Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 May 2020

Patutlah Kerajaan Kelantan Tak Berapa Nak Ada Duit

Bhai/DeeDee semua...

Umum mengetahui yang Kerajaan Kelantan adalah antara kerajaan yang agak kurang pendapatan bagi menguruskan negeri... Malah setiap tahun perlukan bantuan dan geran tambahan dari Kerajaan Persekutuan untuk dana mengurus...

Agaknya ini semua berpunca dari kenyataan yang boleh kita baca dalam keratan akhbar dibawah ini.... Huhuhu.... Siapa yang bercakap ini ... pastinya kita semua kenal....  Ini keratan akhbar bertarikh 6 Zulhijjah 1413 (27 Mei 1993) ...

Selepas 3 tahun PAS perintah Kelantan.....


2 comments:

  1. Tumpu Ekonomi, Pedulikan Orang Gila Kuasa - Najib

    Kadar pengangguran negara yang merekodkan paras tertinggi sejak 10 tahun lalu, penularan wabak Covid-19 dan kejatuhan harga minyak dan sawit merupakan cabaran amat besar bagi Malaysia sejak zaman penjajahan Jepun.

    Oleh itu, kerajaan tidak boleh memandang remeh situasi ini seperti mana Kerajaan Pakatan Harapan (PH) pandang rendah ancaman Covid-19.

    Datuk Seri Najib Razak berkata, langkah-langkah dan dasar-dasar untuk melindungi rakyat paling terjejas perlu dilaksanakan dengan menggalakkan pembelian serta pengeluaran barangan tempatan dan mewujudkan atau mempercepatkan.

    Ini termasuk melaksanakan projek-projek infrastruktur yang memberi pulangan jangka masa panjang bagi menjana peluang pekerjaan baru untuk mengganti pekerjaan yang hilang perlu diberi keutamaan dan dilaksanakan pada kadar paling segera.

    ”Kita tak boleh tunggu lagi kerana lebih lama kita tunggu, jauh lebih payah kita nak hidupkan semula ekonomi. Kitaran ekonomi tidak boleh berhenti.

    ”Ianya sangat mudah bagi syarikat-syarikat sedia ada melingkup tapi amat susah untuk menggalakkan pelaburan dan syarikat baru diwujudkan pada masa kini,” katanya dalam hantaran di Facebook.

    Katanya, kira-kira 120,000 orang kehilangan pekerjaan sejak bulan Februari lalu.

    Ia diburukkan pula dengan kejatuhan harga minyak mentah di bawah AS$30 setong, manakala harga minyak pula di bawah RM2,000 satu tan.

    Malah, katanya, kerajaan perlu abaikan serangan politik daripada ‘geng gila kuasa’ PH kerana rakyat Malaysia akan bantu menangkisnya.

    ReplyDelete
  2. Dan tetapkanlah untuk kami kebajikan di dunia ini dan di akhirat; sesungguhnya kami kembali (bertobat) kepada Engkau.
    Allah berfirman: "Siksa-Ku akan Kutimpakan kepada siapa yang Aku kehendaki dan rahmat-Ku meliputi segala sesuatu.
    Maka akan Aku tetapkan rahmat-Ku untuk orang-orang yang bertakwa, yang menunaikan zakat dan orang-orang yang
    beriman kepada ayat-ayat Kami".

    Sesungguhnya Tuhanmu melapangkan rezeki kepada siapa yang Dia kehendaki dan menyempitkannya; sesungguhnya Dia Maha Mengetahui lagi Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya.

    Dan janganlah kamu membunuh anak-anakmu karena takut kemiskinan.
    Kami lah yang akan memberi rezeki kepada mereka dan juga kepadamu. Sesungguhnya membunuh mereka adalah suatu dosa yang besar.

    Dan bertawakkallah kepada Allah Yang Hidup (Kekal) Yang tidak mati, dan bertasbihlah dengan memuji-Nya. Dan cukuplah Dia Maha Mengetahui dosa-dosa hamba-hamba-Nya,

    dosa dosa kita jangan lupa jnagan smapai iblis berjaya
    jadikan kita lupa yang kita banyak dosa dzohir batin
    lupa nak bertaubat

    Sekali-kali jangan. Apabila nafas (seseorang) telah (mendesak) sampai ke kerongkongan
    baru nak taubat dah lambat



    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1