Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 October 2010

Bebal

Hehehe.... sebenarnya lama dah gua nak tulis pasai bebal nih... cuma masa jer terhad.. hahaha.. yer la.. semenjak dua menjak gua terlibat ngan bisnes baru nih... hahaha.. tue yang terhad masa kat blog nih.. sori aa semua kengkawan ngan musuh gua..... hahaha

Bebal... hahaha... satu perkataan yang paling tepat gua rasakan gua tujukan kepada sebilangan warga emas di Pulau Mutiara... orang selalu kata.... orang lama (tua) biasa akan sebut... siapa lebih banyak makan garam... untuk menunjuk tahap ilmu dan pengalamannya... hahaha.... tapi kalau orang lama (tua) yang bebal... nak guna peribahasa aper aaa....

Hahaha... memang bebal sungguh... itu la kecik-kecik tak nak mampus... dah besar dan tua menyusahkan orang jer... hahahaha...

Sori la... pepagi nih dah kuar ayat "maki" .... hahaha... pasai aper...

Katakan lah camnie.... kita kerja ngan gomen.... gomen bayar gaji kita... alih-alih biler kita tau yang gaji tue datang dari sumber haram... kita nak pulangkan gaji tue... tapi yang lawak tue.. kita tak pulangkan gaji tue pada orang yang memberi (Perbendaharaan Negara) .. tapi kita bagi kat along kongsi gelap... suruh along tue kasi kat Kerajaan (Perbendaharaan Negara) .... tak ker budus dan bebal camtue...

Ader ker patut kasi kat orang lain yang takder kena mengena dengan pemberian duit tue pada asalnyer...

Kalu lu masih bebal lagi tak boleh nak paham apa yang gua tulis... gua gua tulis ayat paling simple... budak tadika kemas pon boleh tau.... hahaha

Mak dan Bapak lu bagi duit belanja untuk pi sekolah.... tapi pasai lu saspek yang duit tue adalah duit rasuah.... lu bagi duit tue kat jiran lu... dan suruh jiran lu kasi kat mak dan bapak lu.... hahahaha...

Kalu jiran tue terkenal dengan amanahnyer... takper la... tapi kalu jiran tue terkenal dengan kaki songlap.. kebas.. rembat.. curi.. (asik kuar masuh jel jer kerjanya) ... tindakan lu tue da kira bukan setakat bebal... tapi bangang... hahaha

So... aper kejadahnyer orang lama (tua) warga emas tue kasi pulangkan duit tue kat UMNO... sedangkan yang bagi duit tue adalah Kerajaan Negeri... kenapa kena bagi kat UMNO... kenapa tak bagi kat Kerajaan Negeri secara terus.... hahaha... budus... budus... itulah gua cakap tadi... dah tua nak mampus pon masih bebal, budus dan bangang..... hahahahaha.... kesian...

2 comments:

  1. gua ingat diorg nak cover line kot..hahaha..macam xphm jgk la kan

    ReplyDelete
  2. DEPA NIE MANGKUK-MANGKUK TUA SEMUA DAH KENA PERBODO & DIROSWAH OLEH UMNOI@UMCO@APCO ! KAN MAMAK REEZAL BARUA KUAT AMPOO UMNOI@UMCO SE'SENTUNG' DENGAN PENGKHIANAT & PENYONGLAP TERSOHOR DI PENANG AZAHAR UMNOI JUARA 'SUB-CON' TUU !
    KESIAN LEMBU-LEMBU PAWAH OOOPS ORANG-ORANG LAMA TU KENA 'PAWAH' OLEH PARTI PEMBELOT MELAYU & ISLAM LEBIH 50 TAHUN DAH !

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja