Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 May 2020

Memandai Ja Nak Rekrut Allah Taala

Bhai/DeeDee semua...

Bab benda ghaib nih... gua dari dulu lagi tak berapa nak setuju kalu kita kaitkan... Tak sepatutnya... Memang tak sepatutnya kita nak kaitkan Allah Taala dalam urusan dunia kita nih... Sebab banyak orang sabitkan Allah Taala dengan kerjabuat diorang.... Kononnya Allah Taala redha atas kerjabuat diorang...

Ini sekadar nak menjustifikasikan keadaan... nak bagi nampak gempak kepada sesiapa yang kurang ilmu agama... Nak bagi nampak hebat... walhal kalau orang yang berilmu tu lihat... diorang akan kata ini semua mengarut ja...

Macam gambar kat bawah nih la.... ngarut ja...


9 comments:

  1. Parti Penebuk Atap Semalaysia memang bijak mengolah keadaan bro..hadith2 sahih lum kuo lagi tu...

    ReplyDelete
  2. Memang geng2 mereka adalah penjual Agama, (tidak termasuk arwah TG Nik Aziz, Fadzil Nor) penyokong papa kedana tidak dipeduli

    ReplyDelete
  3. Puak pedagang ni akan dagangkan apa saja. Agama bangsa tuhan semua di dagangkan asal dapat untung

    ReplyDelete
  4. Riza aziz dah setuju pulangkan sebahagian harta curian dia. Ini bermakna dia mengaku salah mencuri. Hukum hudud kata jika mencuri lebih drp amaun sekian, hukumannya ialah potong tangan. Pas dan kerajaan melayu islam bila nak laksanakan hukum hudud? Atau bimbang ramai drp kalangan mereka nanti kudung tangan......?!?!!!

    ReplyDelete
  5. ynag izin terjadi sapa baik atau tidak
    boleh jadi sendiri ka
    urusan dunai bukan termasuk urusan kerajaan Allah ka
    ynag pilih jahat pun Allah ada kalanya dibiarkan

    ujian dari Allah tengok sapa cilaka atau taat

    Jika kamu (pada perang Uhud) mendapat luka, maka sesungguhnya kaum (kafir) itu pun (pada perang Badar) mendapat luka yang serupa.
    Dan masa (kejayaan dan kehancuran) itu,

    Kami pergilirkan di antara manusia (agar mereka mendapat pelajaran); dan supaya Allah membedakan orang-orang yang beriman (dengan orang-orang kafir) dan supaya sebagian kamu dijadikan-Nya (gugur sebagai) syuhada. Dan Allah tidak menyukai orang-orang yang zalim,

    kat dunai ni biasa lah ynag tak setuju akan cari pengikutnya jugak
    macam iblis akan cari pengikut jugak
    nak jadi teman dalam neraka baru seronok ramai sikit

    ada orang kata ikut sains tuhan tak ujud
    atas asas apa ynag telah dibawa kat makmal
    buat kajian n kaedah apa ynag telah diguna pakai
    proses apa ynag dbuat
    hnaya cakap saja

    ada puak sain nagku tuhan ujud tak pulak di ambil kira

    kat dunai ni memang ada oarang tertipu ngan bisikan iblis
    sedangkan iblis sendiri biasa berkata ngan Allah di syurga

    Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal,

    akal sihat dapat tengok tanda kebesaran Allah
    di sisi Allah ornag ynag gagal ngaku ujudnya Allah
    adalah orang yang akainya sakit walau dikalangan mansusi dianggap
    pandai

    Dalam hati mereka ada penyakit, lalu ditambah Allah penyakitnya; dan bagi mereka siksa yang pedih, disebabkan mereka berdusta.

    akhir jaman ramai orang mogi mogi

    ReplyDelete
  6. Terus terang aku tak sabar PRU 15.
    Salah satu sbb nak tgk berapa kerusi MP pak lebai dpt.. kita semua tahu umno punya permainan masa pru.. ada kah dia menghormati parti pas masa itu.

    ReplyDelete
  7. Terus terang aku tak sabar PRU 15.
    Salah satu sbb nak tgk berapa kerusi MP pak lebai dpt.. kita semua tahu umno punya permainan masa pru.. ada kah dia menghormati parti pas masa itu.

    ReplyDelete
  8. bab pedagang islam menperdagangkan dan mengadai dng ajaran pluralisma dan liberal kau tak nnpk atau buat buta..!

    ReplyDelete
  9. Rukun Iman
    Percaya kpd Allah
    Percaya kpd Nabi
    Percaya kpd Malaikat
    Percaya kpd kitab
    Percaya kpd hari kiamat
    Percaya kpd qada dan qadar(nasib baik dan buruk semua sudah ditentukan Tuhan)
    Sekadar renungan bersama

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1