Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 May 2020

Zaman Sebelum Harakah Start Berbohong

Bhai/DeeDee semua...

Dulu ... masa dulu... Harakah nih betul-betul menyuarakan yang hak... dan menentang yang batil... Masa nih... penggunaan "Tanda Soal" bukanlah menjadi kewajipan Harakah... masa nih... tanda soal digunakan pada tempat-tempat yang sepatutnya...

Sekarang.. setelah Harakah dilacurkan... jahanam semua....

Apa nak jadi la...


12 comments:

  1. Semuanya lepas kepergian tgna.....

    ReplyDelete
  2. Skrg ni cif lebai kata wajib bohong, mcm yg biasa diamalkan puak2 syiah. Setahu saya bohong wajib ni ajaran syiah, tak tahulah skrg dah jadi pegangan parti agama......Kitab mana yg kata boleh bohong wajib?

    abuamir

    ReplyDelete
  3. Lupakan’ sahaja PRK Chini, Umno beritahu PH.

    Kami mahu majority 20K spt di Tg Piai. Sekiranya tidak capai majority 15K, PN dikira 'kalah' dalam pencapaian yang disasarkan.

    PRK DUN Chini, Pahang bakal diadakan berikutan kematian penyandang kerusi itu 2 minggu lepas.

    Seorang ahli Majlis Tertinggi Umno menggesa Pakatan Harapan (PH) supaya tidak bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) Chini di Pahang bulan depan berikutan pencapaiannya yang lemah di Dewan Undangan Negeri (DUN) itu pada pilihan raya umum 2018.
    Mohd Sharkar Shamsuddin berkata, kerusi itu dimenangi oleh calon Barisan Nasional (BN) dengan majoriti 4,622 undi dalam pertandingan 3 penjuru melibatkan PAS dan PH, yang berjaya memperolehi hanya lebih 1,000 undi atau 6% daripada jumlah undi.
    Beliau berkata, dalam keadaan BN kini bekerjasama dengan PAS, keputusan PRK itu kelak “sudah hampir pasti”.

    ReplyDelete
  4. Kisah Najib Razak terlibat kes Altantuya adalah bohong belaka – Raja Petra Kamaruddin

    Editor Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin hari ini menegaskan bekas Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak dan isterinya tidak mempunyai kaitan dengan pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibbu.

    Beliau berkata demikian dalam satu hantaran yang menjelaskan senario politik negara semasa era Perdana Menteri ke-5, Tun Abdullah Badawi.

    “Jika mengikut ajaran arwah Tok Guru saya, Allah tidak akan mengampun dosa seseorang melainkan dia mendapat maaf dari orang yang dia zalimi,

    “Saya tahu fitnah yang dilakukan telah menyebabkan kerosakan kepada Najib dan sehingga hari ini kisah serta perakuan sumpah terbabit masih beredar di kalangan masyarakat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja pk pun ko percaya. Dok UK dan kaki tonggang dan dibiayi oleh...... Klu najib berani suruh raja pk buka semula kes altantuya di UK sebab raja pk tinggal di sana dan tak berani balik malaysia. Ada brani? Knp kes rakan baik najib razak baginda cepat2 ditutup dan tiada rayuan dibuat oleh pihak pendakwa. Takut apa?

      Delete
  5. mca mic dap gelakan dll sekutu tak pernah zalimi pas amano
    sebab depa bukan pemegang tampuk kuasa
    kalau nak tau depa zalim atau tidak
    bagi tampok kuasa depa pegang baru boleh tau
    langit tinggi ka rendah
    kat pp sebab masih dibawah pusat kalau tidak dah lama
    depa mencengkam

    tengok singapo apa jadi

    Ada yang menyuarakan kesedihan kerana anaknya yang sedang belajar di institusi pengajian tinggi juga tidak diberi kelonggaran untuk mengerjakan solat Jumaat.

    Semoga Allah beri kemudahan kepada umat Islam Singapura untuk bebas mengamalkan ajaran agama mereka yang selama ratusan tahun sebelum ini telah dijunjung dan diamalkan oleh nenek moyang mereka, para pemilik asal tanah itu.

    itu pun depa tak takut bila ada ura ura nak laksana hukum jinayh islam
    satu dunia depa menyalak siang malam
    lani macam tenggelam

    rapuh sungguh semangat sang penguasa islam

    masa dap kawan ngan pas pun bila mai bab hukum islam
    depa tetap bantah keras termasuk kapai sing jaguh nya
    bohong bukan halakah saja banyak akhbar lain pun sama jugak

    Katakanlah: "Sesungguhnya solat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam

    kalau tak amal diluar solat hnayalah sekadar ucapan saja
    sia sia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam adalah agama yang sempurna pernah menguasai dunia dan akan terus menguasai dunia soalan yang perlu dijawab adakah peranan khalifah yang dibebankan pada kamu dilaksanakan sebaik mungkin atau kamu hanya merekrut Allah dan kamu hanya berpeluk tubuh dan mengarah@berdoa supaya Allah bertindak bagi pihak kamu

      Delete
  6. PAS sekarang memang BANGSAT dan CELAKA!

    ReplyDelete
  7. bangsat dan celaka tang mana tu bro...cuba buktikan dan pi report kat pihak yang berkenaan...tak perlu nak menejeskan air liur nak menyalak tak habis2...ke bangsat dan celaka sebab PAS tak ikut apa yg kau mau...kalau hj hadi buat salah pi lah report...apa yg susah sangat bising tak habis2 macam yahudi mabok kat blog ni bukan dapat apa pun...DAP yg besaq sial tu yg kau pooja kau damba...manusia2 bertopengkan komunis berhatikan yahudi tu kau nak bersekongkol sama...yg bagi ewallet 30rm tu kau hakapkan...ada hati acah2 nak pegang Malaysia...Malaysia ni ada pelindung dia...igt YDPA nak jeling aje kerjabuat lakhanat dan khianat pada bangsa dan negara yg DAP buat kat negara ni...no..not in a million years my friend...u can start dream about it...and lastly please keep on dreaming...bcoz thats all the best u can do selagi YDPA ada kat Malaysia ni...its a fact...YDPA kalau dah start bersuara kau habis...babai

    ReplyDelete
  8. Apa kena mengena arak yg cuba Siti Kasim haramkan maka pusat tahfiz mesti diharamkan jugak.. budak tahfuz ni kaki mabok ker...!?

    Yg ni walaun unta nak sokong atau nak jadi setan bisu...!?

    ReplyDelete
  9. Apa kena mengena arak dng pusat tahfiz bila Siti Kassim kata kalau kjaan haramkan arak maka pusat tahfiz mesti diharamkan jugak.. budak tahfuz ni kaki mabok ker...!?

    Yg ni walaun unta nak sokong atau nak jadi setan bisu...!?

    ni belom berhujah pasal puralisma murtad, COMANGO SIS Marina Gereja LGBY dan G25.. yg ni walaun unta nak sokong jugak ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya penyokong tegar pluralism dan mencintai pluralism, saya mengakui dan mengiktiraf tentang wujudnya banyak agama didunia ini, semua agama tidak sama, jika saya mengatakan semua agama sama atau manoisme saya akan mengingkari asas pluralism dan saya tetap berpendapat islam adalah agama yang terbaik dan terindah

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja