Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 May 2020

Lobai Yang Bodo

Bhai/DeeDee semua ....

Kadang-kadang bengang gak ngan Olamak, Ostad atau Lobai yang jenis memandai ja bagi hujah yang tak kena faktanya.... Sebab ianya kalu tak dibendung awal... akan menambahkan kesesatan orang awam yang percaya totok kepada Olamak, Ostad atau Lobai nih...

Contoh ader dalam screenshot dibawah nih... main sedap-sedap jer salahkan bercerai tu kepada tak jaga solat.... adoilah.... kalu gitue la pegangan puak nih... makanya Ostad Abdul Somad tu pon tak jaga solat lar kan...

Huhuhu.... dah tau sesat.... menyesatkan orang lain lah pulak.... adoilah...




9 comments:

  1. Mufti menk pun bercerai.

    ReplyDelete
  2. Alfatihah

    Semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Salam takziah kepada ahli keluarga, semoga tabah menghadapi ujian ini,” kata Wan Rosdy.

    Abu Bakar pernah dilantik sebagai exco Hal Ehwal Peneroka dalam pentadbiran kerajaan Pahang di bawah kepemimpinan Menteri Besar Adnan Yaakob, antara 2013 hingga 2018.

    Pada Pilihan Raya Umum ke-14, Abu Bakar mempertahankan kerusi DUN Chini yang disandangnya dalam saingan 3 penjuru dengan majoriti 4,622 undi apabila mendapat undi 10,027.

    Dalam pertembungan itu, beliau menewaskan wakil PAS, Muhd Fadhil Noor Abdul Karim yang memperoleh 5,405 undi dan calon Pakatan Harapan diwakili PKR, Mohamad Razali Ithnain yang mendapat 1,065 undi.

    Beliau menjadi wakil rakyat DUN Chini sejak 2004.

    DUN Chini berada di bawah Parlimen Pekan yang diwakili bekas perdana menteri Najib Razak@Bossku

    Pastikan Sejarah PRK di Tg Piai berulang kembali di Chini.

    Inalillah..

    ReplyDelete
  3. Alfatihah

    Semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Salam takziah kepada ahli keluarga, semoga tabah menghadapi ujian ini,” kata Wan Rosdy.

    Abu Bakar pernah dilantik sebagai exco Hal Ehwal Peneroka dalam pentadbiran kerajaan Pahang di bawah kepemimpinan Menteri Besar Adnan Yaakob, antara 2013 hingga 2018.

    Pada Pilihan Raya Umum ke-14, Abu Bakar mempertahankan kerusi DUN Chini yang disandangnya dalam saingan 3 penjuru dengan majoriti 4,622 undi apabila mendapat undi 10,027.

    Dalam pertembungan itu, beliau menewaskan wakil PAS, Muhd Fadhil Noor Abdul Karim yang memperoleh 5,405 undi dan calon Pakatan Harapan diwakili PKR, Mohamad Razali Ithnain yang mendapat 1,065 undi.

    Beliau menjadi wakil rakyat DUN Chini sejak 2004.

    DUN Chini berada di bawah Parlimen Pekan yang diwakili bekas perdana menteri Najib Razak@Bossku

    Doa dan sumpah laknat orang yang terzalimi insyallah nyata sekarang ini

    Pastikan Sejarah PRK di Tg Piai berulang kembali di Chini. Malu apa bossku..!!

    ReplyDelete
  4. Aslm bro. Ramadahon kareem. Dia kata 90 % bukan 100%. Maknanya bukan semua. UAS tu mungkin tak masuk yg dlm 90% tu kot? Mungkin dia masuk yg 10%? Lagi satu maksud solat dan jaga solat tak sama bro. Ramai org solat tp tak jg solat. (Lengah2kan waktu solat, tak jg wuduk, tak jg kualiti solat, solat asal siap)... Itu mungkin maksud lobai2 dan ustaz tu... Allahualam sekadar pandangan. Selamat bpuasa....

    ReplyDelete
  5. Aslm bro. Ramadahon kareem. Dia kata 90 % bukan 100%. Maknanya bukan semua. UAS tu mungkin tak masuk yg dlm 90% tu kot? Mungkin dia masuk yg 10%? Lagi satu maksud solat dan jaga solat tak sama bro. Ramai org solat tp tak jg solat. (Lengah2kan waktu solat, tak jg wuduk, tak jg kualiti solat, solat asal siap)... Itu mungkin maksud lobai2 dan ustaz tu... Allahualam sekadar pandangan. Selamat bpuasa....

    ReplyDelete
  6. Kemudian jika si suami menalaknya (sesudah talak yang kedua), maka perempuan itu tidak halal lagi baginya hingga dia kawin dengan suami yang lain.
    Kemudian jika suami yang lain itu menceraikannya, maka tidak ada dosa bagi keduanya (bekas suami pertama dan istri) untuk kawin kembali jika keduanya berpendapat akan dapat menjalankan hukum-hukum Allah.
    Itulah hukum-hukum Allah, diterangkan-Nya kepada kaum yang (mau) mengetahui.

    masa kursus kawin mesti ajar hak laki bini selepas nikah
    masing masing ada haknya
    agar lakibini tak teraniaya oleh perangai pasangan
    cerai boleh jadi ngan banyak sebab

    sebagai ornag beriman mestilah solat zakat puasa haji jika mampu
    sedeqah bantu kerabat yang susah orang susah dll
    mesti belajar ilmu ugama n dunia
    tau tanggungjawap sebagai ketua rumah n bini

    Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu salat, sedang kamu dalam keadaan mabuk, sehingga kamu mengerti apa yang kamu ucapkan, (jangan pula hampiri mesjid) sedang kamu dalam keadaan junub, terkecuali sekedar berlalu saja, hingga kamu mandi.

    mandi junub kena ajar kat bakal lakibini
    ada kes anak dah merenyut baru nak belajar mandi junub

    Hai orang-orang yang beriman, apabila kamu menikahi perempuan-perempuan yang beriman, kemudian kamu ceraikan mereka sebelum kamu mencampurinya maka sekali-kali tidak wajib atas mereka idah bagimu yang kamu minta menyempurnakannya, Maka berilah mereka mut'ah dan lepaskanlah mereka itu dengan cara yang sebaik-baiknya.

    idup kena belajar fardu 'ain kifayah kifayah 'aini n ilmu harus

    mesti mau belar n diajar kalau tidak jadi kurang di ajar

    bukan satakat baca kitab buku sendiri mesti ada guru
    kalau ngan baca buku sendiri jadi pandai murid tak yah pi sekolah
    sampai masa boleh ambil periksa

    Dan Kami tidak mengutus sebelum kamu, kecuali orang-orang lelaki yang Kami beri wahyu kepada mereka;
    maka bertanyalah kepada orang yang mempunyai pengetahuan jika kamu tidak mengetahui,

    janagn malu bertanya hal hal ynag berpaedah
    bertanya bukan bermaksud kita boddo semua bab

    Musa berkata kepada Khidhr: "Bolehkah aku mengikutimu supaya kamu mengajarkan kepadaku ilmu yang benar di antara ilmu-ilmu yang telah diajarkan kepadamu?"

    jnagn sombong macam iblis

    Allah berfirman: "Apakah yang menghalangimu untuk bersujud (kepada Adam) di waktu Aku menyuruhmu?" Menjawab iblis: "Saya lebih baik daripadanya: Engkau ciptakan saya dari api sedang dia Engkau ciptakan dari tanah".

    ReplyDelete
  7. cipan, lu baca tak habis ke, atau tak faham, atau kedua-duanya sekali?

    ReplyDelete
  8. Maka menurut sahibul hikayat kahwin cerai adalah cara hidup arab zaman berzaman termasuk zaman nabi muhamad, bagi diorang kahwin cerai ini umpama menukar baju sahaja, ada yang kahwin sampai empat bosan cerai dan kahwin semula jangan disalahkan tentang kahwin cerai yang telah menjadi adat keturunan arab dan apabila empayar british melihat kebobrokan dan kejelikan adat keturunan arab ini maka dibuat tindakan menghodohkan penceraian dan peraturan perkahwinan dibuat seperti kahwin satu orang untuk satu masa, tanggungan bagi anak sehingga umur 18 tahun dan suami boleh kehilangan separuh daripada harta jika tuntutan dibuat dimahkamah bagi melindungi kanak kanak dari menjadi produk buangan dan tiada didikan sempurna dan terlibat dengan aktiviti jenayah yang akan menyusahkan negara

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1