Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 May 2020

Makan ... Jangan Meniru

Bhai/DeeDee semua...

Gambar nih mengingatkan gua masa peperiksaan Penilaian Darjah 5 ... Meja asing-asing... tak boleh meniru tau... Hahahaha

Kalu pi ngan anak beranak 4 orang...  4 meja dah kena kongker... hahaha.... jahanam orang lain kena makan bersila.... hahahaha


7 comments:

  1. Hihi gua rasa normal baru ini sangat baik. Lu bayangkan dipawagam nanti apabila penjarakan sosial diketatkan. Mau tutup pawagam sebab kerusi dijarakkan 1 meter. Tak leh raba2 lagi maka ramai lah pasangan yg tak mau nengok wayang lagi.

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan, boleh ulas isu lama pasal Red Bean Army. Ada sumber kat Twitter bagitau RBA ni sebenarnya tak wujud, cuma mainan UMNO. Terima kasih

    ReplyDelete
  3. Allah bagi kuman takut 1 dunya
    pakat tutup mulut tubuh
    perintah Allah tutup aurat depa buat tak peduli
    nampak snagat manusia ni memang ingkar
    akan perintah Allah
    tau nak idup joli saja

    sibuk kat aprika ramai akan mati
    selama ni depa buat apa untuk bantu
    pbb melalak lebih ikut telunjuk amalika yahudi

    Dan pada harta-harta mereka ada hak untuk orang miskin yang meminta dan orang miskin yang tidak mendapat bahagian.

    kalau ramai sikaya ikut perintah Allah ni tak ramai la
    ynag akan kebuloran

    ReplyDelete
  4. Ezam tolak kembalikan Tun M sebagai PM

    Ada khabar terdapat usaha kembalikan Tun Dr Mahathir berkuasa sebagai PM. Saya harap khabar itu tidak betul.
    Kalau betul, ianya malang bagi negara ini khususnya bagi perjuangan melakukan reformasi dalam negara ini.
    Ia akan sekali lagi merencatkan proses reformasi negara sepertimana reformasi terencat walaupun Tun Mahathir menjadi PM atas nama reformasi dalam PRU14 lalu.
    Sebabnya ialah kerana Mahathir mengejar kuasa bukan mengejar reformasi.Mahathir menjadikan reformasi sebagai alat untuk beliau berkuasa.Bukan menjadikan kuasa sebagai alat untuk mencapai reformasi bagi negara.
    Buktinya jelas, sejak hari pertama mendapat kuasa dan menjadi PM, percaturan Mahathir ialah untuk kekalkan kuasa, melengahkan dan mungkin menidakkan perjanjian 2 tahun peralihan.
    Pelbagai muslihat dilakukan bermula dengan pembentukan kabinet yang jelas cenderung untuk kekalkan kuasa Mahathir dan kuatkan musuh2 kepada pengganti Mahathir yang sudah termaktub dalam perjanjian.
    Malah apabila ada kes jenayah seks songsang yang jelas terhadap seorang anggota kabinet, video menjadi kabur, kes ditutup kerana menteri itu ‘berguna’ untuk kekalkan kuasa Mahathir sebagai PM.

    Sekian

    KOTAK KOSONG

    ReplyDelete
  5. Don't angry with 'idiot'cracy power. Malaysia with idiot'crazy berpisah tiada - Najib

    Pagi semalam, ADUN DAP mengeluarkan kenyataan media yang tuduh tindakan Speaker Parlimen untuk tolak usul undi percaya pada PM7 dari Shafie Apdal adalah tidak masuk akal.

    ADUN DAP ini kena faham bahawa Speaker Parlimen yang kamu tuduh tak masuk akal ini adalah ahli parti PAN yang korang lantik sebagai speaker manakala anak dia kerja sebagai setiausaha media boss DAP kamu, Guan Eng.

    Korang suka lantik orang yang kononnya buat keputusan tak masuk akal untuk jadi speaker ke?

    “Aziz Bari: Mind-boggling reason to reject motion of confidence”

    Lagipun, usul Shafie Apdal yang ditolak Speaker adalah usul percaya pada PM7 – bukan usul tidak percaya pada PM8.

    Lagi pelik ialah orang yang bekap tindakan Speaker parlimen untuk tolak usul percaya pada PM7 pula ialah peguam bagi PM7.

    “Peguam Mohamed Haniff Khatri Abdulla berpendapat keputusan Mohamad Ariff betul kerana Perlembagaan Persekutuan hanya memperuntukkan usul undi percaya atau usul undi tidak percaya terhadap seorang perdana menteri sahaja.

    “Sebelum ada usul undi tidak percaya terhadap perdana menteri diluluskan, tidak boleh ada usul undi percaya terhadap mana-mana ahli Parlimen lain,” katanya kepada The Malaysian Insight.”

    (Lain erti ialah PM7 bukan lagi PM. Buat apa ko buat undi percaya pada dia dalam parlimen?)

    8 Mei 2020: Speaker betul tolak usul Shafie, wajar benarkan usul Dr M, kata peguam
    https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/243850

    Tak habis-habis kewayangan dan perebutan kuasa dari depa ni.

    Tunggulah krisis Covid berakhir. Tunggulah sehingga kes Covid jatuh ke sifar.


    Masa itu, tuntutlah parlimen untuk bubar jika korang berani dan kita turun ke padang untuk lawan.

    P Ramlee pernah kata "Dah tua pun bodoh"..!!


    Bossku

    ReplyDelete
  6. Penilaian darjah lima? Peperiksaan darjah 6 tahun 1963 pun duduk asing asing macam tu jugak, tapi mejanya meja sekolah tahun 60an lah.

    ReplyDelete
  7. Perodi ucapan Tun semasa memperingati kemenangan PH

    Demi Boboi andai masa mencemburui kita dan masa tiada lagi bersama ako...

    Kedudukan boboi sebagai Menteri Besar Kedah dalam keadaan terancam, dalam kes ini, bukanlah PAS yang menjadi parti pembangkang terbesar di kedah mengancam kedudukan boboi, tapi yang mengancam tu adalah kawan-kawan boboi sendiri dalam PH.

    Kedudkan boboi di kedah seperti teloq dihujung tanduk, bila-bila masa boleh jatuh pecah, jadi untuk menyelamatkan boboi dan memastikan kedudukan boboi tidak terancam, maka apak mu akan buat perangai lagi.

    Itu je yang sebenarnya, kenapa apak mu meroyan lain macam kali ni, pasal nak pastikan boboi ada jawatan tinggi baik dalam negeri atau negara.

    Perjuang Apak hanya untuk boboi je, tak ada sebab lain, kalau apak mu kata dia berjuang kerana rakyat, itu bullshit, masa apakmu jadi pm ari tu, apak suruh rakyat di suruh ikat perut, sedangkan kroni apak dan anakcucu apak anugerah kan projek berbillion-billion, kalau apak kata apak nak berjuang nak lawan rasuah, sebenarnya apaklah segala kepala rasuah yang ada kat negara ni, habis semua kes-kes rasuah pemimpin PH apak arahkan AG Mr Tomi Tomas untuk buang kes, kemudian apakmu akan buat-buat terkejut.

    Apa apa yang berlaku jawab 'tatau'

    sekian

    Boboiku
    dari ApakMu

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1