَرُ وَللهِ الْحَمْدُ
    Allaahu akbar walillaahil hamd’
    Allah Maha Besar dan bagi Allah segala puji-pujian

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja